і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Урок-подорож "Сонце. Чому бувають літо, осінь, зима, весна"

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Урок –подорож

Тема. Сонце. Чому бувають літо, осінь, зима, весна

Мета: формувати в учнів уявлення про Сонце; розкрити його значен­ня в природі, для людини; розвивати вміння робити узагальнення й виснов­ки; виховувати допитливість, бажання приносити користь.

Обладнання: малюнки до казки (Сонце, дідусь Спектр, брати-промені, Ки­сень, Азот, Озон).

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація набутих знань

1. Відгадування загадки

Удень у небі гуляє,

А ввечері на землю сідає. (Сонце)

2. Бесіда

  • Що ви знаєте про Сонце?

  • Що трапилося б, якби раптом зникло Сонце?

Повідомлення теми уроку

  1. Вивчення нового матеріалу

1. Казка про мудрого Спектра і його синів

Учитель виставляє зображення персонажів під час розповіді казки.

Колись дуже-дуже давно жив на Сон­ці мудрий дідусь Спектр. Мав семе­ро дорослих і двоє менших синів. Усі вони були працелюбними, сміливими і міцними. Сумував Спектр.

  • Що тебе турбує? — запитали су­сіди.

  • Відповів їм старий Спектр:

  • Яка користь від моїх синів на роз­печеному, без життя Сонці? Багато молодих жителів Сонця відлітають у невідомі краї, чогось шукають, щось корисне роблять. Чим гірші мої сини? Я чув, що на далекій Землі з'явилися якісь живі створіння, які потребують нашої допомоги. Залишити після себе життя — означає зробити себе безсмертним.

  • Сусіди тільки подивились на Спектра і нічого не сказали. Тоді він вирішив розповісти своїм синам про далеку планету і життя на ній. Вислухавши батька, промінці застрибали від радощів.

Ми нічого не боїмося. Летимо сьо­годні ж,— відповіли вони.

Летіти слід було вдень, із дуже вели­кою швидкістю.

Перед відльотом ще раз покликав до себе Спектр синів. Стали вони пліч-о-пліч: Червоний, Оранжевий, Жов­тий... (Хто здогадався, як звали реш­ту братів )

Подивився на них батько і сказав:

Важкий шлях — перед нами і, можливо, не всі зможуть повернутися додому. Чи готові ви до випробувань?

Брати лише мовчки кивнули голо­вами. Старий батько турбувався за найменших — промені Інфрачерво­ний і Ультрафіолетик. Вони були настільки маленькими, що здавалися невидимими.

  • Я б їх зовсім не брав,— сказав Спектр.

  • Якщо летимо, то всі разом,— запропонував промінь Червоний.

Добре, але пильно стежте за Ультрафіолетиком,— попередив батько.

Він знав, що всі Ультрафіолетики, відлітаючи з Сонця, брали з собою смертоносну зброю і тому замість життя несли на інші планети смерть, і самі там гинули. Не відрізнявся від них і найменший синок. Він захопив із собою кілька заряджених ядер і став поруч із братами.

Спектр ще раз подивився на синів, вони міцно взялися за руки і тієї самої миті перетворилися на малопомітний білий промінь. Він із величезною швидкістю понісся до далекої Землі. Летів промінь по прямій лінії, оскільки інакше сини Спектра не вміли пересуватися.

2. Бесіда

  • Хто жив на Сонці?

  • Скільки синів мав Спектр? Назвіть їх.

  • Яким був Ультрафіолетик?

3. Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали сіли, встали сіли,

От уже й розвеселили.

4. Продовження казки

Родина Спектра, перетворившись на білий промінь, усе більше віддаляла­ся від Сонця. І ось попереду з'явилась блакитна Земля. Родина відразу потрапила до її вітряного кордону. Перед ними — перші земні жителі: Кисень — газ життя і Азот. Вони дуже зраділи цій зустрічі, бо знали, що на Землі вже давно чекають на соняч­них братів.

Але, як ви вже знаєте, Ультрафіолетик не любив життя. Він непомітно відділився від братів і кинув у Кисня смертоносними ядрами. Тіло Кисня запалало білим полум'ям. Ультрафіолетик перелякався і кинувся навтіки. Неподалік знаходився

прикордонник Озон. (А визнаєте, що роблять прикордонники?) Він поспішив на допомогу Кисневі й спіймав Ультрафіолетика.

Цей несе смерть на Землю,— повідомив Озон.

Батько Спектр і брати лише промовчали у відповідь. Вони продовжили свій шлях уже без найменшого брата. Позаду почувся лише його зойк, і він назавжди затих.

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Бесіда за змістом казки

  • Чому батько Спектр із сина­ми вирішили вирушити на Землю? Чому не хотіли брати з собою найменших?

  • Із ким зустрілися брати-промені? Хто такий Кисень? А як ви вважаєте, для чого потрібен він на Землі? Кому він потрібен? Що з ним зробив Ультрафіолетик? Чому?

  • Хто охороняє Землю від зброї Ультрафіолетика?

2. Проблемне запитання

Як ви вважаєте, що мали принести брати-промені на Землю з Сонця?

VI. О якій порі року сонце гріє найбільше?

1. Загадки

Міцно заснули ліси і поля,

Білою ватою вкрита земля. (Взимку)

Тане сніжок, квітне лужок,
Пташка співає, день прибуває. (На­весні)

Про що ці загадки? А які ще пори року ви знаєте?

2. Бесіда

  • Яка зараз пора року?

  • Назвіть ознаки зими.

  • Яка пора змінить зиму?

  • Яка пора року змінить весну?

  • Назвіть ознаки літа.

  • Яка пора року змінить літо?

  • Як ви гадаєте, чому влітку жарко, а взимку — холодно? Навесні й во сени не спекотно, не холодно?

3. Розповідь учителя

Це залежить від висоти Сонця. Улітку воно світить звисока, і тому братам-променям легко потрапити на Землю по прямій лінії. Восени щодня Сонце опускається все нижче, і більшість братів-променів про­літають повз Землю.

VII. Закріплення вивченого

Розглядання малюнків на сторінках підручника, з'ясування пори року. (Чому так вирішили ?)

VIII. Підсумок уроку

  • Що нового ви дізналися на уроці?

  • Чи сподобалась казка?

  • Чи хотіли б ви почути її продовження наступного уроку?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
формувати в учнів уявлення про Сонце; розкрити його значен¬ня в природі, для людини; розвивати вміння робити узагальнення й виснов¬ки; виховувати допитливість, бажання приносити користь.
  • Додано
    02.03.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    1 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    103
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    ZU697474
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання