• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Математика
  • Урок- подорож у космос з математики на тему: « Читання і записування чисел у межах  20 000.  Утворення числа 20 000.   Письмове додавання  трицифрових чисел.»

Урок- подорож у космос з математики на тему: « Читання і записування чисел у межах  20 000.  Утворення числа 20 000.   Письмове додавання  трицифрових чисел.»

Опис документу:
План-конспект уроку на дану тему, мета якого формувати в учнів уміння читати й записувати числа у межах 20 000; закріпити вміння письмового додавання трицифрових чисел; вчити розв’язувати задачі на знаходження периметра; розвивати критичне та логічне мислення; виховувати інтерес до предмета.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Чернігівський ліцей №32

Урок- подорож у космос з математики на тему:

« Читання і записування чисел у межах 20 000. Утворення числа 20 000. Письмове додавання трицифрових чисел.»

Підготувала вчитель початкових класів Філіпова О.Л.

Хід уроку

І Організаційний момент

Діти, до нас завітали гості. Як чемні господарі, привітайтеся.

Ми раді вас бачити в нашому класі,

Зичимо щастя, здоров’я й добра.

Добрий день.

Урок сьогодні в нас незвичний, 
Ми полинемо в світи. 
Мандруватиме завзято 
Разом, друзі. – я і ви. 
На незвідані планети в Космос
Корабель домчить всіх нас. 
Всі готові до роботи? 
То ж рушаймо, друзі, час! 

Правила польоту Слайд2

Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – точно!

Рахуємо - правильно!

Пишемо - каліграфічно!

ІІ Контроль та закріплення знань учнів

Станція «Тренувальна»

Перед подорожжю необхідно заправити баки паливом, попрацювати на індивідуальних картках.

Робота за картками (індивідуально)

Картка 1

  1. Записати «сусідів» числа 4869.

  1. Обчислити (письмово) у стовпчик : 700 — 457, 367 + 295, 45х26, 254:8.

  1. Знайти 1/5 від 1 кг.

Картка 2

1) Порівняти числа: 40 408 і 44 080, 10 800 і 18 000.

2) Обчислити (письмово) у стовпчик: 280 : 70, 124 · 7, 381 — 198, 42х35.

3) Знайти 1/2 від 1 дм.

Усні обчислення Слайд 3

Перед польотом нам потрібно провести тренування. Якщо розв’яжемо ланцюжки прикладів, то прочитаємо девіз подорожі.

60 х 3 10000 + 8000 9999 + 1 5000 + 600

:2 - 7000 :100 :10

х 4 + 9000 :4 :7

+ 500 - 1 + 10000 х 9

+ 30000

1699

гімнастика

860

Математика-

2080

розуму.

10025

для

Математика- гімнастика для розуму. Це слова відомого математика, фізика

М. Ломоносова. Дійсно, математика розум до ладу приводить. Крім того, математика завжди допомагає зробити нові відкриття в астрономії.

III Вивчення нового матеріалу

1 Підготовчі вправи

Гра «Старт» 

Космонавти під час польоту свої спостереження занотовують у бортжурналах. Попрацюємо у зошитах. Дату нашого польоту , ..

Станція «Каліграфічна»

10000 20000 … … …

Прочитайте записані числа, скільки цифр у кожному числі?

Яку закономірність побачили, продовжи ряд чисел?

10000 20000 30000 40000 50000

Пропишіть каліграфічно. Скільки десятків тисяч кожному числі? Порахуйте десятками тисяч до дев’яти таких розрядних одиниць. 50000 60000 70000 80000 90000. Яке число буде стояти десятим в цьому ряді чисел?100000 Це число буде шестицифровим.

- Космонавти – люди відважні, спритні, витривалі, кмітливі. Щоб наша ракета стартувала, почнемо відлік десятками тисяч від100000 в зворотному порядку . 

100000 90000 80000 70000 60000 50000 40000 30000 20000 10000. Старт! 
- Нарешті наш зореліт
 
Відправляється в політ.
 
Всі готові? Молодці!
 
Пристебніть ремінці!
 

Сьогодні під час подорожі наше завдання вправлятися у читанні і записуванні п’ятицифрових чисел в межах 20000, утворити число 20000, згадати правила письмового віднімання трицифрових чисел та в роботі з геометричним матеріалом, знайти периметр трикутника.

