Урок «Подорож південними материками»

Географія

26.06.2019

322

0

0

Для кого: 7 Клас
Опис документу:
Урок представлений у формі гри, можна проводити у вигляді узагальнення знань розділу "Материки тропічних широт" Основна форма роботи на уроці - командна гра. Питання, представлені у різних раундах гри, передбачають знання карти, вміння знаходити відповідність, виправляти помилки, знання іноземних мов та загальну ерудицію.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок-подорож «Південними материками»

Урок-гра

- Доброго дня, діти!

Привітайтесь, будь ласка, з гостями.

Сьогодні наш урок пройде у формі гри.

Епіграфом до уроку є слова відомого німецького поета Ґете: «Ніщо не може бути вище тієї радості, яку приносить нам вивчення природи».

Ми з вами продовжуємо подорож по планеті Земля, південними материками. І сьогодні ми підсумуємо пройдений шлях, покажемо, чого ми досягли. Адже кожний материк – унікальний, «самий-самий».

Я пропоную вам побувати видатними природознавцями, розділившись на три команди. Кожна команда представляє певний материк. Тож, у нас представлені команди Африки, Австралії та Південної Америки. Будь ласка, капітани, представте свої команди. (привітання капітанів – назва команди, емблема, зачитування вірша про свій материк)

Тож давайте побажаємо успіхів один одному і налаштуємося на пошук і творчість.

Творчі завдання

1. Географічний марафон «Номенклатурний шлях» (перевірка знання карти)

Представник кожної команди має стартувати з однієї позиції. Йти «ланцюжком», з кожним кроком називаючи певний тип об’єктів, а саме:

- річки Південної Америки (Амазонка, Парана, Оріноко)

- острови Австралії (Нова Гвінея, Тасманія, Нова Зеландія)

- озера Африки (Танганьїка, Вікторія, Чад)

- крайні точки Південної Америки (Гальїнас, Фроуерд, Паріньяс, Кабу-Бранку)

- моря Австралії (Коралове, Тасманове, Арафурське, Тиморське)

- гори Африки (Атлас, Капські, Драконові).

2 . «Снайпер»

Учні команд самі називають число. Вчитель в презентації натискає на число, де зі зворотної сторони з’являється питання. «Снайпером» вважається той, хто правильно відповів на питання.

Питання:

1. Який із південних материків зовсім не шукали, але несподівано відкрили? А які з них довго й завзято шукали, але знайшли дуже не скоро?

(Південна Америка. Австралія і Антарктида)

2. Свої льодовики мають всі південні материки, крім якого?

(Крім Австралії, тому що її найвищі гори (Великий Вододільний хребет) низькі та не сягають снігової лінії).

3. Кочівники Сахари кажуть: «У пустелі більше людей загинуло від повеней, чим від спеки». Чи можете ви дати пояснення цьому факту?

(В пустелі переважає зливовий характер опадів. На короткий час по руслам, які сухі впродовж майже всього року (їх місцева назва - ваді), спрямовуються потужні потоки води, що застають зненацька деяких мандрівників).

4. В одному з австралійських штатів була організована геолого-розвідувальна експедиція для пошуків золота і дорогоцінних металів. Її шлях почався в місті Аліс-Спрінгс, а кінцевим пунктом маршруту було озеро Ейр. Скажіть, з якими труднощами прийшлося зустрітися учасникам експедиції?

(Жаркий, сухий тропічний клімат, відсутність придатної для пиття води).

5. Яку дивну рослину називають «восьминогом пустелі»?

(Вельвічію, тому що її коріння може досягати довжини 20 м, росте в пустелі Наміб).

6. Чому в амазонській сельві мешкає лише один представник копитних – тапір? Яку природну зону, навпаки, можна назвати «царством копитних»?

(Через відсутність відкритих просторів. Зона саван і рідколісь).

7. Іспанські конкістадори в Південній Америці селилися, в основному, в горах, а не на узбережжі. Поясніть, чому.

(У порівнянні з узбережжям, в горах більш сприятливий клімат. Там прохолодніше і в залежності від географічної широти сухіше або вологіше, ніж на узбережжі. Наприклад, в столиці Колумбії Боготі, яка розташована в Андах на висоті 2700 м, середньорічна температура складає 14…16 градусів.)

