Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Урок-подорож "Сонце. Чому бувають літо, осінь, зима, весна"

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №ZU697474
За публікацію цієї методичної розробки Ткач Ірина Євгенівна отримав(ла) свідоцтво №ZU697474
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок –подорож

Тема. Сонце. Чому бувають літо, осінь, зима, весна

Мета: формувати в учнів уявлення про Сонце; розкрити його значен­ня в природі, для людини; розвивати вміння робити узагальнення й виснов­ки; виховувати допитливість, бажання приносити користь.

Обладнання: малюнки до казки (Сонце, дідусь Спектр, брати-промені, Ки­сень, Азот, Озон).

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація набутих знань

1. Відгадування загадки

Удень у небі гуляє,

А ввечері на землю сідає. (Сонце)

2. Бесіда

  • Що ви знаєте про Сонце?

  • Що трапилося б, якби раптом зникло Сонце?

Повідомлення теми уроку

  1. Вивчення нового матеріалу

1. Казка про мудрого Спектра і його синів

Учитель виставляє зображення персонажів під час розповіді казки.

Колись дуже-дуже давно жив на Сон­ці мудрий дідусь Спектр. Мав семе­ро дорослих і двоє менших синів. Усі вони були працелюбними, сміливими і міцними. Сумував Спектр.

  • Що тебе турбує? — запитали су­сіди.

  • Відповів їм старий Спектр:

  • Яка користь від моїх синів на роз­печеному, без життя Сонці? Багато молодих жителів Сонця відлітають у невідомі краї, чогось шукають, щось корисне роблять. Чим гірші мої сини? Я чув, що на далекій Землі з'явилися якісь живі створіння, які потребують нашої допомоги. Залишити після себе життя — означає зробити себе безсмертним.

  • Сусіди тільки подивились на Спектра і нічого не сказали. Тоді він вирішив розповісти своїм синам про далеку планету і життя на ній. Вислухавши батька, промінці застрибали від радощів.

Ми нічого не боїмося. Летимо сьо­годні ж,— відповіли вони.

Летіти слід було вдень, із дуже вели­кою швидкістю.

Перед відльотом ще раз покликав до себе Спектр синів. Стали вони пліч-о-пліч: Червоний, Оранжевий, Жов­тий... (Хто здогадався, як звали реш­ту братів )

Подивився на них батько і сказав:

Важкий шлях — перед нами і, можливо, не всі зможуть повернутися додому. Чи готові ви до випробувань?

Брати лише мовчки кивнули голо­вами. Старий батько турбувався за найменших — промені Інфрачерво­ний і Ультрафіолетик. Вони були настільки маленькими, що здавалися невидимими.

  • Я б їх зовсім не брав,— сказав Спектр.

  • Якщо летимо, то всі разом,— запропонував промінь Червоний.

Добре, але пильно стежте за Ультрафіолетиком,— попередив батько.

Він знав, що всі Ультрафіолетики, відлітаючи з Сонця, брали з собою смертоносну зброю і тому замість життя несли на інші планети смерть, і самі там гинули. Не відрізнявся від них і найменший синок. Він захопив із собою кілька заряджених ядер і став поруч із братами.

Спектр ще раз подивився на синів, вони міцно взялися за руки і тієї самої миті перетворилися на малопомітний білий промінь. Він із величезною швидкістю понісся до далекої Землі. Летів промінь по прямій лінії, оскільки інакше сини Спектра не вміли пересуватися.

2. Бесіда

  • Хто жив на Сонці?

  • Скільки синів мав Спектр? Назвіть їх.

  • Яким був Ультрафіолетик?

3. Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали сіли, встали сіли,

От уже й розвеселили.

4. Продовження казки

Родина Спектра, перетворившись на білий промінь, усе більше віддаляла­ся від Сонця. І ось попереду з'явилась блакитна Земля. Родина відразу потрапила до її вітряного кордону. Перед ними — перші земні жителі: Кисень — газ життя і Азот. Вони дуже зраділи цій зустрічі, бо знали, що на Землі вже давно чекають на соняч­них братів.

Але, як ви вже знаєте, Ультрафіолетик не любив життя. Він непомітно відділився від братів і кинув у Кисня смертоносними ядрами. Тіло Кисня запалало білим полум'ям. Ультрафіолетик перелякався і кинувся навтіки. Неподалік знаходився

прикордонник Озон. (А визнаєте, що роблять прикордонники?) Він поспішив на допомогу Кисневі й спіймав Ультрафіолетика.

Цей несе смерть на Землю,— повідомив Озон.

Батько Спектр і брати лише промовчали у відповідь. Вони продовжили свій шлях уже без найменшого брата. Позаду почувся лише його зойк, і він назавжди затих.

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Бесіда за змістом казки

  • Чому батько Спектр із сина­ми вирішили вирушити на Землю? Чому не хотіли брати з собою найменших?

  • Із ким зустрілися брати-промені? Хто такий Кисень? А як ви вважаєте, для чого потрібен він на Землі? Кому він потрібен? Що з ним зробив Ультрафіолетик? Чому?

  • Хто охороняє Землю від зброї Ультрафіолетика?

2. Проблемне запитання

Як ви вважаєте, що мали принести брати-промені на Землю з Сонця?

VI. О якій порі року сонце гріє найбільше?

1. Загадки

Міцно заснули ліси і поля,

Білою ватою вкрита земля. (Взимку)

Тане сніжок, квітне лужок,
Пташка співає, день прибуває. (На­весні)

Про що ці загадки? А які ще пори року ви знаєте?

2. Бесіда

  • Яка зараз пора року?

  • Назвіть ознаки зими.

  • Яка пора змінить зиму?

  • Яка пора року змінить весну?

  • Назвіть ознаки літа.

  • Яка пора року змінить літо?

  • Як ви гадаєте, чому влітку жарко, а взимку — холодно? Навесні й во сени не спекотно, не холодно?

3. Розповідь учителя

Це залежить від висоти Сонця. Улітку воно світить звисока, і тому братам-променям легко потрапити на Землю по прямій лінії. Восени щодня Сонце опускається все нижче, і більшість братів-променів про­літають повз Землю.

VII. Закріплення вивченого

Розглядання малюнків на сторінках підручника, з'ясування пори року. (Чому так вирішили ?)

VIII. Підсумок уроку

  • Що нового ви дізналися на уроці?

  • Чи сподобалась казка?

  • Чи хотіли б ви почути її продовження наступного уроку?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
формувати в учнів уявлення про Сонце; розкрити його значен¬ня в природі, для людини; розвивати вміння робити узагальнення й виснов¬ки; виховувати допитливість, бажання приносити користь.
  • Додано
    02.03.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    1 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    172
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    ZU697474
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №ZU697474
За публікацію цієї методичної розробки Ткач Ірина Євгенівна отримав(ла) свідоцтво №ZU697474
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти