УРОК № 46 Тема. Сполучна і розподільна властивості множення.

Опис документу:
УРОК № 46 Тема. Сполучна і розподільна властивості множення. Мета: засвоєння сполучної і розподільної властивостей множення; формування вмінь їх застосовувати під час розв'язування задач. Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання: таблиця-схема «Властивості множення». Хід уроку Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК № 46

Тема. Сполучна і розподільна властивості множення.

Мета: засвоєння сполучної і розподільної властивостей множення; формування вмінь їх застосовувати під час розв'язування задач.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: таблиця-схема «Властивості множення».

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Заповніть ланцюжок обчислень:

  2. Прочитайте вираз, використовуючи назви дій:

1) (5 · 3) · 4; 2) 5 · (3 · 4); 3) (7 + 9) · 4; 4) 7 · 4 + 9 · 4; 5) 2а; 6) 2а · 3.

  1. 1) Добуток чисел 5 і 3 помножте на 4.

2) Число 5 помножте на добуток 3 і 4.

3) Добуток 5 і 4 помножте на 3.

  1. 1) Знайдіть добуток суми 7 і 9 на 4.

2) Знайдіть суму добутків чисел 7 і 4 та 9 і 4.

  1. Чи можна число 2 подати у вигляді добутку 10 000 множників?

II. Формування знань

На цьому уроці близько до тексту підручника (учні працюють з під­ручником) викладається основний математичний матеріал теми (п. 16).

Оскільки матеріал не є новим, учителю слід лише нагадати учням спосіб доведення властивостей та записати ці властивості у вигляді фор­мул, супроводивши формули прикладами. (Див. таблицю «Властивості множення») Для розподільної властивості слід вказати, що її можна за­стосувати як у прямому,»так і в зворотному порядку.

Таблиця «Властивості множення»

a · b = b · a переставна властивість

(a · b) · c = a · (b · c) = a · b · cсполучна властивість

розподільна властивість

50 · 134 · 20 · 1; Запам'ятайте:

250 · 276 · 10 · 40; 2 · 5 = 10; 50 · 2 = 100;

72 · 8 = (70 + 2) · 8 = 70 · 8 + 2 · 8 = 560 + 16 = 576; 4 · 25 = 100; 5 · 20=100;

67 · 9 = (70 – 3) · 9 = 70 · 9 – 3 · 9 = 630 – 27 = 603. 8 · 125 = 1000; 4 · 250 = 1000.

На цьому ж уроці слід розібрати приклади 1, 2, 3, 4 (підручник, с. 117) і наголосити, що названі закони множення дозволяють не тільки спро­щувати обчислення, але й спрощувати вирази.

III. Закріплення знань та формування вмінь

  1. № 432,436 — вправи на застосування сполучної і розподільної власти­востей множення.

Слід зауважити:

у № 432.

у № 436 (4) 65 · 246 – 65 · 229 – 65 · 17 = 65 · (246 – 229 – 17) =

= 65 · (246 – (229 + 17)) = 65 · (246 – 246) = 65 · 0 = 0.

  1. № 434, 438, 440 — вправи на застосування сполучної і розподільної властивостей множення для спрощення виразів.

  2. Додаткове завдання. Знайдіть пропущені числа або букви:

а) 25 · 37 · = 3700; б) 25 · + 12 = 25 · 40;

в) 3с + 7с = с; г) 17c · х = 34с.

IV. Підсумок уроку

Запитання до класу
Як записати:

  1. переставну властивість множення для чисел х і у; 3 і 7; 2 і а?

  2. сполучну властивість множення для чисел х, у і z; 2 · 7 і 5; 2, х і z?

  3. розподільну властивість множення для суми х і у та z, для суми а і 5 та 2; для суми 13 і 19 та b?

V. Домашнє завдання

п. 15, № 433 (1-3); 435; 437 (1, 2); 441 (1-4); повторення № 455; п. 14

переставна властивість множення та множення натуральних чисел).

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи комунікативної компетентності молодшого школяра. Практичні матеріали»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн