Урок по темі "Розв'язування задач на всі дії з десятковими дробами"

Опис документу:
Мета уроку: узагальнити та систематизувати практичні навички і вміння розв’язувати вправи і задачі на всі дії з десятковими дробами окремо і сумісно з іншими арифметичними діями; розвивати здібності учнів, логічне мислення; виховувати працьовитість, кмітливість, тактовність у спілкуванні, повагу до думки та праці однокласників. Тип уроку:застосування знань, навичок та вмінь.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку: «Розв’язування задач на всі дії з десятковими дробами»

Мета уроку: узагальнити та систематизувати практичні навички і вміння розв’язувати вправи і задачі на всі дії з десятковими дробами окремо і сумісно з іншими арифметичними діями;

розвивати здібності учнів, логічне мислення;

виховувати працьовитість, кмітливість, тактовність у спілкуванні, повагу до думки та праці однокласників.

Тип уроку:застосування знань, навичок та вмінь.

Обладнання уроку: комп’ютер, проектор, інтернет ресурс - фізкультхвилинка «Ялинка», презентація «Десяткові дроби», інтернет ресурс – кольоротерапія «Барви весни».

Хід уроку

І. Організаційна частина уроку.

Good morning, dear friends ! ( Доброго ранку, дорогі друзі)

Who is on duty today? (Хто черговий сьогодні ?)

Who is absent? ( Хто відсутній ?)

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Фронтально. Черговий звітує про виконання домашніх завдань і вкінці уроку збирає зошити для перевірки.

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

Фронтальне опитування:

  1. Як поділити десятковий дріб на десятковий дріб ?

  2. Як поділити десятковий дріб на натуральне число ?

  3. Як поділити десятковий дріб на 10;100;1000?

  4. Як помножити десятковий дріб на 10;100;1000?

  5. Як можна ділення на 0,1;0,01; 0,001 замінити множенням ?

  6. Сформулюйте правило округлення.

Усний рахунок.

2,5*2 = 5; 5*5 = 25; 25+75=100; 100* 2=200; 200:0,1=2000; 2000:5=400;

400:80=5; 5* 1,5=7,5; 7,5+7,5=15; 15*0,8= 12

Бажаю вам всім отримати гарні такі ж оцінки.

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні у нас урок по темі:

«Розв’язування задач на всі дії з десятковими дробами». (слайд 1)

До свого рюкзака ви повинні покласти сьогодні:

  • Правила множення та ділення десяткових дробів;

  • Розв’язування задач;

  • Округлення десяткових дробів;

  • Розв’язування рівнянь;

Звичайно для цього вам потрібно ввімкнути свою логіку, мислення та знання, які ви вже отримали, вивчаючи теми на множення та ділення десяткових дробів. Працювати ми будемо малими групами

Сьогодні ми з вами діти полинемо у світ дитинства - країну казки.

Скажіть мені: «Ви любите казки?»

Отож відчуваю, що вам всім буде приємно зустрітися з казковими героями, допомогти їм, коли вони будуть потребувати вашої допомоги чи підтримки.

Що ж розпочинаємо. У вас є маршрути якими ми будемо рухатися казковою країною.

V. Урок-подорож у країну казок.

Зустріч із стариком Хоттабичем (слайд 2)

Зустріч із Всезнайкою та гідом (слайд 3)

1 маршрут Дорога по країні казок (розв’язати задачу №1) (слайд 4)

Дорога складається з из чотирьох ділянок. Перша ділянка має довжину 4,35 км, друга – в 1,5 рази довша першої, третя довша другої на 1,03 км, четверта в 2,5 рази коротша третьої. Знайдіть довжину дороги.

Розв’язання

І. – 4,35 км.

ІІ. – у 1,5 рази довша, ніж

ІІІ. – на 1,03 км. довша ніж ?

ІV. – в 2,5 рази коротша ніж

  1. 4,35· 1,5 =6,525 (км)-довжина ІІ ділянки дороги;

  2. 6,525+1,03 = 7,555 (км) – довжина ІІІ ділянки дороги;

  3. 7,555: 2,5 = 75,55: 25 = 3,022 (км)- довжина ІV ділянки дороги;

  4. 4,35+6,525+7,555+3,022 = 21,452 (км) - довжина дороги.

Відповідь: 21,452 км

Зустріч з Бабою Ягою через Всезнайку (слайд 5)

2 маршрут (розв’язати рівняння Відповідь округлити до десятих ) (слайд 6)

18,63 : (4,3 +1,2х) = 2,3

4,3+ 1,2х = 18,63:2,3

4,3+ 1,2х = 186,3:23

4,3+ 1,2х = 8,1

1,2х = 8,1 -4,3

1,2х=3,8

Х=3,8:1,2

Х=3,1666667

Х ~ 3,2

3 маршрут Лодочна станція ( розв’язати задачу №2) (слайд 7)

Лодочна база знаходиться в 34,3 км від вас вверх по річці. Швидкість течії річки 1,3км/год. Щоб до вас добратися лодочник від бази повинен пливти на лодці 3,5 год. Знайдіть власну швидкість лодки.

Розв’язання

Нехай Хкм/год – власна швидкість лодки, тоді (х+1,3) км/год – швидкість лодки за течією річки.

Для розв’язання цієї задачі нам необхідно скласти рівняння.

(х+1,3)·3,5=34,3

х+1,3= 34,3: 3,5

х+1,3=9,8

х= 9,8-1,3

х= 8,5 (км/год) – власна швидкість лодки.

Відповідь: 8,5 км/год

Фізкультхвилинка ( з інтернет ресурсу - ЯЛИНКА)

Всезнайка побачив карету Кота в чоботях (слайд 8)

4 маршрут землі Маркіза Карабаса – задача №3 (слайд 9)

Площа одного поля 207,5 га, а площа другого – на 17 га менша. Скільки пшениці зібрали з обох полів, якщо з кажного гектара першого поля зібрали 32,4 ц, а з кожного гектара другого – 28,6 ц.

Відповідь округліть до цілих.

Розв’язання

І. – 207,5 га з кожного га І по 32,4 ц.

ІІ. – на 17 га менше, ніж з кожного га ІІ по 28,6 ц. ?

  1. 207,5 – 17 = 190,5 га – площа ІІ поля

  2. 207,5·32,4 + 190,5·28,6 = 6723 + 5448,3= 12171,3~12171 ц.- пшениці зібрали з обох полів разом.

Відповідь: 12171 ц.

Гід побачив засмученого Буратіно (слайд 10)

5 маршрут Буратіно (знайти значення виразу) (слайд 11)

(17,228:3,2 + 1,4·2,5):89 = (5,4+3,5): 89 = 8,9:89= 0,1

Прохання гіда допомогти Старику Хоттабичу (слайд 12)

6 маршрут Вставте пропущені цифри (слайд 13)

7 маршрут Самостійна робота (слайд 14)

( множення та ділення на розрядну одиницю )

Самостійна робота:

В а р і а н т 1.

0,824·100 = 82,4

В а р і а н т 3.

1,234:0,01 = 123,4

В а р і а н т 2.

436,9:1000 = 0,4369

В а р і а н т 4.

78,25·0,01 = 0,7825

Виберіть правильну відповідь Професія Старика Хоттабича (слайд 15)

Д Ж И Н (виліт професії)

Дякую за увагу (слайд 16)

VI. Підсумок уроку.

Запитання, що виникли в учнів. Що сподобалось?

Що покладете до свого рюкзака? ( Відповіді кладемо в рюкзачок)

VII. Домашнє завдання

Розв’язати задачі № 1014 та № 1018 (схожі робили в класі – є як зразок),

Розв’язати рівняння № 1008 (6), бажаючі отримати кращу оцінку складуть задачу на всі дії з десятковими дробами. ( №№ завдань записані на дошці)

VIIІ. Оцінювання ( аргументується кожна зароблена оцінка, якщо результат не надто достойний, то похвала за щось, що б дало змогу дитині отримати ситуацію успіху – навіть самого найменшого)

Релаксація - Кольоротерапія «Барви весни» (додаток - з інтернет ресурсу)

Який колір квітки вам найбільше сподобався?

Які асоціації це викликало?

6

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.