Бібліотека

Урок: "Одиниці вимірювання довжини".

Опис документу:
Систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання довжини; вправляти у заміні одиниць вимірювання; закріпити вміння розв’язувати задачі на спосіб відношення; познайомити учнів зі старовинними одиницями вимірювання довжини; розвивати аналітико-синтетичні вміння, обчислювальні навички; вміння працювати з фізичною картою України; виховувати наполегливість, відповідальність за виконану роботу та любові до своєї країни.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Одиниці вимірювання довжини.

Мета: систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання довжини; вправляти у заміні одиниць вимірювання; закріпити вміння розв’язувати задачі на спосіб відношення; познайомити учнів зі старовинними одиницями вимірювання довжини;

розвивати аналітико-синтетичні вміння, обчислювальні навички; вміння працювати з фізичною картою України;

виховувати наполегливість, відповідальність за виконану роботу та любові до своєї країни.

Обладнання: презентація, підручник, таблиця одиниць вимірюван­ня довжини, картки із завданнями.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

- Діти, я сьогодні прийшла до вас не сама, а зі своїми помічниками Оксанкою та Тарасиком. Разом з ними ми вирушимо в подорож по мальовничим містам нашої чудової країни.

- Щоб налаштуватися на плідну роботу давайте разом прочитаємо вірш:

С лайд №2

Подорожуй по Україні

В радості живи!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь,

І про кмітливість не забудь!

  • Ну що налаштувались? Тепер можемо вирушити в нашу мандрівку.

II. Контроль, корекція і закріплення знань.

  • Але для того щоб потрапити в те чи інше місто нам треба буде виконувати завдання від Тарасика і Оксанки.

  1. Усні обчислення. Слайд №3

  • Перше завдання вам підготував Тарасик. Вам треба швидко розв’язувати його приклади.

345000 + 758

834000 + 825

254000 + 600

483000 + 548

2800 : 100

31700 : 10

92 1000

5000 : 1000

240 10

75150 - 75150

  • Молодці! Ви дуже добре впоралися.

  • Але Тарасик підготував для вас ще одне завдання.

  1. Фронтальне опитування:

  1. Скільки всього десятків, сотень, тисяч у числі 632 456?

  2. У скільки разів зменшиться число, якщо відкинути в його запису один нуль? два нулі? три нулі?

  3. У скільки разів збільшиться число 326, якщо до нього справа приписати один нуль? два нулі? три нулі?

  • Дуже добре!

  1. Робота з картками. Слайд №4

  • Оксанка теж хоче випробувати вас. Саме тому вона підготувала картки із завданням.

    4

    3

    9

    5

    =








































    6

    0

    8

    7

    =








































    7

    5

    0

    2

    =








































    3

    0

    0

    4

    =








































    6

    2

    7

    8

    =








































  • Давайте перевіримо один одного. Поміняйтесь картками. На екрані з’являться правильні відповіді.

  • Молодці, ви впоралися із завданнями моїх помічників тому ми можемо вирушити до першого міста.

  • Але щоб дізнатися куди саме ми відправимося, скажіть біля якого міста ми проживаємо?

  • Правильно! Слайд №5

  • Діти, як називають наше місто? Правильно!

  • А ще наше місто називають столицею гумору.

IІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Перебуваючи в Одесі Оксанка та Тарасик захотіли дізнатися яка довжина Потьомкінських сходів, але не знають як це зробити.

- Діти, що ви можемо їм порадити? (Відповіді дітей)

- Отже, давайте сьогодні ми ще раз попрацюємо над темою: «Одиниці вимірювання довжини».

- Запрошую вас до роботи. Що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Вправа «Очікування»

( Діти оголошують свої очікування від уроку, починаючи фразою: «Від цього уроку я очікую…», «Цей урок навчить мене…».)

- Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку. Сподіваюсь, що ви будете правильно й точно висловлювати свої думки; злагоджено працювати, узагальнити свої знання про вивчені одиниці вимірювання довжини, дізнаєтеся для себе багато цікавої інформації.

ІV. Повторення та узагальнення знань про одиниці вимірювання довжини.

1. Історична довідка

- Доречі, Тарасик уже встиг виміряти довжину сходів. Вона становить 142 м.

- Назвіть, а відомі які ще вам відомі одиниці довжини.

- А ви знаєте, що у старовину існували інші одиниці вимірювання. Вони дорівнювали частинам тіла людини. Слайд №6

- Оксанка дізналась, що наприклад: аршин порівнювали з довжиною руки до плеча. Лікоть – найстаріша міра довжини. П’ядь – відстань від великого пальця до вказівного. Дюйм – ширина великого пальця. Перст – стародавня назва вказівного пальця руки, ширина якого дорівнює приблизно 2 см.

