УРОК № 79 Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Системи лінійних рівнянь».

Опис документу:
УРОК № 79 Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Системи лінійних рівнянь». Мета уроку: систематизація та узагальнення знань, умінь і навичок учнів. Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. Перевірка домашнього завдання Перевірити наявність виконаного домашнього завдання та відповісти на запитання, які виникли в учнів. Автор Роганін

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК № 79

Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Системи лінійних рівнянь».

Мета уроку: систематизація та узагальнення знань, умінь і навичок учнів.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

Перевірити наявність виконаного домашнього завдання та відповісти на запитання, які виникли в учнів.

Розв'язання

  • Вправа 1196.

Нехай на першій полиці х книжок, тоді на другій — у книжок. За умовою задачі маємо систему: Тоді Отже, на першій полиці 30 книжок, а на другій — 20 книжок. Відповідь. 30 і 20 книжок.

  • Вправа 1201.

Нехай осел ніс х мішків, а мул — у мішків. За умовою задачі маємо систему: Тоді Отже, осел ніс 5 мішків, а мул — 7 мішків.

Відповідь. 5 мішків і 7 мішків.

  • Вправа 1202.

Нехай віл коштує х таєлів, а баран — у таєлів. За умовою задачі маємо систему: Тоді Отже, один віл коштує 2 таєли, а баран — 0,5 таєла.

Звідси 5 волів коштують: 5х = 5 · 2 – 10 (таєлів). За 10 таєлів можна купити 10 : у = 10 : 0,5 = 20 (баранів).

Відповідь. 20 баранів.

  • Вправа 1203.

Нехай у клітці х фазанів і у кролів. За умовою задачі маємо систему: Тоді

Отже, у клітці було 23 фазани і 12 кролів.

Відповідь. 23 фазани і 12 кролів.

II. Узагальнення та систематизація знань учнів

Фронтальна бесіда за питаннями рубрики «Запитання для самоперевірки» (с. 261 підручника).

III. Систематизація умінь і навичок учнів

  1. Розв'язування тестових завдань рубрики «Готуємося до тематичного оцінювання. Тестові завдання № 7» (с. 262 підручника).

Тестові завдання № 7

Номер завдань

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Правильна відповідь

Б

А

А

Г

В

А

Б

Правильної від­повіді немає

А

А

  1. Розв'язування завдань рубрики «Типові завдання до конт­рольної роботи № 7» (с. 263 підручника).

Розв'язання

1. (2; 3).

2.

8х – 3у = 20, х + 2у = 12.

х

2,5

4

х

0

4

у

0

4

у

6

4

Відповідь. (4; 4).

3.

у = 1, у = -\х\+ 2

х

0

1

х

-1

0

2

у

1

1

у

1

2

0

Відповідь. (1; 1), (-1; 1).

4. (3; 8).

5. (-0,36; -1,04).

6. (-2; -2).

7. (3; 1; 3).

8. Нехай у сараї х гусей і у кролів, тоді за умовою за­дачі маємо систему: Тоді Отже, у сараї 20 гусей і 30 кролів.

Відповідь. 20 гусей і 30 кролів.

9. Нехай на складі було х м3 соснових і у м3 березових дров, тоді за умовою задачі маємо систему: Звідси Отже, на складі було 600 м3 соснових і 900 м3 березових дерев. Відповідь. 600 м3 і 900 м3.

10. Отже, шукане рівняння: 2х у = 13. Відповідь. 2ху = 13.

IV. Самостійна робота

Розв'язування завдань варіантів 1 і 2 рубрики «Завдання для самостійної роботи» (с. 258 підручника).

Розв'язання і відповіді

Варіант 1

1. а) 2ху = 4; ху = 3.

х

0

2

х

0

3

у

-4

0

у

-3

0

Відповідь. (1; 2).

б) (1; 3).

2. Нехай площа однієї частини х га, а площа другої — у га. За умовою задачі маємо систему: Тоді Отже, площі частин — 28 га і 52 га. Відповідь. 28 га і 52 га.

Варіант 2

1. а) 4х – 2у = 6; х + у = 3.

х

0

1,5

х

0

3

у

-3

0

у

3

0

Відповідь. (2; 1).

б) (1; 2).

2. Нехай одна частина дорівнює х га, а друга — у га. За умо­вою задачі маємо систему: Тоді Отже, площі частин — 30 га і 70 га.

Відповідь. 30 га і 70 га.

V. Домашнє завдання

Підготуватися до тематичної контрольної роботи № 7. Розв'язати завдання варіантів 3 і 4 рубрики «Завдання для самостійної роботи» (с. 258 підручника).

Розв'язання

Варіант 3

1. а) х – 2у = 3, х + у = -3.

х

0

3

х

0

-3

у

-1,5

0

у

-3

0

Відповідь. (3; 1).

б) (3; 0).

2. Нехай довжина однієї частини х м, а другої — у м. За умовою задачі маємо систему: Тоді Отже, довжини частин дорівнюють 16 м і 24 см. Відповідь. 16 м і 24 см.

Варіант 4

1. а) 3х – 2у = 7; х + у = 4.

х

0

2

х

0

4

у

-3,5

0

у

4

0

Відповідь. (3; 1).

б) (2; 1).

2. Нехай одна частина дроту дорівнює х м, а друга — у м. За умовою задачі маємо систему: Тоді Отже, довжини частин дроту дорівнюють 16 м і 34 м. Відповідь. 16 м і 34 м.

VI. Підбиття підсумків уроку

Завдання класу.

Про що нового ви дізналися при вивченні теми «Системи лінійних рівнянь з двома змінними»?

4

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.