УРОК № 9 Тема. Відрізок. Довжина відрізка.

Опис документу:
УРОК № 9 Тема. Відрізок. Довжина відрізка. Мета: закріпити і поглибити знання учнів про властивості довжини від¬різка і назви нових понять; відпрацювати навички розв'язання задач на об-числення довжин відрізків та їх частин; розвиток логічного мислення учнів. Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь. Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК № 9

Тема. Відрізок. Довжина відрізка.

Мета: закріпити і поглибити знання учнів про властивості довжини від­різка і назви нових понять; відпрацювати навички розв'язання задач на об­числення довжин відрізків та їх частин; розвиток логічного мислення учнів.

Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань

Математичний диктант

  1. Побудуйте ламану, що складається з трьох [двох] ланок.

  2. Скільки можна провести відрізків з кінцями в точках В і С [М і Р]?

  3. Побудуйте відрізок ВС [KM] довжиною 35 мм [25 мм]. Як це записати?

  4. Ламана складається з двох ланок довжиною 3 см і 13 мм [ 15 мм і 2 см]. Яка довжина ламаної?

  5. Побудуйте відрізок AC [BD]. Між точками А і С [В і D] поставте точку М [К]. Які відрізки утворилися (назвіть усі) ? Яку рівність можна запи­сати для цих відрізків?

II. Відпрацювання навичок

Розв'язування задач

Оскільки на попередніх двох уроках було повторено поняття відрізка і його довжини, поняття ламаної і супутніх понять, а також розв'язані базові задачі і задачі достатнього рівня з цієї теми, на цьому уроці слід приділити увагу розв'язанню більш складних задач на застосування властивості вимірювання відрізків та задач на розвиток просторової уяви учнів.

1. ВІДРІЗОК. ДОВЖИНА ВІДРІЗКА

№№ 73; 74; 81.

Методичні рекомендації до виконання вправ

№ 73. Закріплює уяву про кількість відрізків, на які цей відрізок ділиться будь-якою своєю точкою (або також уяву учнів про відрізок, що є найкоротшою лінією, що сполучає будь-які дві різні точки).

Перш за все треба звернути увагу учнів на те, що зовсім не треба для правильного розв'язання задачі робити точний рисунок (бо взагалі це без розв'язання зробити повністю неможливо) — достатньо лише показати на рисунку правильне розташування точок М і К на відрізку АВ (можна обговорити можливі випадки) і звернути увагу на те, яка саме частина умови задачі однозначно вказує лише на один варіант (точка К лежить між точками М і В).

74. Той самий момент, що й у № 73, але із застосуванням до цього випадку властивості про вимірювання відрізків. Слід ще раз звернути ува­гу учнів, що вираз «точка К лежить між точками М і В» еквівалентний ви­разу «точка К належить відрізку MB». Тому під час розв'язування цієї вправи записи повинні бути відповідними. Наприклад: АВ = 28 см; точка М лежить на відрізку АВ; AM + MB = АВ; AM = 12 см, отже, МВ = АВ – АМ; МВ = 28 – 12 = 16 см.

Точка К лежить на відрізку MB, отже: МК + КВ = МВ, МВ = 16 см; BK = 9 см,

тоді MK = MB BK; MK = 16 9 = 7 см.

Відповідь. МК = 16 – 9 = 7 см.

№ 81. Відпрацювання тих самих моментів, що й у №№ 73,74.

2. ЛАМАНА

№ 78 б), № 27 (дивись робочий зошит), № 32 (робочий зошит).

Додатково: задачі-головоломки

№ 33 (робочий зошит), № 31 (робочий зошит).

Скільки відрізків зображено на рисунку 4?

№ 31 (робочий зошит)

Якщо дітям важко відповісти, як знайти пра­вильне розв'язання, можна допомогти їм, поста­вивши запитання:

  • У скільки разів відрізок довжиною 4 см менший за відрізок довжи­ною 36см? (36 : 4 = 9).

  • Скільки відрізків довжиною 4 см складають відрізок у 36 см? (4 · 9 = 36; 9)

  • Скільки точок треба поставити на відрізку АВ, щоб поділити його на 2; 3; 4; 9 рівних частин?

III. Домашнє завдання

п. 3, № 80; 75; 71; на повторення № 91; додатково № 82.

(Під час оголошення домашнього завдання не слід забувати його комен­тувати, зокрема звернути увагу на № 91 — на повторення, наголосивши, що для виконання завдання треба згадати, що таке третина числа і як її знайти.)

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.