Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Природотерапія для дітей, що постраждали внаслідок воєнних дій
»
Взяти участь Всі події

Урок – подорож з географії у 7 класі "Природні зони Африки"

Географія

Для кого: 7 Клас

17.01.2022

65

2

0

Опис документу:

Урок – подорож з географії у 7 класі на тему: « Природні зони Африки»

За мету уроку ставимо таку мету:

Освітню: повторити вивчений матеріал; з’ясувати рівень оволодіння учнями навчальним матеріалом з попередніх тем; формувати знання про особливості розміщення природних зон Африки; удосконалити практичні уміння учнів працювати з картами, атласами.

Корекційно-розвивальню: розвивати географічне мислення, пам'ять, увагу, уяву; вміння застосовувати знання на практиці ; формувати пізнавальний інтерес учнів; вміння працювати з додатковою літературою, виділяти головне, узагальнювати матеріал та робити висновки.

Виховну: виховувати інтерес до вивчення географії; любов, дбайливе ставлення до природи; почуття необхідності зберігати й охороняти природне середовище кожного материка; сприяти естетичному вихованню .

e��p�

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок – подорож з географії у 7 класі


Тема уроку: « Природні зони Африки»

Мета уроку:

Освітня: повторити вивчений матеріал; з’ясувати рівень оволодіння учнями навчальним матеріалом з попередніх тем; формувати знання про особливості розміщення природних зон Африки; удосконалити практичні уміння учнів працювати з картами, атласами.

Корекційно-розвивальна: розвивати географічне мислення, пам'ять, увагу, уяву; вміння застосовувати знання на практиці ; формувати пізнавальний інтерес учнів; вміння працювати з додатковою літературою, виділяти головне, узагальнювати матеріал та робити висновки.

Виховна: виховувати інтерес до вивчення географії; любов, дбайливе ставлення до природи; почуття необхідності зберігати й охороняти природне середовище кожного материка; сприяти естетичному вихованню .

Обладнання: карта природних зон Африки, атласи, роздатковий матеріал;

підручники, мультимедійна дошка, мультимедійна презентація, робочі зошити учнів.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: урок - подорож.

Основні поняття: природний комплекс, природна зона, гілея, зональність, пустеля, савана.

Хід уроку.

I. Загально - корекційний етап.

  • Організаційна підготовка учнів до уроку.

  • Нервово-психологічна підготовка учнів на продуктивну працю:

Фонетична зарядка (черговий звук -р ). Промовляння чистомовки:

Ра-ра-ра: Дуже рада дітвора. 
Ар-ар-ар: Ми поїдем в зоопарк. 
Ро-ро-ро: Доберемось на метро. 
Ру-ру-ру: В зоопарку кенгуру. 
Ру-ру-ру: Риє кріт собі нору. 
Ру-ру-ру: Заєць обдира кору. 
Ра-ра-ра: Закінчилася в нас гра.

II. Перевірка домашнього завдання. Усна відповідь на запитання.

Учитель. Отже, давайте перевіримо, що ми знаємо про Африку…
1. Площа материка … ( 30,3 млн. км)

2. В основі материка Африка залягає давня…. (Африкано–Аравійська платформа)

3. За рельєфом материк поділяється на … ( Високу і Низьку Африку)

4. На півночі розташовані молоді гори … ( Атлаські)

5. На розподіл температур та опадів на материку впливає … ( рельєф материка, холодні і теплі течії ).

6. Річки Африки належать до басейнів … ( Атлантичного і Індійського океанів).

7. Найбільша річка Африки і світу …. ( Ніл)

8. Найбільше озеро материка .. ( Вікторія)

III. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку. Пояснення нового матеріалу.

Африка — материк з надзвичайно багатою й різноманітною природою. Тут є й ліси, які нагадують безкрайнє зелене море, й відкриті простори саван з унікальними тваринами, й жаркі нескінченні пустелі, де роками не випадає жодної краплі дощу. Чим же обумовлено різноманіття та розміщення природних комплексів на материку? Відповідь на це питання ви отримаєте сьогодні на уроці.

Розгорніть ваші зошити та запишіть тему уроку «Природні зони Африки», яку ви бачите на екрані.

На сьогоднішньому уроці ми з’ясуємо, що означають поняття природний комплекс, природна зона, гілея, зональність, пустеля, савана.



IV. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь та навичок.

Евристична бесіда:

• Що таке природний комплекс?

• Що таке природна зона?