Старовинні міри вимірювання не відрізнялися особливою точністю. Це ж стосується і визначення довжини кроками. Таку одиницю використовували ще в Стародавньому Римі, Древній Греції, Персії та Єгипті. Людським кроком, середня довжина якого становить 71 см, визначали відстані навіть між містами. Однак це було не зручно, тому у Франції ХVIII ст. була прийнята основна одиниця вимірювання довжини – метр.

- Знання мір і самі міри довжини використовуються в різних галузях господарства, їх треба добре знати.

2. – Давайте пригадаємо чому дорівнюють сучасні одиниці вимірювання довжини. (Робота з таблицею)

  • Погляньте на дошку, та давайте повторимо всі разом.

1 м = 10 дм

1 м = 100 см

1 м = 1000 мм

1 км = 1000 м

1 дм = 10 см

1 см = 10 мм

  • Цю таблицю ви також можете знайти у підручнику на ст.51

  • І за потреби до неї звернутися.

А Тарасик знову хоче вас випробувати:

  • Розташуйте одиниці вимірювання довжини починаючи з найменшої (міліметр) і закінчуючи найбільшою (кілометр). Слайд №7

- У скільки 1 м більший від 1 см; 1 дм; 1 мм?

- Молодці!

3.- Для того щоб виконати наступне завдання від Оксанки вам треба підготувати зошити.

– Тому відкрийте їх та запишіть число, класна робота

- Оксанка дуже любить гори, тому пропонує вам виразити у кілометрах і метрах висоту найвищих гір України. Слайд №8

(Зразок міркування: 1 км становить 1000 м. Отже, відстань 67250 м містить стільки кілометрів, скільки всього тисяч у числі 67250, тобто 67; 67250 м = 67 км 250м.)

Найвища гора Українських Карпат - г. Говерла – 2 061 м.
Найвища гора Кримських гір - г. Роман - Кош – 1 545 м.

- Давайте перевіримо, чи правильно ви впоралися.

- Молодці, тому ми вирушаємо до наступного міста. Слайд №9

- Діти, хто впізнав це місто?

- Це Львів!

- Львів дуже старовинне та гарне місто. В ньому дуже багато кав’ярень.

- Тому мої помічники підготували наступне завдання:

- Знайдіть у підручнику задачу №319, с. 52

4. Задача №319:

  • Прочитайте задачу.

З 3 кг сирої кави виходить 2 кг смаженої. Скільки кілограмів смаженої кави вийде з 12 кг сирої?

  • Про що розповідається в задачі?

  • Що саме відомо?

  • Яке запитання задачі?

  • Хто знає як скласти скорочений запис задачі.

3 кг сирої — 2 кг смаженої

12 кг сирої —?

  • Що означає 3 кг?

  • Що означає 2 кг?

  • Що означає 12 кг?

  • Яке співвідношення ми можемо встановити між даними задачі?

(Зразок міркування. У скільки разів більше ми взяли сирої кави, у стільки ж разів більше вийде смаженої).

  • Давайте складемо вираз для розв’язання цієї задачі

12 : 3 ∙ 2 = 8 кг

- Яка буде відповідь? Запишіть.

4. Фізкультхвилинка (відео) Слайд №10

- Тарасик і Оксанка вже втомилися, тому я пропоную нам усім розім’ятися.

- Вони дуже люблять наші національні танки.

- А які ви знаєте українські танки?

- Молодці, найбільше Тарасик любить Гопачок.

- Давайте його порадуємо і станцюємо разом.

- На екрані з’явиться відео з рухами які ви будете повторювати.

V. Закріплення математичних навичок учнів.

- Щоб потрапити в наступне місто нам потрібно розв’язати задачу.


1. Задача №322, с.53 Слайд №11

1. Читання задачі учнями.

-Про що розповідається в задачі?

-Що саме відомо?

-Що сказано про перший літак?

-Що сказано про другий літак?

- Яке запитання в задачі?

- Давайте за малюнком подивимось з яких величин складається різниця між відстанями які подолали літаки?

- Як знайти відстань між літаками?

- Запишіть розв’язання задачі в зошит.

65 + 50 = 115 (км)

- Яка відповідь задачі?

- Запишіть відповідь.

- Молодці, ми потрапили в Київ. Слайд №12

- А що ви можете розказати про це місто?

2. Коментоване розв’язання прикладів № 320

- Щоб вирушити в останнє місто нам треба виконати наступне завдання.

- Діти, давайте коментовано розв’яжемо ті приклади які можна виконати усно.

36 – 16 ∙ 2 = 4

50 : 7 = 7 (ост.1)

238 + 475 = 713

540 : 6 = 90

416 : 4 = 104

  1. : 9 = 8 (ост.4)

- Розумнички, Оксанка запрошує нас до першої столиці нашої держави.

- Хто знає, що це за місто?

- Правильно, це Харків. Слайд №13

3. Практична робота з картою України. Ст. 53 Слайд №14

- Діти, давайте відшукаємо на карті України міста які ми відвідали?

- Я показую на великій карті, а ви відшукайте їх у підручнику.

- Як і на кожній карті на нашій є масштаб.

- А що таке масштаб? Масштаб показує у скільки разів зменшені справжні розміри на папері.

- Масштаб нашої карти 1 см=100км

- Користуючись цією картою і масштабом, давайте знайдемо протяжність території України із Заходу на Схід і з Півночі на Південь.

VІ. Підсумок уроку:

  • Давайте пригадаємо над якою темою ми сьогодні працювали?

  • Які одиниці вимірювання довжини ми повторили?

  • Про які давні одиниці вимірювання довжини ви дізналися?

  • Давайте за допомогою кроку виміряємо ширину нашого класу.

  • Я буду крокувати, а ви рахуйте скільки кроків я зроблю.

  • Визначимо приблизну ширину класу якщо 1 крок = 71см

VІІ. Рефлексія. Слайд №15

  • Моїм помічникам дуже цікаво чи справдилися ваші очікування від сьогоднішнього уроку.

  • Тому я пропоную вам, висловити свої думки закінчивши речення.

  • Учні продовжують фразу «Сьогодні на уроці я навчився…»

  • «Я дізнався…»

  • «Мені найбільше сподобалося…»

  • Хочу сказати, що мої очікування теж виправдалися. Я вдячна вам за продуктивну працю. Ми багато встигли зробити на уроці завдяки вашій старанності.

VІІІ. Оцінювання.

ІХ. Домашнє завдання

  • Вдома виконаєте завдання №325,326.

  • Зверніть увагу, задача №326 дуже схожа на ту яку ми розв’язували в класі.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Одиниці вимірювання довжини Урок математики в 4 класі Підготувала: вчитель початкових класів Сергеєва Олександра Юріївна УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ БІЛЯЇВСЬ...
Слайд № 1

Одиниці вимірювання довжини Урок математики в 4 класі Підготувала: вчитель початкових класів Сергеєва Олександра Юріївна УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ БІЛЯЇВСЬКОЇ РАЙОННОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ НЕРУБАЙСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №2 І – ІІІ ступенів

Подорожуй по Україні В радості живи! Розум, фантазію прояви! Активним і уважним будь, І про кмітливість не забудь!
Слайд № 2

Подорожуй по Україні В радості живи! Розум, фантазію прояви! Активним і уважним будь, І про кмітливість не забудь!

Усні обчислення 345000+758 31700:10 834000+825 92∙1000 254000+600 5000:1000 75150-75150 2800:100 632456 326 0 0 0
Слайд № 3

Усні обчислення 345000+758 31700:10 834000+825 92∙1000 254000+600 5000:1000 75150-75150 2800:100 632456 326 0 0 0

4395= 6087= 7502= 3004= 6278= 4000+300+90+5 6000+80+7 7000+500+2 3000+4 6000+200+70+8
Слайд № 4

4395= 6087= 7502= 3004= 6278= 4000+300+90+5 6000+80+7 7000+500+2 3000+4 6000+200+70+8

142 м Від цього уроку я очікую… Цей урок навчить мене… Одеса
Слайд № 5

142 м Від цього уроку я очікую… Цей урок навчить мене… Одеса

Слайд № 6

дециметр кілометр метр сантиметр мілліметр мм см дм м км У скільки 1 м більший від 1 см; 1 дм; 1 мм
Слайд № 7

дециметр кілометр метр сантиметр мілліметр мм см дм м км У скільки 1 м більший від 1 см; 1 дм; 1 мм

Зразок міркування: 1 км становить 1000 м. Отже, відстань 67250 м містить стільки кілометрів, скільки всього тисяч у числі 67250, тобто 67; 67250 м ...
Слайд № 8

Зразок міркування: 1 км становить 1000 м. Отже, відстань 67250 м містить стільки кілометрів, скільки всього тисяч у числі 67250, тобто 67; 67250 м = 67 км 250м. Найвища гора Кримських гір – г. Роман - Кош – 1 545 м. Найвища гора Українських Карпат – г. Говерла – 2 061 м. 2 061 м = 2 км 61м 1 545 м = 1 км 545м

Львів
Слайд № 9

Львів

Слайд № 10

Львів Київ Житомир 50км 65км ? Житомир
Слайд № 11

Львів Київ Житомир 50км 65км ? Житомир

Київ
Слайд № 12

Київ

Харків
Слайд № 13

Харків

Масштаб указує, у скільки разів збільшено або зменшено розміри предметів і відстані між ними. 
Слайд № 14

Масштаб указує, у скільки разів збільшено або зменшено розміри предметів і відстані між ними. 

Сьогодні на уроці я навчився… Я дізнався… Мені найбільше сподобалося… Домашнє завдання № 325,326
Слайд № 15

Сьогодні на уроці я навчився… Я дізнався… Мені найбільше сподобалося… Домашнє завдання № 325,326

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.