УРОК №41 Тема уроку. Різниця квадратів.

Опис документу:
УРОК № 40 Тема уроку. Розв'язування вправ на застосування формули квадрата двочлена.УРОК №41 Тема уроку. Різниця квадратів. Мета уроку: виведення формули ; форму¬вання вмінь учнів користуватися цією формулою. Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку І. Перевірка домашнього завдання Наприкінці уроку зібрати зошити учнів для перевірки виконання домашнього завдання та ведення зошитів. Автор Роганін

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК №41

Тема уроку. Різниця квадратів.

Мета уроку: виведення формули ; форму­вання вмінь учнів користуватися цією формулою.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

Наприкінці уроку зібрати зошити учнів для перевірки виконання домашнього завдання та ведення зошитів.

Розв'язання

  • Вправа 604.

а) (х + 3y)2 = х2 + 6ху + 9у2; б) (m + 5ab)2 = m2 + 10mab + 25a2b2;

в) (7 + a2)2 = 49 + 14а2 + а4; г) (2х + у3)2 = 4х2 + 4ху3 + у6;

ґ) (3c2 + y)2 = 9с4 + 6с2у + у2; д) (5х2 у3)2 = 25х4 10х2у3 + у6.

  • Вправа 608.

а) (c + b)2 = c2 + 2cb + b2; б) (а + т) = а2 + 2ат + т2;

в) (3х 1)2 = 9х2 6х + 1; г) (a3bx)2 = a2 – 6abx + 9b2x2.

  • Вправа 610.

а) (а + 5)2 (а 3)(а + 3) + 10а = а2 + 10а + 25 – (а2 + 3а3а – 9) + 10а =

= а2 + 10а + 25 – а2 + 9 + 10а = 20а + 34.

б) (2с 1)2 (2с + 7)(2с 7) + 5с = 4с2 – 4с + 1 – (4с2 – 14с + 14с – 49) + 5с = = 4с2 – 4с + 1 – 4с2 + 49 + 5с = с + 50.

в) (3а 2b)2 (2а 3b)2 + 5b2 = 9а2 – 12аb + 4b2 – (4а2 12аb + 9b2) + 9b2 = = 9а2 – 12аb + 4b2 – 4а2 + 12аb9b2 + 5b2 = 5а2.

г) (4а2 + с)2 + (а2 4с)2 17а4 = 16а4 + 8а2с + с2 + а4 8а2с + 16с2 17а4 = = 17с2.

  • Вправа 612.

а) Якщо а = 1,5, то (2а 5)2 (2а 5)(2а + 5) = 4а2 – 20а + 25 – 4а2 – 10а +

+ 10а – 25 = -20а + 50 = -20 · 1,5 + 50 = -30 + 50 = 20.

б) Якщо х = 0,5, то (6x 2)(6x + 2) (6x 2)2 = 36x2 + 12х12x – 4 - 36х2 +

+ 24х – 4 = 24x – 8 = 24 · 0,5 – 8 = 12 – 8 = 4.

в) Якщо х = 2, то 2(х 1) + 3(5 х) + 14х = 2(х2 2х +1) + 3(25 10x + х2) +

+ 14x = 2x2 – 4x + 2 + 75 – 30x + 3x2 + 14x = 5x2 – 20x + 77 =

= 5 · 22 – 20 · 2 + 77 = 20 – 40 + 77 = 57.

г) Якщо с = 2, то 0,5(2с 3)2 + 0,75(с + 4)2 = 0,5(4с2 12с + 9) + 0,75(c2 +

+ 8с + 16) = 0,25(8с2 – 24с +18 + 3с2 + 24с + 48) = 0,25(11c2 + 64) =

= 0,25 · (11 · 4 + 64) = 27.

  • Вправа 614.

а) (х 6)2 = x(x 8); x2 12x + 36 = x2 8x; -4x = -36; x = 9. Відповідь. 9.

б) 2(3 x)2 = x(2x + 6); 2(9 6x + x2) = 2x2 + 6x; 18 12x + 2x2 = 2x2 + 6x;

-18x = -18; x = 1. Відповідь. 1.

в) (2x + 5)2 = 4x2 + 21; 4x2 + 20x + 25 = 4x2 + 21; 20x = -4 ; x = -0,2.

Відповідь. -0,2.

г) (1,2x 1)2 = 1,44x2 1,4; 1,44x2 2,4x + 1 = 1,44x2 1,4 ; -2,4x = -2,4; x = 1. Відповідь. 1.

ґ) (3x + 8)2 = (3х – 4)2; 9x2 + 48x + 64 = 9x2 24x + 16; 72x = -48; х = -;

х = -. Відповідь. -.

д) (6х 5)2 = 9(2х + 1)2; 36х2 – 60x + 25 = 36х2 + 36х + 9; -96x = -16; х = . Відповідь, х = .

II. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

  1. Пояснення нового матеріалу здійснити за § 17.

  2. Розв'язування вправ 641—645 (усно).

III. Закріплення та осмислення нового матеріалу

Розв'язування вправ:

1) колективно — 646, 649 (а, д), 650 (а, г), 652 (а, г), 654 (а, г), 665 (а, д), 658 (а, д), 659 (в);

2) самостійна робота навчального характеру:

варіант 1 — 649 (б, г), 650 (в), 652 (б), 654 (в), 665 (б, г), 658(в, ґ), 659(а);

варіант 2 — 649 (в, г), 650 (б), 652 (в), 654 (б), 665 (в, г), 658(б, ґ), 659(б).

Відповіді

  • Вправа 646.

а) 4а2 25х6; б) 4а2 20ах3 + 25х6;

в) 4а2 + 25x6; г) 4а2 + 20ах3 + 25x6.

  • Вправа 649.

a) 9p2q2; б) т2 16с4; в) х4 у4;

г) т4 п4; ґ) 16а2 b4; д) 25a2b2c2.

  • Вправа 650.

а) х2 1; б) с2р2; в) 0,16а2 х2; г) 2,25 т4.

  • Вправа 652.

а) a3 – 4b2a; б) m3 – 20mn2; в) 7a2 – 63a6b2; г) -c3q + 4cq3.

  • Вправа 654.

а) х4 8 ; б) т4 625; в) 16а4 1; г) 81у4 18у2z2 + z4.

  • Вправа 655.

а) х2 у2; б) 1 9а2; в) 4а2 9b2;

г) с2 49; ґ) 0,25 – 4x8; д) х2y2 12,25.

  • Вправа 658.

a) 1000; б) 1120; в) 14 400; г) 200; ґ) 452; д) 11.

  • Вправа 659.

а) 9984; б) 999 951; в) 0,9975.

IV. Домашнє завдання

§ 17. Вправи 647—648, 651, 653, 656—657.

V. Підбиття підсумків уроку

  1. Дайте відповіді на запитання рубрики «Перевір себе» (с. 141 підручника).

  2. Виконайте множення (усно):

а) (х – у)(х + у); б) (х + 3)(х – 3); в) (p + q)(p q);

г) (1 x)(1 + x); ґ) (b а)(а + b); д) (3п – т)(т + 3п).

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.