УРОК № 69 Тема. Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів.

Опис документу:
УРОК № 69 Тема. Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів. Мета: закріпити знання про поняття «правильний дріб», «неправиль¬ний дріб», правила порівняння дробів з однаковими знаменниками; відпрацювати навички застосування цих знань під час розв'язання задач. Тип уроку: засвоєння навичок і вмінь. Обладнання: таблиця «Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів» (рис. 103). Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

2.1. Звичайні дроби

УРОК № 69

Тема. Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів.

Мета: закріпити знання про поняття «правильний дріб», «неправиль­ний дріб», правила порівняння дробів з однаковими знаменниками; відпрацювати навички застосування цих знань під час розв'язання задач.

Тип уроку: засвоєння навичок і вмінь.

Обладнання: таблиця «Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів» (рис. 103).

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

№№ 695 і 697 можна перевірити під час фронтального опитування.

Запитання до класу

  1. Скільки існує дробів, що задовольняють умову задачі?

  2. Яким має бути чисельник (знаменник), щоб задовольнити умову: дріб — правильний [дріб — неправильний].

  3. № 699 — один з учнів працює біля дошки: ставить відповідні знаки (дроби заздалегідь записані на дошці вчителем).

  4. № 701 — вчитель готує картки із записаними на них дробами, а 1 учень біля дошки або за допомогою магнітної дошки, або іншим способом розставляє ці картки так, щоб виконувалась умова задачі.

II. Актуалізація опорних знань

Під час перевірки домашнього завдання формулюються основні означення і правила, вивчені на попередньому уроці. Тому вчителеві до­статньо тільки конкретизувати матеріал, поставивши класу запитання.

  1. Який дріб називається правильним (неправильним)? Наведіть при­клади.

  2. Який дріб більше? Чому?

1) чи ; 2) чи ; 3) чи .

  1. Що більше:

1) дм чи 5 см; 2) 74 см чи м; 3) т чи 695 кг; 4) год чи 18 хв?

III. Засвоєння знань. Відпрацювання навичок

Розв'язування вправ №№ 702; 704; 706; 70S (1); 710; 711; 713; додат­ково задачі 1, 2

702. х < 9, тобто х набуває одного із значень 1, 2, 3 8.

704. х < 6, тобто х набуває одного із значень: 1, 2, ..., 6.

№ 706.

1) 63 : 7 · 9 = 81 (дет.) виготовляє Іван Працелюб

2) 81 – 63 = 18 (дет.) — більше за норму.
Відповідь. 81 деталь; на 18 деталей.

708 (1). < , тому х < 9, х набуває одного із значень 1, 2, 3,..., 8.

№ 710.

1) неправильний, якщо 4*6 > 476, тобто можливі цифри 7,8,9.

2) правильний, якщо 584 < 5*6, тобто можливі цифри 8, 9.

711. правильний, якщо 3b + 2 < 16, тому b = 1, 2, 3, 4.

№713.

1) i правильні, якщо а < 12 і а > 7, тобто а набуває одного із значень 8, 9, 10, 11.

2) правильний, якщо а > 3; неправильний, якщо а < 6, тому а може набувати одного із значень 4; 5; 6.

Додаткові задачі

  1. Накресліть координатний промінь і візьміть за одиничний відрізок 12 клітинок. Відмітьте точки: О(0); E(1); А(2); К; М; N; Р; S; Т ; С.

  2. Що більше:

1) год чи год; 2) год чи год; 3) дм чи дм;

4) м чи дм; 5) т чи 400 кг; 6) ц чи т?

IV. Підсумок уроку

Учитель ще раз повторює з учнями основні поняття і правила теми (правильний, неправильний дріб, правило порівняння дробів із однако­вими знаменниками) і пропонує гру.

Учитель. Зараз я буду називати по одному натуральні числа, які є чисельниками дробів, а вам треба до кожного підібрати інше натуральне число, яке можна було б записати у знаменник дробу, щоб дріб був: а) пра­вильним; б) неправильним; в) більшим за 1; г) меншим за 1; д) більшим за даний дріб; є) меншим за даний дріб тощо.

(Для більшої наочності вчитель може приготувати картки із деякими натуральними числами або навіть записувати числа та умови завдань на дошці.)

V. Домашнє завдання

п. 24, № 707; 709; 712; 714.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.