! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

УРОК № 61 Тема. Прямокутний паралелепіпед і його об'єм.

Опис документу:
УРОК № 61 Тема. Прямокутний паралелепіпед і його об'єм. Мета: закріпити знання учнів про елементи прямокутного пара¬лелепіпеда, поняття об’єму і формули об’єму прямокутного парале¬лепіпеда й куба; відпрацювати уміння розв'язувати задачі на обчислення вимірів прямокутного паралелепіпеда, площі його поверхні та об’єму. Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь. Обладнання: таблиця «Об'єм прямокутного паралелепіпеда». Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

1.5. Ділення з остачею. Площа прямокутника. Прямокутний паралелепіпед і його об'єм

УРОК № 61

Тема. Прямокутний паралелепіпед і його об'єм.

Мета: закріпити знання учнів про елементи прямокутного пара­лелепіпеда, поняття об’єму і формули об’єму прямокутного парале­лепіпеда й куба; відпрацювати уміння розв'язувати задачі на обчислення вимірів прямокутного паралелепіпеда, площі його поверхні та об’єму.

Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь.

Обладнання: таблиця «Об'єм прямокутного паралелепіпеда».

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

Математичний диктант

Варіант 1 [2]

  1. Скільки граней [вимірів] має прямокутний паралелепіпед?

  2. Закінчіть речення:

Кожна грань прямокутного паралелепіпеда має форму... [Куб — це прямокутний паралелепіпед, у якого...]

  1. Чому дорівнює об'єм тіла, складеного з 6 [5] рівних кубів, якщо ребро кожного куба має довжину 1 м [1 дм]?

  2. Закінчіть речення:

Об'єм прямокутного паралелепіпеда дорівнює добутку.... [Напишіть формулу об’єму прямокутного паралелепіпеда.]

  1. Знайдіть об'єм прямокутного паралелепіпеда, виміри якого 3 см, 1 дм і 8 см [4 см, 6 см і 2 дм].

  2. Скільки кубічних сантиметрів у кубічному метрі? [Скільки кубічних міліметрів у кубічному дециметрі?]

II. Закріплення знань. Відпрацювання навичок

Після виконання і перевірки математичного диктанту вчитель виві­шує таблицю «Об'єм прямокутного паралелепіпеда» і повторює з учнями основний зміст матеріалу.

Об'єм прямокутного паралелепіпеда

V = abc, S = 2(ab + bc + ac), L = 4(a + b + c) V = a3, S = 6a, L = 12a

Учні відповідають на запитання:

  1. Які виміри треба зробити, щоб обчислити об'єм і площу поверхні мо­делі прямокутного паралелепіпеда? [Довжини трьох ребер, що вихо­дять з однієї вершини]

  2. Які виміри треба зробити, щоб обчислити об'єм і площу поверхні куба? [Довжину ребра куба]

Учні розв'язують вправи з підручника.

623. Сума довжин усіх 12 ребер прямокутного паралелепіпеда в 4 рази більша за суму його вимірів (а + b + с), тому сума довжин трьох ре­бер, що виходять з однієї вершини прямокутного паралелепіпеда до­рівнює 28 : 4 = 7 см.

Відповідь. 7 см.

622. Площу поверхні прямокутного паралелепіпеда можна записати у вигляді формули: S = 2(ab + bc + ac), тому, якщо с = 20см, b = 20 5 = 15см, а = 20 · 3 = 60см, і S = 2(60 · 15 + 15 · 20 + 60 · 20) = 4800см2 = 48м2.

Відповідь. 48 м2.

№ 626.

1) 15 + 3 = 18 (дм) — довжина паралелепіпеда;

2) 18 : 3 = 6 (дм) — висота паралелепіпеда;

3) V = 15 · 18 · 6 = 1620 (дм3) — об'єм паралелепіпеда.

Відповідь. 1620 дм3.

Перед виконанням завдань другого блоку слід нагадати учням, що за допомогою формули об’єму (як і інших формул) можна знаходити будь-яку величину, що фігурує в формулі, тобто: V = abc, a = V : (bc), ab = V : c; b = V : (ac), причому bc = Sграні (прямокутника). Учні виконують вправи №№ 628, 630.

№628

V = 560 см3; а = 14 см; b = 8 см; c = V : (ab);

с = 560 : (14 · 8) = 560 : (112) = 5(см).

Відповідь. 5 см.

№630

V = 144м3; с = 4м; Sоснови = ab = V : c; Sоснови = ab = 144 : 4 = 36(м2).

Відповідь. 36 м2.

Додаткова задача

Знайдіть пропущене число (рис. 88).

III. Підсумок уроку

VI. Домашнє завдання

п. 21, №№627; 629; 631; 613.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись