УРОК № 33 Тема. Види кутів. Вимірювання кутів.

Опис документу:
УРОК № 33 Тема. Види кутів. Вимірювання кутів. Мета: ознайомити учнів з одиницею виміру кутів, із будовою транс¬портира і правилами користування ним; ознайомити учнів із змістом аксіоми вимірювання кутів; сформувати вміння вимірювати кути і буду¬вати кути заданої градусної міри та розв'язувати задачі на використання аксіоми вимірювання кутів. Обладнання: демонстраційний транспортир, таблиця-схема «Кути. Вимірювання кутів». Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

1.3. Рівняння. Кути. Трикутники

УРОК № 33

Тема. Види кутів. Вимірювання кутів.

Мета: ознайомити учнів з одиницею виміру кутів, із будовою транс­портира і правилами користування ним; ознайомити учнів із змістом аксіоми вимірювання кутів; сформувати вміння вимірювати кути і буду­вати кути заданої градусної міри та розв'язувати задачі на використання аксіоми вимірювання кутів.

Обладнання: демонстраційний транспортир, таблиця-схема «Кути. Вимірювання кутів».

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. На якому з рисунків (рис. 37) півпрямі мають спільний початок (виходять із однієї точки)?

  1. На якому з рисунків (рис. 38) півпряма ОА проходить між сторонами
    кута?

  1. Задача-жарт. Стьопа Смєкалкін і ПетрикТяплятгін вимірювали дов­жину одного і того ж самого відрізка, у Стьопи вийшло 20 одиниць, а в Петрика — 2 одиниці. Чи може таке бути? Якщо так, то якими одини­цями могли вимірювати довжину відрізка хлопці?

  2. Знайти довжину відрізка NM, якщо AN = 10 см, MB = 13 см, АВ = 19 см (рис.39).

  3. На рис. 40 подану шкалу часу від 0 до 25 днів. Яка з точок відповідає 15 дням?

II. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Ви вже знаєте, що деякі геометричні фігури можна вимірювати. Відрізок можна виміряти у сантиметрах, дециметрах, метрах тощо, знайшовши число, яке показує, скільки разів вміщується на цьому відрізку одиничний. Це число називається довжиною відрізка й дозволяє з'ясувати, який відрізок довший, а також розв'язувати задачі на знахо­дження довжин відрізків без безпосереднього їх вимірювання. Ви також знаєте, що для кутів, як для геометричних фігур, можна з'ясувати, чи рівні вони. Тому закономірно виникають запитання: а чи можна кути вимірю­вати чи є «одиничний кут», який допоможе це зробити? за допомогою якого інструмента можна вимірювати кути? а також чи є властивість, що допоможе знаходити величину кута, не вимірюючи його? На ці запитання ми сьогодні і знайдемо відповіді.

III. Формування нових знань

Оскільки традиційно оволодіння навичками користування транспор­тиром потребує певного часу, то можна на цьому уроці викласти части­ну змісту п. 12 — тільки поняття розгорнутого кута, одиниці вимірю­вання кутів, транспортира і аксіому (властивість вимірювання кутів).

Зміст матеріалу уроку можна подати за планом:

  1. Поняття розгорнутого кута.

  2. Одиниця вимірювання кутів, їх позначення.

  3. Як користуватися транспортиром при: а) вимірюванні кутів; б) побу­дові кутів.

  4. Порівняння кутів за градусною мірою.

  5. Властивість вимірювання кутів.

1-2. Викладається за текстом підручника.

В зошитах учні роблять короткі записи і рисунки (рис. 41).

AOB розгорнутий, бо промені ОА і ОВ утворюють пряму.

Кути вимірюються в градусах (1º).

Розгорнутий АОВ = 180°.

3. Коли мова піде про вимірювання кутів за допомогою транспортира, слід домогтися від учнів усвідомлення основних понять: центр транс­портира, лінійка, шкала транспортира, щоб спиратись на це під час пояснення.

Слід також розглянути більше, ніж у підручнику прикладів на вимірю­вання кутів (змінюючи їх положення і вигляд).

Також бажано, щоб учитель показав, як будувати кут заданої гра­дусної міри і домогтися засвоєння цього питання учнями на рівні алгоритма.

4. Перш ніж сформувати властивість вимірювання кутів, учитель може запропонувати учням виконати практичну роботу.

  1. Побудуйте АОВ градусної міри: а) 60°; б) 90°; в) 120°.

  2. Проведіть будь-який промінь ОС між сторонами побудованого кута і визначте градусну міру утворених кутів. Що ви помітили? Висновок (записи в зошитах і на дошці) (рис. 42)

Промінь ОС проходить між сторонами АОВ.

АОВ = АОС + ВОС

IV. Закріплення матеріалу

Розв'язування вправ за підручником

№ 315 (Тільки визначити градусну міру кута.)

№ 315 (Тільки визначити градусну міру кута.)

 № 319, 322. Під час оформлення записів до цих задач бажано вказува­ти, який промінь проходить між сторонами даного кута, і записувати відповідну рівність.

V. Підсумок уроку

Запитання № 311 (1-4).

VI. Домашнє завдання

п. 12, № 311 (1-4) - усно, № 316; 318; 323.

3

С.П.Бабенко УРОКИ МАТЕМАТИКИ 5 клас Урок 33

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн