Урок-панорама. Розв’язування задач з теми «Звичайні дроби і дії з ними»

Опис документу:
Урок систематизації та узагальнення знань з теми "Звичайні дроби і дії з ними." Демонстрація тісного зв’язку математики з життям людини. Стимулювання пізнавального процесу, розширювання світогляду. Розвиток інтелектуальних та творчих здібностей, вдосконалення математичного мовлення, вмінь аргументувати, доводити свою думку. Виховання ділової активності, ініціативності, навичок взаємодії, наполегливості у досягненні мети. До розробки уроку входить презентація, друкований зошит і фізкультхвилинка

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

 

 

 

 

 

 

 

 

7

63

8

5

63

63

8

Н

5

О

63

А

М

7

П

Р

З авдання №1

Завдання №2

Завдання №3

Довжина дороги 20 км. Заасфальтували дороги

Скільки кілометрів дороги заасфальтували?

Скільки залишилось заасфальтувати?

Завдання №4

Перетворити дроби у мішане число

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання №5


Завдання №6

Завдання №7

Завдання №8

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Слайд № 2

Слайд № 3

Слайд № 4

Слайд № 5

8 Н 5 О 63 А М 7 П Р
Слайд № 6

8 Н 5 О 63 А М 7 П Р

Слайд № 7

Слайд № 8

1/5 1/23 1/141
Слайд № 9

1/5 1/23 1/141

Слайд № 10

Слайд № 11

Слайд № 12

Числитель 4 64 1 8 Знаменатель 8 2 4 64
Слайд № 13

Числитель 4 64 1 8 Знаменатель 8 2 4 64

Якщо
Слайд № 14

Якщо

Слайд № 15

Слайд № 16

Слайд № 17

Слайд № 18

Слайд № 19

Слайд № 20

Слайд № 21

Слайд № 22

Слайд № 23

Слайд № 24

Слайд № 25

Слайд № 26

Слайд № 27

Слайд № 28

Слайд № 29

Інформаційні ресурси https://www.google.com.ua Математика (Мерзляк, Полонський, Якір) 5 клас 2018 Математика (Мерзляк) 5 клас 2005 Математика (Істе...
Слайд № 30

Інформаційні ресурси https://www.google.com.ua Математика (Мерзляк, Полонський, Якір) 5 клас 2018 Математика (Мерзляк) 5 клас 2005 Математика (Істер) 5 клас 2018 Дорофєєв Г.В., Петерсон Л.Г. Математика. 5 клас. Частина 2

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок-панорама.

Розв’язування задач з теми «Звичайні дроби і дії з ними»

Мета. Систематизувати та узагальнити знання з теми «Звичайні дроби і дії з ними», вдосконалювати обчислювальні навички, вміння аналізувати та розв’язувати задачі різних типів, прості та складені рівняння, наблизити до самостійного розв’язання проблемних ситуацій. Готуватися до контрольної роботи. Продемонструвати тісний зв’язок математики з життям людини. Стимулювати пізнавальний процес, розширювати світогляд. Розвивати інтелектуальні та творчі здібності, вдосконалювати математичне мовлення, вміння аргументувати, доводити свою думку. Виховувати ділову активність, ініціативність, навички взаємодії, наполегливість у досягненні мети. Зацікавлювати до вивчення наук, пов’язаних із математикою. 
Обладнання. Мультимедійний проектор, слайди із пізнавальним матеріалом до кожного етапу уроку

І. Організація класу 

Треба разом привітатись:

- Добрий день!

Дружно, голосно сказати:

- Добрий день!

Вліво, вправо поверніться,

- Добрий день!

Туди-сюди посміхніться:

- Добрий день!

Я всміхаюсь сонечку:

- Здрастуй золоте!

Я всміхаюсь квітоньці:

- Хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику:

- Лийся, мов з відра!

Друзям усміхаюся

- Зичу їм добра!

ІІ. Вступна частина уроку

1. Мотивація навчальної діяльності 

  • Невідомо хто, коли, але хтось сказав слова, які передаються нам і які ми передаємо нашим нащадкам: «Намагайтеся кожного дня, для кожної справи знайти якийсь позитивний початок, оскільки від того настрою, з яким ви вступаєте в день, або в якусь справу залежать ваші успіхи, а можливо і невдачі». Я бажаю вам розпочати урок з гарним настроєм і отримати від нього задоволення і гарні результати.

За допомогою задач ми будуємо своє успішне майбутнє, доводимо собі, що без математики неможлива успішна діяльність людини.

Епіграфом до нашого уроку будуть такі слова: «Від природних задатків до творчих взлетів» . Як ви розумієте ці слова?

2. Актуалізація опорних знань 

І так, запишемо в зошитах, які я приготувала до сьогоднішнього уроку число, класна робота, прізвище ім’я

- Тема нашого уроку «Розв’язування задач». На ньому ми узагальнимо знання з теми «Звичайні дроби і дії з ними», вдосконалимо вміння обчислювати приклади, розв’язувати задачі та рівняння. 

Учні-консультанти допомогли мені перед початком уроку перевірити наявність виконання домашнього завдання. Дякую!

Форма проведення уроку буде незвичайна. І щоб її дізнатися, біля дошки 2 учнів розв’яжуть рівняння, результати яких відповідатимуть певним літерам, з яких ми і складемо форму уроку. 

Рівняння перед вами на екрані та у кожного учня в друкованих зошитах

П

А

Н

О

Р

А

М

А

7

63

8

5

63

63

8

Н

5

О

63

А

М

7

П

Р

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Так, це є слова ПАНОРАМА. Тобто сьогодні у нас урок-панорама. Що таке панорама?

Панорама - вид, що відкривається з висоти, з відкритого місця. Або панорама – це великих розмірів картина з об'ємними предметами на передньому плані.

Отже зараз ми відкриємо панораму наших знань.

Наша панорама - це вид на розв’язування вправ і задач із звичайними дробами з однаковими знаменниками, в яких багато цікавого і невідомого. Тому тема нашої панорами «Розв’язування задач».

Сьогодні на уроці за допомогою мандрівників в минуле ми узагальнимо історію виникнення дробів та учні-журналісти розкажуть нам, де зустрічаються дроби у житті людини.

«Мандрівники в минуле» Вам слово

  1. Мандрівники в минуле повинні були дізнатися  про історію виникнення дробів. Тому ми вирушили в бібліотеку і до всесвітньої мережі Інтернет дізналися про таке.

  1. Всі прекрасно знаємо, що крім натуральних чисел існують і інші числа – дробові. Коли один предмет (яблуко, кавун, торт, хлібину або аркуш паперу), або одиницю вимірювання ( метр, годину, кілограм, градус), ділять на рівні частини - утворюють дробові числа. Такі слова як півхлібини, півкілограма, чверть години, третина шляху ми чуємо щодня. Першим почали використовувати дріб 1/2, що характеризував половину мисливської здобичі, половину деякої міри зерна, половину даної відстані. Потім з’явилися дроби 1/3, ¼, 1/5 тощо

  1. У стародавньому Єгипті дробами оперували ще 4 тисячі років тому. Проте загальної форми запису дробів, як це прийнято нині у єгиптян не було. Запис дробу за допомогою дробової риски став відомим вже в 16 столітті.

  1. Сучасне позначення дробів бере початок у стародавній Індії. Його використову­вали араби, а потім у XII—XIV ст. запозичили європейці. Спочатку дроби записували без дробової риски; пізніше дробову частину стали писати чорним чорнилом або відділяти вертикальною рискою. Риску дробу почали застосовувати близько 300 років тому.

  1. Знак дробу – риску –для відокремлення чисельника від знаменника зустрічаємо в італійського математика Леонардо Пізанського ( Фібоначі)   приблизно в 1202р. Ми з’ясували, що з цим математиком більш детально познайомимося у 6 класі при вивченні пропорції та Золотого перерізу. Ймовірно Фібоначі запозичив цей знак у арабських учених.

  1. Римляни користувалися конкретними дробами. Вони зосередили свою увагу на аптекарський фунт. Аптекарський фунт ділився на 12 частин —унцій. З них складали всі дроби із знаменником 12

  1. Вавилоняни користувалися дробами із знаменником 60, які називали шістдесятковими дробами. Саме з ними пов'язаний сучасний поділ години на 60 хвилин (1год = 60 с), а хвилини на 60 секунд (1 хв = 60 с).

 

Дякую Вам, Мандрівники в минуле, займайте свої місця.

ІІІ. Розв’язування задач

Одне з завдань нашого уроку узагальнити і систематизувати знання з даної теми та підготуватися до контрольної роботи. Тому я пропоную вам розв’язати усне завдання

Завдання №1

Знайди правильний шлях

Завдання №2

Виділи цілу частину та заповни другу таблицю

Завдання №3

Довжина дороги 20 км. Заасфальтували дороги. Скільки кілометрів дороги заасфальтували? Скільки залишилось заасфальтувати?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Завдання №4

Визначте натуральні значення х, при яких буде правильною нерівність

а) , б

Завдання №6

Укажіть усі натуральні значення х, при яких буде неправильним дріб:

Завдання №7

З трьох яблунь зібрали 420 кг яблук. Яблука, зібрані з першої яблуні, складають 2/7 усіх яблук і 3/4,яблук, зібраних із другої яблуні. Скільки кілограмів яблук зібрали з третьої яблуні?

Завдання №8

Карлсон вирішив 11/31 торта з’їсти на обід, 9/31 дати Малюку, 7/31 – фрекен Бок, а 5/31 залишити собі на вечерю. Чи зможе він так поділити торт?

«Журналісти»

Слово надаємо нашій пошуковій групі «Журналістам»

Завдання нашого уроку полягало в тому, щоб знайти цікавий матеріал про звичайні дроби. Підсумком нашої роботи став випуск газети  «Дроби в нашому житті».

На що ми витрачаємо свій час

Чи знаєте ви, що сприятливі години для сну з 21-00 до 6-00, навчання з 8-00 до 17 – 00, сприймання їжі о 8, 13, 16 та 19 годинах?

1/3 доби сон

¼ навчання у школі

1/12 виконання домашнього завдання

1/48 Споживання їжі

1/12 перегляд телебачення

1/8 прогулянка.

Сприятливі години для сну, навчання,

Земля і дроби.

Чи знаєте Ви, що

3/4 – покрито водою

1/4 – суша

1/8 – поверхня Землі на якій можна жити

1/8 -  пустелі, гори, ліси,

3/32 – місця , де можуть жити люди

 1/32 – поля, де вирощують врожай.

Уявіть собі, що яблуко – це наша Земля . Розріжте його на частинки і ви побачите, яка мала частина Землі  придатна для життя  людини.

Тож ,бережіть її  !

Дроби і музика.

Я займаюся в музичній школі №1, клас Фортепіано. Тому можу сміло сказати , що музика немислима без нот, кожна з яких має свою тривалість. Рахуючи тривалість нот « раз -  і  - два – і – три  - і - …»,  називаємо початок натурального ряду чисел. А такі назви тривалості нот, як «половина, четвертина, восьма, шістнадцята і т.д.» зображуються  дробами.

  

  ІІІ. Підсумок уроку

Відомий російський письменник і педагог Лев Толстой вважав, що людина схожа з дробом, знаменник якого є те, що вона думає про себе сама, а чисельник те, що про неї думають інші.

Я бажаю всім вам, щоб чисельник у вашому житті завжди був більшим від знаменника.

Сьогодні ми вдало попрацювали.

Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи та розв’язати завдання для перевірки знань.

Інформаційні ресурси

  • https://www.google.com.ua

  • Математика (Мерзляк, Полонський, Якір) 5 клас 2018

  • Математика (Мерзляк) 5 клас 2005

  • Математика (Істер) 5 клас 2018

  • Дорофєєв Г.В., Петерсон Л.Г. Математика. 5 клас. Частина 2

7

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
0
4
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!