Станція Числова» « Зоряне небо» Слайд 3

На нашому шляху зоряне небо. Температура зірки визначається її кольором. На кожній зірці вказана її температура. Зірка якого кольору найгарячіша? Прочитайте її температуру. 50080. Назвіть попереднє число.

Яка зірка найхолодніша? Червона 1600, назвіть наступне число.

Яку температуру має Сонце? Жовта зірка 6000, назвіть сусідів цього числа.

Тепер нас цікавлять біло- блакитні зірки. Їх температура знаходиться в діапозоні від 10000 до 30000 градусів. Візьміть олівці, нам потрібно з’єднати ці зірки у сузір’я п’ятицифрових чисел від найменшого значення до найбільшого.

10009 10090 13013 14168 16200 18000 19999.

Подивіться уважно, у нас вийшло сузір’я, що складається з 7 зірок. Що нагадує вам це зображення? Ми утворили фігуру схожу на величезний ківш. Це сузір’я в астрономії називається Велика Ведмедиця. ЇЇ можна побачити у північній ділянці неба протягом всього року. Слайд 4.

Ще раз подивіться на зірки сузір’я. Прочитайте круглі числа. А зараз нам потрібно записати некруглі п’ятицифрові числа із зірок сузір’я у таблицю, бо прибули ми на станцію « Таблична».

Станція « Таблична»

Пригадайте, скільки розрядів має п’ятицифрове число? Утворимо колонки Д. Д.т. Од.т. С. Д. Од.

А зараз ми маємо записати некруглі числа у таблицю.

Дес. т. Од.т. С. Д. Од.

1 0 0 0 9

1 3 0 1 3

1 4 1 6 8

Скільки в числах усього тисяч, десятків, сотень, одиниць?

Запис некруглих чисел у виді суми розрядних доданків.

- Залишилось число, у якому кількість одиниць майже всіх розрядів позначено однією й тією цифрою? 19999

  • Пропаную записати число 19999 у вигляді суми розрядних доданків

19999= 10000+ 9000+900+90+9

-Назвіть попереднє число ( 19998), а тепер наступне, як його можна утворити?

  • Поясніть, як можна утворити 20000?

До 19999+1= 19000+999+1=19000+(999+1)= 19000+1000= 20000

Станція «Відпочивайко»
- Діти, кругом нашого корабля танцюють якісь об’єкти, лунає музика. Давайте також трохи відпочинемо.

IV Розвиток математичних умінь 
І зараз ми прибули на станцію «Задачна».

Єдина планета в Сонячній системі, на якій існує життя – це Земля. А життя не може існувати без хліба, отож розв’яжемо задачу на с.36 , №224. Розв’яжемо її колективно. Читаємо умову. Про яке зерно йдеться, які головні слова в задачі? Що сказано про жито, пшеницю, кукурудзу? Що позначає число 600? Запишемо умову? Що треба знати, щоб дати відповідь на запитання? Якою дією знайдемо суму? Як дізнатись скільки кілограмів жита зібрали, а пшениці? У скільки дій задача? Які дані в задачі зайві, не використовуємо? Розв’яжемо її.

  1. 600:3=200(кг)- становило жито;

  2. 600:5=120(кг) – становила пшениця;

  3. 200+120=320(кг)

600:3+600:5=320(кг)

Відповідь: зібрали 320 кілограмів.

 Це цікаво! Звичайний хліб у  космосі не використовують. Він кришиться, і якщо на нашій планеті ці дрібні часточки просто падають, то у невагомості  вони літають і можуть потрапити в легені космонавтів. Тому у космос беруть коржі, які не утворюють крихт, запаковані шматочками на один укус.

А зараз наша ракета наближається до станції « Віднімальна» і на ній нас радо зустрічають котик та дівчинка ( робота з мультимедійним підручником « Швидкий старт. Математика 4 клас)

-Допоможемо котику та дівчинці виправити помилки.

