УРОК № 8 Тема. Відрізок. Довжина відрізка.

Опис документу:
УРОК № 8 Тема. Відрізок. Довжина відрізка. Мета: закріпити і поглибити знання учнів про властивість вимірю¬вання відрізків (у тому числі застосування цієї властивості для розв'я¬зування задач); доповнити знання учнів про ламану та її довжину. Тип уроку: закріплення і вдосконалення знань. Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК № 8

Тема. Відрізок. Довжина відрізка.

Мета: закріпити і поглибити знання учнів про властивість вимірю­вання відрізків (у тому числі застосування цієї властивості для розв'я­зування задач); доповнити знання учнів про ламану та її довжину.

Тип уроку: закріплення і вдосконалення знань.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

Слід зазначити, що розв'язання вправ обов'язкового рівня вчитель пе­ревіряє під час перевірки зошитів. Фронтально треба перевірити завдання достатнього та високого рівнів (№ 69; 93), записавши розв'язання на дошці.

II. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Скільки відрізків зображено на рис.1? Назвіть кінці.

  2. Виразіть у сантиметрах: а) 5 дм 3 см; б) 3 м 2 см; в) 1 м 1 дм; г) 360 мм.

  3. Ручка коштує 1 грн., олівець на 7 к. менше. Скільки
    коштує 3 таких олівці?

III. Доповнення знань учнів

Робота з підручником (п. 3., с. 19).

Запитання до класу

  1. Скільки відрізків зображено на рис. 8?

  2. Чи можна провести відрізок так, щоб усі точки на рис. 8 лежали на цьо­му відрізку? (Ні, вважають, що такі точки не лежать на одній прямій.)

  3. Чи є на рис. 8 точка, що була б кінцем більш, ніж 2-х відрізків?

  4. Чи відрізняється кількість відрізків і розташування точок на рис. 9 від кількості відрізків і розташування точок на рис. 8? (Так само, як і на рис. 8, на рис. 9 маємо 4 відрізки, точки не лежать на одній прямій, але точка А є кінцем 3-х відрізків.)

Тому фігура на рис. 8 є ламаною, на рис. 9 — не є ламаною.

Після цього слід запропонувати учням на­креслити ламану в зошитах (одночасно зобра­жуючи рисунок на дошці (рис. 2)) і потім зро­бити деякі записи:

ABCDE — ламана.

Точки А, В, C, D, E вершини, відрізки АВ, ВС, CD, DE — ланки. Точки А і Е— кінці ламаної. Сума АВ + ВС + CD + DE — довжина ламаної.

Кінці А і F збігаються. Ламана ABCDEF — замкнена.

IV. Закріплення знань, відпрацювання навичок

Усні вправи

  1. Назвіть ланки ламаної MNPKT і її вершини. Скільки ланок може мати ця ламана?

  2. МN = 11 мм; NP = 13 мм; PK = 9 мм; КT = 17 мм. Яка довжина ламаної MNPKT у сантиметрах?

  3. Чому дорівнює довжина ламаної, що складається з 7 рівних ланок довжиною 9 см?

  4. На відрізку DC позначили точку А (рис. 3). Чому дорівнює довжина DC, якщо відстань між серединами відрізків AD і АС дорівнює 15 см?

Вправи для письмового виконання

№ 62; 65; 76; 78 (а; в); завдання на повторення № 79.

Додатково: № 85; 89.

V. Підсумок уроку

Отже, сьогодні на уроці ми познайомилися з математичним поняттям «ламана» і поняттями, що є супутніми до неї.

Розгадавши наведену анаграму, ми назвемо ці поняття:

АМАЛАН; ВАЖИНОД; ШИРЕВНА.

VI. Домашнє завдання

п. 3, № 63; 64; 66; 77; 90.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн