УРОК № 59 Тема уроку. Графік функції.

Опис документу:
УРОК № 59 Тема уроку. Графік функції. Мета уроку: формування поняття графіка функції; формування вмінь задавати функцію графічно та читати графіки функцій. Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. Перевірка домашнього завдання 1. Перевірити наявність виконаних домашніх завдань та від¬повісти на запитання, які виникли в учнів при виконанні домашніх завдань. Автор Роганін

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК № 59

Тема уроку. Графік функції.

Мета уроку: формування поняття графіка функції; формування вмінь задавати функцію графічно та читати графіки функцій.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

  1. Перевірити наявність виконаних домашніх завдань та від­повісти на запитання, які виникли в учнів при виконанні домашніх завдань.

Розв'язання

    • Вправа 878.

s = 70t.

t, год

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

S, км

70

140

210

280

350

420

490

560

630

700

    • Вправа 880.

m = 600 + 40t, де т — маса вугілля в тоннах, t — час в днях.

Ця залежність є функцією.

    • Вправа 883.

Р = 4a, .

    • Вправа 885.

а) у = х.

Область визначення — множина дійсних чисел.

Область значень — множина дійсних чисел (бо у = х).

б) .

Область визначення — множина дійсних чисел, крім х = 0.

Область значень — множина дійсних чисел, крім у = 0 (бо ).

в) .

Область визначення — множина дійсних чисел, крім х = - 4.

Область значень — множина дійсних чисел, крім у = 0 (бо 4 + х = , а

х = 4).

г) .

Область визначення — множина дійсних чисел, крім х = 0 і х = 3.

Область значень — множина дійсних чисел, крім у = 0 (бо х(х 3) = ).

ґ) у = х2.

Область визначення — множина дійсних чисел.

Область значень — множина невід'ємних дійсних чисел: у0.

    • Вправа 887.

S = 100 πx2.

Область визначення — множина дійсних чисел від 0 до 10: 0 < х < 10.

  1. Математичний диктант

Задайте формулою функцію у від х, якщо:

а) у — площа прямокутника, х — довжина прямокутника, а ширина прямокутника на 5 см менша за довжину;

б) у — сума грошей, що залишилися у хлопчика, який мав 10 грн і купив х зошитів по 0,5 грн;

в) у маса картоплі на базарі, якщо відомо, що на базі було 120 т картоплі і щодня протягом х днів на базу привозять по 30 т картоплі;

г) у — величина кута, суміжного з даним кутом, величина якого дорівнює х°;

ґ) у — натуральне число, частка від ділення якого на 4 дорівнює числу х, а остача — 1;

д) у — натуральне число, частка від ділення якого на число х дорівнює 5, а остача — 3.

Відповідь, а) у = х(х 5); б) у = 10 – 0,5х; в) у = 120 + 30х ; г) y = 180 x;

ґ) у = 4х + 1; д) y = 5x + 3.

II. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

  1. Пояснення нового матеріалу здійснити за текстом § 22.

  2. Усне виконання вправ 896-901.

III. Закріплення та осмислення нового матеріалу

Розв'язування вправ 902—903, 905 — 906, 908—909 (колективно).

Розв'язання і відповіді

  • Вправа 902.

Прямі АС і BD перетинаються в точці (4; 3), прямі АС і EF — у точці (-2; -3), прямі EF і BD перетинаються в точці (-2; 3).

  • Вправа 903.

а) Якщо х = -1, то у = 3; якщо х = 0, то у = 5; якщо х = 3, то у = 1,5; якщо х = 5, то y = 0,7.

б) Якщо у = -1, то х = -3; якщо у = 0, то х = -2; якщо у = 3, то х = -1 і x = 1,3; якщо у = 4, то х = -0,5 і х = 0,8.

  • Вправа 905.

x

-1

-0,5

0

1

1,5

2

2,5

3

3,5

y

-5

-4

-3

-1

0

1

2

3

4

  • Вправа 906.

а) Якщо х = -3, то у = 3; якщо х = -1, то у = -1,5; якщо х = 0, то у = -2, якщо х = 1, то у = -2, якщо х = 4, то у = 2.

б) Якщо у = -1,5, то х = 1 і х = 1,8; якщо у = -1, то х = -1,5 і х = 2; якщо у = 0, то х = -2 і х = 3; якщо у = 1, то х = -2,5 і х = 3,5; якщо у = 2,5, то х = -2,8 і х = 4,2.

в) у — додатний, якщо -3 < х < -2 і 3 < х < 6.

г) Значення у від'ємні, якщо -2 < х < 3 .

  • Вправа 908.

а)

х

5

3

1

1

-2

y = 5х + 2

27

17

7

7

-8

Точка

А (5; -4)

В (3; 3)

С (1; 0)

D (1; 7)

Е (-2; 5)

Належить графіку

Ні

Ні

Ні

Так

Ні

б)

х

5

3

1

1

-2

у = -х + 1

-4

-2

0

0

3

Точка

А (5; -4)

В (3; 3)

С (1; 0)

D (1; 7)

Е (-2; 5)

Належить графіку

Так

Ні

Так

Ні

Ні

в)

х

5

3

1

1

-2

у = х2 + 1

26

10

2

2

5

Точка

А (5; -4)

В (3; 3)

С (1; 0)

D (1; 7)

Е (-2; 5)

Належить графіку

Ні

Ні

Ні

Ні

Так

г)

х

5

3

1

1

-2

у = 10х – 3

47

27

7

7

-23

Точка

А (5; -4)

В (3; 3)

С (1; 0)

D (1; 7)

Е (-2; 5)

Належить графіку

Ні

Ні

Ні

Так

Ні

  • Вправа 909.

х

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

у

0,5

1

0,5

2

2,5

3

3,5

4

4,5

5

5,5

6

IV. Домашнє завдання

§ 22. Вправи 904,907.

V. Підбиття підсумків уроку

Завдання класу.

  1. Які способи задання функції вам відомі?

  2. Що таке графік функції?

  3. Які з ліній є графіком функції?

4

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.