• У межах яких географічних поясів розташована Африка?

• Назвіть карти атласа, які необхідні для вивчення природних зон.

V. Фізкультхвилинка:

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

VI. Засвоєння нових знань, умінь та навичок

6.1.Розповідь вчителя :

Географічне положення Африки, переважання рівнинного рельєфу і нерівномірний розподіл опадів зумовлюють на материку яскравий прояв широтної зональності. Подібно до кліматичних поясів, природні зони розташувались майже симетрично відносно екватора в північній і південній частинах материка.

На екваторі сформувалися зона вологих екваторіальних лісів, яка змінюється зоною субекваторіальних перемінно-вологих лісів, що поступово переходять у савани, а ті – у тропічні напівпустелі та пустелі. На крайніх півночі та півдні материка поширені субтропічні твердолисті ліси і чагарники.

( комп’ютерна презентація зон )


6.2. Робота з таблицею. Учні в класі заповнюють таблицю « Природні зони Африки»

Характеристика природних зон


Назва природної зони


Грунти


Рослинний світ


Тваринний світ

Вологі екваторіальні ліси ( гілеї)

Червоно-жовті фералітні

Мохи, червоне, чорне

(ебенове),сандалове, жовте, хлібне дерева, фікуси, пальми, сейби, кава, ліани.


Слон, жуки, горила,

окапі, шимпанзе,

Мартишки, павіани, папуги, нектариці, птахи-носороги, дятли, терміти, москіти, бегемот,

китецевуха свиня.

Савани й рідколісся

Червоні фералітні, червоно-бурі.

Олійне дерево,

пальми,

слонова трава,

акації, деревовидний молочай, алое.

Слон, жирафа, зебра, буйвіл,

антилопа, лев,

гепард, шакал, гієна, гриф, бегемот, носоріг,

крокодил, мавпи, терміти.


Путелі: Сахара

Пустельні сірі

Верблюжа колючка, акації, осока, полини.

В оазисах фінікові пальми, інші сільськогосподарські культури.

Горлиці ,голуби,

рябчики, жайворонки, бігунки, сокіл, антилопи, верблюди, ящірка, лисиця –фенек, черепахи, скарабеї, скорпіони.

Пустеля Калахарі

Пустельні сірі

Молочай, алое, кавуни, вельвічія, акації, тамариск.

Леви, шакали, гепарди.

Вічнозелені

твердолистяні ліси й чагарники

Коричневі

Ліванський кедр, сосна, кипарис, лавролиста олива, південний бук, чорне дерево, верес, молочай, нарцис, тюльпан, гладіолус, амариліс.

Антилопи, олені,

лані, макаки, тушканчики, дикобрази, зайці, шакали, гієни, земляний вовк, ящірки, змії.



6.3. Бліц-турнір. Метод «Мікрофон»:

Запитання :

1. Яких рослин і тварин зустріне мандрівник , подорожуючи гілеями Африки?

2. Фото яких тварин і рослин може привезти натураліст із саван?

3. Як живий світ пустелі пристосувався до нестачі води?

4. Чи здатні рослини гілеї та саван вижити в нашій місцевості? Чому?


VII. Закріплення вивченого матеріалу.

Міні – диктант

Умовні позначення відповідей: Г – гілеї, С-савани, П- пустелі, Т- твердолисті ліси.

  1. Вічнозелені ліси, що ростуть у 6 – 7 ярусів.

  2. Тут росте товсте бочкоподібне дерево.

  3. Тварини й рослини тут дуже економлять воду.

  4. Проживає «велика пятірка» : слон, носоріг, буйвіл, лев, жираф.

  5. Батьківщина кавунів і вельвічії.

  6. Поширені жовто-червоні малородючі грунти.

  7. Частина рослин є ефемерами.

  8. Листя рослин захищене восковим нальотом.

  9. Острівцями життя є оазиси, а їхньою царицею фінікова пальма.

  10. Ростуть високі трави, в яких може сховатися вершник.


VIII. Підведення підсумків уроку. Оцінювання учнів.

Ну от і закінчилась наша фантастична подорож природними зонами Африки.

- Чи сподобалась вам подорож Африкою ?
- Що найбільше вас вразило?
- Які були труднощі при підготовці до уроку?

- Що найбільше вас зацікавило при вивченні нового навчального матеріалу?

ІX.   Домашнє завдання

Опрацювати матеріал з підручника : §_____ .

Підписати природні зони Африки на контурній карті.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили