УРОК № 42 Тема уроку. Розв'язування вправ на застосування формули різниці квадратів.

Опис документу:
УРОК № 42 Тема уроку. Розв'язування вправ на застосування формули різниці квадратів. Мета уроку: формування вмінь учнів застосовувати формулу при розв'язуванні вправ. Тип уроку: формування вмінь та навичок. Хід уроку І. Перевірка домашнього завдання Автор Роганін

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК № 42

Тема уроку. Розв'язування вправ на застосування формули різниці квадратів.

Мета уроку: формування вмінь учнів застосовувати формулу при розв'язуванні вправ.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

Перевірити правильність виконання домашнього завдання за допомогою записів (з пропусками), зроблених на дошці до початку уроку.

Розв'язання

  • Вправа 647.

(2ab)2 (a )2; ( a + b)2.

  • Вправа 648.

а) (4а + 1)(4а – 1) = 16а2 ; б) (2а – с)(2а + с) = с2;

в) (2d + x)(2d x) = 4d2 ; г) (а – с2)(а + с2) = с4;

ґ) (8х – у2)(у2 + 8х) = 64х2 ; д) (2a2 + 3b)(2a2 – 3b) = – 9b2.

  • Вправа 651.

а) 2(4x 1)(4х + 1) = 2(16х2) = 32х2;

б) k(m22pt)(т2 + 2pt) = k( – 4р2t2) = 4kp2t2;

в) (2q + с3п)(2q с3п) = с6п2;

г) (0,5 + 2а)(0,5 – 2а) · 2с2 = (0,25 – ) · 2с2 = – 8а2c2.

  • Вправа 653.

а) (а2b)(а + 2b) + 4b2 = а2 – 4b2 + = а2;

б) (m2 + 3y)(m2 – 3y) – m4 = т4 – 9y2 = -9у2;

в) с2 (с 1)(с + 1) = с2(с2 1) = с2 +1 = 1;

г) = c2 + c4 = + c4;

  • Вправа 656.

а) (5m )(5m + ) = 25m2 – 9a2b2;

б) (4а )( + 3х2) = 16а2 9х4.

  • Вправа 657.

а) х2 т2 = (х т)(х + ); б) a2 – 9 = (a – 3)( + 3);

в) b2 с4 = (b с2)( + с2); г) 1 16z2 = (1 )(1 + 4z);

ґ) q2 p2n2 = (q pn)( + pn); д) 0,04 х2 = (0,2 x)( + x);

є) a2 m4 = ; є) 4 + 9а2 = 9а2 = (3а )(3а + с2).

II. Формування вмінь учнів застосовувати формулу

Розв'язування вправ:

  1. колективно — 660 (а, г), 662 (а, г), 663 (а, г), 665 (а, г), 667, 668 (а, д), 669;

  2. самостійна робота навчального характеру:

варіант 1 — 660 (б), 662 (в), 663 (б), 665 (в), 668 (б, г), 670 (б);

варіант 2 — 660 (в), 662 (б), 663 (в). 665 (б), 668 (в, ґ), 670 (а).

Розв'язання і відповіді

  • Вправа 660.

a) 4a2b2c2 9a4; б) 25х6 9a2b2c2; в) 16 a2b4 – 25a2c2; г) 9z464x2z6.

  • Вправа 662.

а) 9х2 у4; б) 0,25c2a2 – 1,21c4 ; в) 4a2x4 – 9a4x2; г) 2a2c2 a4.

  • Вправа 663.

а) 0,5a3b – 0,8a2b2 + 0,32ab3; б) 40x2y2 0,4x4у;

в) -x3y + 4xy3; г) -4b + 9a4b3.

  • Вправа 665.

а) 16х8; б) 0,0001; в) с8; г) 81a8b4.

  • Вправа 667.

0,1х2y + 2xy2.

  • Вправа 668.

а) (0,2x3 1)(0,2x3 + 1); б) (a3b4 xy2)(a3b4 + xy2);

в) (abc 11x3)(abc + 11x3); г) ;

ґ) (6m2n 8)(6m2п + 8); д) (а + b + с)(а b с).

  • Вправа 669.

а) Доведемо, що 9012 – 8992 = 602.

9012 – 8992 = (901 + 899)(901 – 899) = 1800 · 2 = 3600 = 602.

б) Доведемо, що 21132 21122 = 652.
2113
2 21122 = (2113 + 2112)(2113 2112) = 4225 · 1 = 4225 = 652.

  • Вправа 670.

а) Доведемо, що 102 = 132 122 + 142 112.

132 122 + 142 112 = (13 – 12)(13 +12) + (14 – 11)(14 + 11) =

= 1 · 25 + 3 · 35 = 25 + 75 = 100 = 102.

б) Доведемо, що 252 242 + 262 232 + 272 222 = 212.
25
2 – 242 + 262 – 232 + 272 – 222 = (25 – 24)(25 + 24) + (26 – 23)(26 + 23) + + (27 – 22)(27 + 22) = 1 · 49 + 3 · 49 + 5 · 49 = 9 · 49 = 33 · 72 = 212.

III. Повторення раніше вивченого матеріалу

Розв'язування вправ 690—692.

Розв'язання

  • Вправа 690,

а) Так, бо х + 2х = 3х;

б) так, бо 7а2а2 = 6а2;

в) ні, бо 3а + а2 4а3 при будь-яких значеннях а.

  • Вправа 691.

Нехай гострий кут дорівнює х°, тоді тупий кут дорівнює (х + 40)° і за теоремою про суму суміжних кутів матимемо рівняння: х + х + 40 = 180°; 2х + 40 = 180; 2х = 140; х = 70.

Отже, гострий кут дорівнює 70°, а тупий — 180° - 70° = 110°.

Відповідь. 70° і 110°.

  • Вправа 692.

Нехай більший кут дорівнює х°, тоді менший кут дорівнює (х – 0,2х)° і за теоремою про суму суміжних кутів матимемо рівняння:

х + х – 0,2х = 180°. Звідси 1,8х = 180; х = 100.

Отже, більший кут дорівнює 100°, а менший — 180° - 100° = 80°.

Відповідь. 100° і 80°.

IV. Домашнє завдання

§ 17. Вправи 661, 664, 666, 671.

V. Підбиття підсумків уроку

Завдання класу.

1) Чому дорівнює добуток суми двох виразів на їх різницю? Запишіть відповідну формулу та наведіть приклади.

2) Чому дорівнює різниця квадратів двох виразів? Запишіть відповідну формулу та наведіть приклади.

3) Подайте многочлен у вигляді добутку многочленів:

а) х2 – у2; б) t2- a2; в) t2 1; г) 16 – а2;

ґ) 25х2 у2; д) 9т2 – 16т2; є) 2 + п2.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.