УРОК №29 Тема уроку. Виконання вправ на спрощення виразів.

Опис документу:
УРОК №29 Тема уроку. Виконання вправ на спрощення виразів. Мета уроку: формування вмінь та навичок учнів множити многочлен на одночлен. Тип уроку: формування вмінь та навичок. Хід уроку Автор РоганінУРОК №29 Тема уроку. Виконання вправ на спрощення виразів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК №29

Тема уроку. Виконання вправ на спрощення виразів.

Мета уроку: формування вмінь та навичок учнів множити многочлен на одночлен.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

  1. Перевірити наявність виконаного домашнього завдання та відповісти та запитання учнів, які виникли при їх вико­нанні.

Розв'язання

    • Вправа 446.

а) (3х2 – 4х + 5) · 2х3 = 6х5 – 8х4 + 10х3;

б) (0,5t31,2t2 + t0,2) · 10t2 = 5t512t4 + 10t3 2t2;

в) (5y3 7y2 + y – 9) · 5ху = 25y4х 35y3х + 5y2х 45yх;

г) · (-15yz2) = = -5yz6 + 6уz5 + 30yz3 – 9yz2.

    • Вправа 452.

а) 3(2х 5) + 7(3х 4) = 3х + 77; 6х 15 + 21x 28 = 3х + 77;

27х 43 = 3х + 77; 24х = 120; х = 5. Відповідь. 5.

б) 5(4 7х) 3(5х + 1) = х 85; 20 – 35х 15х 3 = х 85; -50х + 17 = х 85; -51х = -102; х = 2. Відповідь. 2.

в) 6(2z 12) 5(11 3z) = 5z + 5; 12z 72 55 + 15z = 5z + 5;

27z 127 = 5z + 5; 27z 5z = 127 + 5; 22z = 132; z = 6. Відповідь. 6.

г) 4(3y 13) + 7(15 3y) = 9y + 47; 12y 52+ 105 21y = 9y + 47;

-9y + 53 = 9y + 47; -18y = -6; y = . Відповідь. .

    • Вправа 455.

а) х(3х 4) + 5(х 2) 3х(х + 1) = 0; 3х2 4х + 5х 10 3х2 3х = 0;

-2х 10 = 0; -2х = 10; х = -5. Від­повідь. -5.

б) y2 3(y 5) + y(4 y) + 5y = 10y + 7; y2 3y + 15 + 4y y2 + 5y = 10y + 7; 6y + 15 = 10y + 7; -4y = -8 ; y = 2 . Відповідь. 2.

в) 5z(1 2z) 4(z 3) + 2z(3 + 5z) = 14; 5z 10z2 4z + 12 + 6z + 10z2 = 14;

7z = 2; z = . Відповідь. .

г) 0,4х – 3,5 (2 – 4х) + 0,5х(2х 1) = х2 + 132;

0,4х 7 + 14х + х2 0,5х = х2 + 132; 13,9х = 139; х = 10. Відповідь. 10.

  1. Знайдіть добуток многочлена і одночлена на перетині від­повідного рядка і стовпчика (таблиця 6).

Таблиця 6

А

Б

В

Г

Д

а

ху

х2

у2

b

1

a + b

2

х у

3

х + у

4

-х + у

5

у

II. Формування вмінь учнів множити многочлен на одночлен

Розв'язування вправ:

1) колективно — 450 (а, г), 451 (а, г), 458, 463, 465, 469 (а, г);

2) самостійна робота навчального характеру:

варіант 1 — 450 (б), 451 (в), 460, 466, 469 (б);

варіант 2 — 450 (в), 452 (б), 461, 467, 469 (в).

Розв'язання і відповіді

  • Вправа 450.

а) b – а; б) -3с2; в) -4а2х; г) - x2z + z3.

  • Вправа 451.

а) 7; б) а2; в) а2а – 2; г) 2,4ах3 1,5.

  • Вправа 458.

Худоба

Було

Стало

Корови

x

x + 15

Телиці

350 – х

350 х + 90

За умовою задачі маємо рівняння: 350 х + 90 = 4(x + 15).

Звідси 440 x = 4х + 60; -5х = -380; х = 76, тоді х + 15 = = 76 + 15 = 91. Отже, у господарстві тепер 91 корова. Відповідь. 91 корова.

  • Вправа 460.

Нехай купили х зошитів, тоді блокнотів купили 35 х. За умовою задачі маємо рівняння: 0,6x +1,3 · (35 – х) = 31,5.

Звідси 0,6x + 45,5 - 1,3x = 31, 5; -0,7х = -14; х = 20.

Тоді 35 – х = 35 – 20 = 15. Отже, купили 20 зошитів і 15 блокнотів. Відповідь. 20 зошитів і 15 блокнотів.

  • Вправа 461.

Сторона

Довжина сторони

Площа (см2)

є (см)

буде (см)

є

буде

І

x

x + 3

4х2

(x + 3) · 4x

II

4х

4х

За умовою задачі маємо рівняння: (x + 3) · 4х – 4x2 = 24.

Звідси 4х2 + 12х – 4х2 = 24; 12x = 24; х = 2, тоді 4х = 4 · 2 = 8. Отже, сторони прямокутника дорівнюють 2 см і 8 см. Відповідь. 2 см і 8 см.

  • Вправа 463.

Нехай х — менше число, тоді 6x — більше число, за умовою задачі маємо рівняння: (х + 5) · 6x 6x2 = 75. Звідси 6x2 + 30x6x2 = 75; 30x = 75; х = 75 : 30; х = 2,5, тоді 6x = 6 · 2,5 = 15. Отже, 2,5 і 15 — шукані числа. Відповідь. 2,5 і 15.

  • Вправа 465.

Нехай учневі x років, тоді через десять років йому буде (x + 10) років, а десять років тому назад йому було (x 10) років. За умовою задачі маємо х + 10 = 5(х 10). Звідси х +10 = 5х – 50; 4x = 60; x = 15. Отже, учневі 15 років. Відповідь. 15 років.

  • Вправа 466.

Нехай через х днів бензину в першій бочці стане в 3 рази більше, ніж в другій.

Бочка

Кількість бензину

було

стане

І

99

99 12x

II

57

57 10x

За умовою задачі маємо рівняння: 99 – 12x = 3(57 – 10x).

Звідси 99 – 12x = 171 – 30x; 18x = 72; x = 4 . Відповідь. Через 4 дні.

  • Вправа 467.

Нехай із першої посудини слід перелити в другу посудину x г кислоти.

Посудина

Кислоти (г)

є

буде

Перша

84

84 – х

Друга

12

12 + х

За умовою задачі маємо рівняння: 84 – х = 2(12 + x).

Звідси 84 – х = 24 + 2х; -3x = -60; х = 20. Відповідь. 20 г.

  • Вправа 469.

а) 48 . б) -25. в) 108. г) -121.

ІІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу

Виконання вправ 470—473.

Розв'язання

  • Вправа 470.

а) додатне; б) додатне; в) від'ємне; г) ні додатне, ні від'ємне.

  • Вправа 471.

Одночленом стандартного вигляду є вираз б) -0,5а2с.

  • Вправа 472.

Ймовірність того, що на картці буде написано букву:

а) «Ц», становить ; б) «І», становить ; в) «Я», становить .

  • Вправа 473.

16

3

2

13

5

13

11

5

9

6

7

12

4

12

14

4

IV. Домашнє завдання

§ 12. Вправи 449, 459, 462, 464, 468.

V. Підбиття підсумків уроку

Завдання класу.

1) Сформулюйте правило множення многочлена на одно­член. Наслідком якого закону є це правило?

2) Користуючись рисунком, поясніть геометричний зміст формули

(а + b) т = ат + bт .

3) Сформулюйте розподільний закон множення.

4) Подайте у вигляді многочлена вирази:

а) (х + 1)х2; б) а2(а b); в) (п2 п)п3;

г) (2а + 3b) · 0,1; ґ) (-а + ас)с2; д) -2а(а2 а 1).

4

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.