8. У цього архіпелагу є одна унікальна особливість – відсутність корінних ссавців: ті зони мешкання, які на інших материках зайняли звірі, на ньому дісталися птахам.

(Нова Зеландія)

(Ще тут можна побачити велику кількість гейзерів. Навіть на мові аборигенів цей острів називається Аотеароа – «Країна великої білої хмари», а їх улюблена національна страва – м'ясо чи овочі, зварені у воді, що кипить в гейзерах).

9. Якщо в африканській гілеї літо, то яка пора року буде в південноамериканській сельві? (Теж літо, тому що обидві ці природні зони розташовані в екваторіальному поясі, де цілорічно літо).

3. Знайди «трійку»

Діти повинні підібрати три поняття, пов’язані між собою, пояснивши свій вибір.

гілея

Озеро Ейр

качконіс

релікти

ваді

Висока Африка

Амазонка

чагарникові евкаліпти

Куперс-крік

Великий Африканський розлом

Чилі

колібрі

Анди

сельва

Лисиця-фенек

Центральна низовина

екваторіальний пояс

очковий ведмідь

Атакама

єхидна

сейба

Сахара

Кіліманджаро

рівнина Налларбор

скреб

пуна

«туманоуловлювач»

Відповіді:

Гілея – екваторіальний пояс – сейба (найвище дерево, до 80 м)

Релікти – єхидна – качконіс

Амазонка – сельва – колібрі

Великий Африканський розлом – Кіліманджаро – Висока Африка (східна і південна частина материка)

Анди – пуна (високогірна пустеля) – очковий ведмідь

Центральна низовина – озеро Ейр – Куперс-Крік

Атакама (найсухіша пустелі в світі) – Чилі (країна) – «туманоуловлювач»

Сахара – ваді – лисиця-фенек

Скреб – чагарникові евкаліпти – рівнина Налларбор

4. Хвилинка релаксації.

Перш, ніж відправлятися далі, ми зробимо зупинку. Сядьте зручніше, розслабтеся. Закрийте очі і послухайте звуки. Яку картину ви уявляєте, слухаючи ці звуки? Де ви подумки побували тільки що? Що ви там побачили, відчули?

Лунають 3 звуки: екваторіальний ліс, шум вітру в пустелі (з африканськими барабанами), прибій океану – узбережжя субтропіків.

5. «Перекладач»

Скажіть, будь-ласка, на різних мовах такі слова:

- грецькою «нездоланний» - алмаз;

- арабською «сезон» - муссон

- мовою суахілі «гора бога холоду» - Кіліманджаро

- латинською «чорна» (річка) - Нігер

- арабською «одноманітна коричнева пустельна рівнина» - Сахара

- африканською «безбережні води» - Танганьїка

- португальською «степ з деревами» - саванна

- мовою берберів «чорношкіре населення» - Гвінея

- арабською «ворота сліз» - Баб-ель-Мандеб (протока)

- іспанською «маленький хлопчик» - Ель-Ніньо

- грецькою «місцевий» - ендемік

- португальською «земля гігантів» - Патагонія

Підсумок уроку

«Пляшкова пошта»

Дітки! Ви добре відповідали на всі питання, і зібрали карту, яка призвела вас до сундука зі скарбами! Давайте подивимося, що ж міститься у ньому.

У сундуку виявився свиток з такими словами:

Якщо немає настрою, щоб жити,

Не хочеться ні правди, ні чудес —

Йди до природи силу воскресити,

Й злетіти ввись до голубих небес.

Природа-мати. Все у ній можливо.

Наснага йде від неї і політ.

Вона одна створити може диво

І закохати душу в білий світ.

Заключне слово

Діти, наша подорож дійшла до завершення. Я сподіваюсь, що вона нам сподобалася, ви дізналися багато корисної, цікавої інформації.

Я дякую всім за активну роботу, велике спасибі нашим дослідникам материків.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Географія

26.06.2019

322

0

0

Для кого: 7 Клас