УРОК № 5 Тема. Цифри. Десятковий запис натуральних чисел.

Опис документу:
УРОК № 5 Тема. Цифри. Десятковий запис натуральних чисел. Мета: закріпити знання учнів про правила запису і читання натураль¬них чисел у десятковій системі числення; розглянути запис натурального числа у вигляді суми розрядних доданків і відпрацювати навички учнів за-писувати числа у такому вигляді. Тип уроку: повторення, систематизація і поглиблення знань. Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК № 5

Тема. Цифри. Десятковий запис натуральних чисел.

Мета: закріпити знання учнів про правила запису і читання натураль­них чисел у десятковій системі числення; розглянути запис натурального числа у вигляді суми розрядних доданків і відпрацювати навички учнів за­писувати числа у такому вигляді.

Тип уроку: повторення, систематизація і поглиблення знань.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань

Математичний диктант

  1. Закінчіть речення: Числа, що використовують для лічби, називають­ся... [Скільки десятків і скільки сотень у числі 987?]

  2. Скільки сотень і скільки тисяч у числі 3857? [Закінчіть речення: Чис­ла, що використовуються під час лічби, називаються...]

  3. Чи є число 5 [0] натуральним числом?

  4. Запишіть цифрами число триста сорок вісім тисяч п'ять [тридцять вісім тисяч п'ятдесят].

  5. Запишіть число, використовуючи цифру два і шість нулів [цифру сім і п'ять нулів].

  6. Запишіть, як читається число, що записане цифрою 2 і шістьма нуля­ми [цифрою сім і п'ятьма нулями].

Зауваження

  1. Перед початком математичного диктанту слід нагадати (розповісти) учням про правила виконання цього виду роботи: записувати треба тільки номер завдання і відповідь; завдання повторюються двічі.

  2. Учителю слід також підготуватися до проведення диктанту — найк­раще було б приготувати звукозапис завдань, бо саме такий спосіб найкраще дисциплінує учнів.

  3. Одразу ж після проведення диктанту бажано перевірити завдання (або вчитель сам заздалегідь записує за відкидною частиною дошки правильні відповіді, або робить це за допомогою сильних учнів, що виконували завдання диктанту за дошкою).

II. Поглиблення знань

Запитання до класу

  • Назвіть одним словом кожне із наведених чисел: десять одиниць; десять десятків; десять сотень і т. д.

Отже, запис натуральних чисел, яким ми користуємося, називається десятковим.

  • Назвіть, із скількох одиниць кожного розряду складається число 2958; 3626.

Отже, кожне з цих чисел можна подати у вигляді суми:

2958 = 2000 + 900 + 50 + 8 або 2958 = 21000 + 9100 + 510 + 8.

Останній запис називається записом числа у вигляді суми розрядних доданків, і наша найближча мета — навчитись робити такий запис довільного натурального числа.

III. Відпрацювання навичок

  1. Які розрядні одиниці і яких класів є в числах: 5257; 42 009; 205 248?

  2. Напишіть найменші і найбільші числа: однозначні; тризначні; п'яти­значні.

  3. Запишіть числа, подані у вигляді суми розрядних доданків:

а) 9 · 1000 + 2 · 100 + 3 · 10 + 1; б) 5 · 100 + 3 · 10 + 5;

в) 7 · 10000 + 4 · 1000 + 3 · 100 + 2 · 10 + 1.

№№ 30, 32.

Додатково

Поставте замість знаків * такі знаки дій, щоб рівності були правиль­ними:

а) 4 * 4 * 13 = 13; б) 21 * 8 * 8 = 21.

Виконання завдання на повторення. № 50.

IV. Підсумок уроку

Отже, як називається запис вигляду 3 · 1000 + 5 · 100 + 7 · 10 + 9?

Яке натуральне число він означає?

V. Домашнє завдання

п. 2, №№ 19-21 (усно) повторити; №№ 31; 34; 47 (2; 4); 49.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн