• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Математика
  • УРОК №45 Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Розкладання многочленів на множники. Формули скороченого множення».

УРОК №45 Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Розкладання многочленів на множники. Формули скороченого множення».

Опис документу:
УРОК №45 Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Розкладання многочленів на множники. Формули скороченого множення». Мета уроку: систематизація та узагальнення знань, умінь і навичок. Тип уроку: систематизація та узагальнення знань, умінь і навичок учнів. Хід уроку І. Перевірка домашнього завдання Автор Роганін

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК №45

Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Розкладання многочленів на множники. Формули скороченого множення».

Мета уроку: систематизація та узагальнення знань, умінь і навичок.

Тип уроку: систематизація та узагальнення знань, умінь і навичок учнів.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

Перевірити наявність виконаного домашнього завдання та відповісти на запитання учнів.

Розв'язання

  • Вправа 618.

(аb)2 = (а + b)2; а2 – 2аb + b2 = а2 + 2ab + b2; 4ab = 0. Отже, формула справедлива, якщо хоча б одне з чисел а і ft дорі­внює 0.

  • Вправа 624.

а) (х у + 5)2 = х2 + у2 + 25 2ху + 10х 10у;

б) (х + 2y + 3z)2 = х2 + 4y2 + 9z2 + 4ху + 6xz + 12yz;

в) (x + y2 + z3)2 = х2 + у4 + z6 + 2xy2 + 2xz3 + 2y2z3.

  • Вправа 629.

а) (x + 2)3 = x3 + 3x2 · 2 + 3x · 4 + 8 = x3 + 6x2 + 12x + 8;

б) (y 2)3 = y3 - 3y2 · 2 + 3y · 4 8 = y3 6y2 + 12y 8;

в) (2x1)4 = 8x3 – 3 · 4x2 · 1 + 3 · 2x · 1 – 1 = 8x3 12x2 + 6x 1;

г) (3х + 1)3 = 27х3 + 3 · 9x2 · 1 + 3 · 3х · 12 + 1 = 27x3 + 27x2 + 9x + 1;

ґ) (m – 2n)3 = т3 3т2 · 2n + 3m · 4n28n3 = т3 – 6т2п + 12тп2 – 8п3;

д) (2а + 3)3 = 8а3 + 3 · 4а2 · 3 + 3 · 2а · 9 + 27 = 8а3 + 36а2 + 54а + 27.

  • Вправа 686.

а) (2x – 1)(2x + 1) = 9 + 4x(x + 5); 4х2 1 = 9 + 4х2 + 20х; 20x = -10; х = -0,5. Відповідь. -0,5.

б) (3z + 2)(3z 2) = 7z + 9(z2 2); 9z2 4 = 7z + 9z2 18; 7z = 14; z = 2. Відповідь. 2.

II. Узагальнення та систематизація знань

Фронтальна бесіда за запитаннями 1—11 рубрики «Запитання для самоперевірки» (с. 175 підручника).

III. Систематизація вмінь та навичок учнів.

  1. Виконання тестових завдань із рубрики «Готуємося до тематичного оцінювання. Тестові завдання № 4» (с. 148 підручника).

Тестові завдання № 4

Номер завдань

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Правильна відповідь

В

А

А

Б

Г

Б

В

В

Б

А

  1. Виконання завдань рубрики «Типові завдання до контрольної роботи №4» (с. 149 підручника).

Розв'язання і відповіді

1. а) 6а2(2а – 3); б) 12a3b2(5a2b3 + 3b4 4).

2. a) (a + b)(5 + b); б) (1 – 3y)(x + 7).

3. а) (x 4)2; б) (3х + 1)2.

4. а) (b + с)(2а + х + 5); б) (4x 5)(4x + 5); в) (2 3а)(2 + 9а).

5. 0.

6. (3х + 4)3.

7. а) -; б) 0.

8. 13 · 38 + 12 · 37 + 45 · 36 54 · 35 = 37 · (13 · 3 + 12) + 35 · (45 · 3 – 54) =

= 37 · 51 + 35 · 81 = 35 · (32 · 51 + 81) = 35 · (459 + 81) = 35 · 540 = 35 · 2 · 270 — ділиться на 270.

9. (2n + 1)2 – (2n 1)2 = 4n2 + 4n +1 – (4n2 – 4n +1) = 4n2 + 4n + 1 – 4n2 + 4n 1 = = 8n — ділиться на 8.

10. (6 + 1)(62 + 1)(64 + 1)(68 + 1)(616 + 1) – 0,2 · 632 =

= 0,2 · (6 1)(6 + 1)(62 + 1)(64 + 1)(68 + 1)(616 + 1) 0,2 · 632 =

= 0,2 · (62 1)(62 + 1)(64 + 1)(68 + 1)(616 + 1) 0,2 · 632 =

= 0,2 · (64 – 1)(64 + 1)(68 + 1)(616 + 1) – 0,2 · 632 =

= 0,2 · (68 1)(68 + 1)(616 + 1) 0,2 · 632 = 0,2 · (616 1)(616 + 1) 0,2 · 632 =

= 0,2 · (632 1) 0,2 · 632 = 0,2 · 632 0,2 – 0,2 · 632 = -0,2.

Від­повідь. -0,2.

IV. Самостійна робота

Розв'язування вправ варіантів 1 і 2 рубрики «Завдання для самостійної роботи» (с. 147 підручника).

Розв'язання і відповіді

Варіант 1

1. а) х2 + 6х + 9; б) a4 – 2a2c + c2.

2. a) a2x3 + 2axb2 + b4; б) 1 – 4c6.

3. - 4a2 – 9b2.

4. 5,8.

Варіант 2

1. a) m2 – 10m + 25; б) x42x2z + z2.

2. a) c2x2 + 4cxb + 4b2; б) 4 9c2.

3. -9x2 25c2.

4. 5.

V. Домашнє завдання

Підготуватися до тематичної контрольної роботи № 4. Розв'язати завдання варіантів 3 і 4 рубрики «Завдання для самостійної роботи» (с. 147 підручника).

Розв'язання і відповіді

Варіант 3

1. а) 9 6у + у2; б) а2 2ах36.

2. a) 4x2 + 4abx + a2b2; б) 1 – 16a2.

3. -16m2 – 9a2.

4. -8.

Варіант 4

1. а) 49 14а + а2; б) t4 – 2t2a + a2.

2. а) 9с26сху + х2у2; б) 9 25а2.

3. 12ab 4.

4. 5,2.

VI. Підбиття підсумків уроку

Завдання класу.

Що нового ви дізналися при вивченні теми «Розкладання многочленів на множники. Формули скороченого множення» ?

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.