702-364= 638-239=

Виконання №220 (2) самостійно. Перевірка Слайд 5

Станція « Геометрична» Слайд 6

- Подивіться на наш корабель, якою геометричною фігурою є ніс у корабля? (трикутник). Яка геометрична фігура називається трикутником? Знайдемо у підручнику завдання під №223. Скільки трикутників ви бачите? Нас цікавить більший трикутник, треба знайти його периметр. Що називається периметром трикутника. Виміряємо сторони трикутника. Як називається трикутник, у якого рівні сторони?

АВ=ВС=АС= 32мм

Р= 32+32+32= 32х3=96(мм)

V Підсумок уроку

Станція Фінішна

Наша подорож закінчується і ми повертаємося в клас. У польоті ви добре подолали всі труднощі і випробування.

Гра«Мікрофон»
-А тепер я буду кореспондентом і візьму у вас інтерв’ю.

Гра «Продовж речення» 

- Сьогодні на уроці ми вчились читати і записувати числа в яких п'ять цифр. Називаються ці числа…( п'ятицифрові).

Крім того, ми пригадали письмове віднімання трицифрових чисел. Щоб не забути, що позичали одиниці в попередньому розряді став…(крапочку).

Складіть свої речення, користуючись технологією « Рефлексія»

Рефлексія

  • На уроці я навчився…

  • Я дізнався, що…

  • Мені сподобалось…

  • Мені було цікаво…

  • Найважче завдання для мене було…

  • Своїми враженнями від уроку я поділюсь з…

  • З легкістю впорався з..

Позначте свій настрій на полях зошита.


- Щоб більше дізнатися про Космос,читайте енциклопедії або ввідшукайте інформацію в інтернеті. 
Всі ви, діти, молодці! 
Гарно працювали!
 
І задачі розв’язали,
 
вправи написали.
 
На незвіданих планетах
 
В Космосі бували.
 
Урок час кінчати
 
Треба йти відпочивати!
 

Додаток

Довжина екватора Землі. (40000км).

Дізнаємося за скільки часу може обійти пішохід Землю по екватору , якщо буде йти зі швидкістю5 км/год. 40000 : 5 = 8 000 год

Перепад температур на Місяці дуже відчутний, так наприклад найвища температура + 117 градусів, а найнижча -164 градуси.

На Марсі час тече повільніше і тому один земний рік на Марсі буде дорівнювати 687 дням. На Плутоні взагалі 247 років дорівнюватиме одному земному рокові.

Щорічно тільки в нашій Галактиці народжується сорок нових зірок. Складно навіть уявити, скільки їх з’являється у всьому Всесвіті.

Нам на голови кожен день «падає» близько 10 тонн космічного пилу.

Галактика, в якій знаходиться наша планета, називається чумацький шлях. Вона вміщує в собі величезну кількість зірок. Чумацький шлях ми можемо побачити в нічному небі у вигляді світлої туманною смуги. 

Зірки в галактиках не стоять на місці, вони весь час переміщаються, а також помирають (тобто вибухають) і народжуються нові. 
Сонце - це теж зірка. Тривалість життя такої зірки приблизно 10-15 мільярдів років. Температура поверхні сонця сягає 6000 градусів. 

Блакитні зірки – великі, гарячі, яскраві і мають температуру від 25000 і вище. Червоні зірки- досить холодні, з температурою поверхні від 1600градусів і менше.

Скільки років землі? Астрономи доводять, що вік Землі складає приблизно 5 500 000 000 років.

Температура сонця 6000 градусів, тому колір сонця жовтий.

Від Землі до Сонця понад 172 000 000 км. Цю відстань можна подолати:

Бігом- за 4000 років

Автомобілем – за 200 років,

Літаком- за 20 років, промені соця долають за 8 хв.

Маса Сонця в 1 300 000 разів більше за масу Землі

Маса Землі – близько 6 000 000 000 000 000 000 000 (секстильйонів ) років!

Повітря давитть на кожну людину з силою більше 15 000 кілограмів. Це вага 3 вантажівок! Чому ж ми не відчуваємо цієї ваги? Бо в організмі людини також є повітря, яке давить з такою ж силою зсередини. Тому ми нічого не відчуваємо.

Первым космонавтом был Юрий Алексеевич Гагарин. Он совершил полёт вокруг Земли за 108 минут. Сколько часов и сколько минут продолжался первый космический полёт вокруг Земли?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.