УРОК № 31 Тема уроку. Розв'язання вправ на множення многочленів.

Опис документу:
УРОК № 31 Тема уроку. Розв'язання вправ на множення многочленів. Мета уроку: формування вмінь та навичок учнів множити многочлени. Тип уроку: формування вмінь та навичок. Хід уроку І. Перевірка домашнього завдання Автор Роганін

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК № 31

Тема уроку. Розв'язання вправ на множення многочленів.

Мета уроку: формування вмінь та навичок учнів множити многочлени.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

  1. Правильність виконання домашнього завдання перевірити за записами (з пропусками), зробленими на дошці до початку уроку.

    • Вправа 477.

а) (a – b)(c + d) = ac + d – bc – d;

б) (х 2)(х 3)= - х2 + хх + 6 = х2 - х + 6;

в) (2х 3)(а b) = 2ах2bх а + 36;

г) (а2 b)(а b2) = а3 b2 аb b3.

  • Вправа 479.

а) (2х + 3)(3х 2) = 6х2x + х 6 = 6х2 + х 6;

б) (5а – 4)(3а 2) = 15а2 10а 12а + = 15а2 22а + ;

в) (7с 1)(5 – 6с) = 35с – 42с2 + 6с = -42с2 + 41с;

г) (-2n + 3)(3n – 2) = -6n2 + n + n 6 = -6n2 + n – 6.

  • Вправа 484.

а) 3х(х – 6) + (2х2 + 14) = 3х2 18x + 2x2 + = 5х2 – 18x + ;

б) (а 3)с + 3(с с2) = ас с + с 3с2 = ас 3с2;

в) (3а + b)(а b) (2а2 b2) = 3а2 аb + аb b2 2а2 + b2 = а2 аb;

г) (а – 3)(а + 3) – 9а2 = а2 + а – а – 9 – 9а2 = 8а2 – 9.

  • Вправа 486.

а) (а + b)2 = (a + b)(a + b) = a2 + ab + ab + b2 = а2 + ab + b2;

б) (xy)2 = (х у)(х у) = х2 ху ху + у2 = x2 + ху + у2;

в) (2аx)2 = (2ах)(2а х) = 4а2ах – ах + х2 = 4а2ах + х2;

г) (3а + 2)2 = (3а + 2)(3а + 2) = 9а2 + а + а + 4 = 9а2 + а + 4.

  1. Розв'язання вправ (усно).

Помножити многочлен, який записано в крузі, на многочлени, записані в прямокутниках.

II. Формування вмінь учнів множити многочлени.

Розв'язування вправ:

1) колективно — 489, 491 (в), 493 (а, г), 494 (а, г), 495 (а, г), 504 (а, г);

2) самостійна робота навчального характеру:

варіант 1 — 491 (а), 493 (б), 494 (в), 495 (б), 504 (в);

варіант 2 — 491 (б), 493 (в), 494 (б), 495 (в), 504 (б).

Розв'язання і відповіді

  • Вправа 489.

Нехай S — площа прямокутника, тоді S = (а + b)(c + d).

З іншого боку, S = S1 + S2 + S3 + S4, тобто S = ad + bd + ac + bc.

Отже, (а + b)(c + d) = ac + ad + bс + bd.

  • Вправа 491.

a) -5a2; б) -2xy – 7y; в) -a4 x2.

  • Вправа 493.

а) х4 2х3 15x2 + 2х 10; б) х4 1; в) 8a3 + b3; г) x3 – 1.

  • Вправа 494.

а) 5х4 + 6x3y 25х2у + 5xy3 8x2y2 + 12y4;

б) 2a4 + 9a3c + 3a2c2ac3 + 12c4;

в) 4a4 + 5a3a2a + 1;

г) 2x4 9x3 + 9x2 + 3x 1.

  • Вправа 495.

а) a2 ab + ac bc b2 + c2;

б) -x2 + xy xz + yz y2 z2;

в) c2aca2ac;

г) 2х2 + 3х 6y2 + 1.

  • Вправа 504.

а) 0; 1. б) 0,001. в) Коренів немає. г) 2 і -2.

III. Повторення раніше вивченого матеріалу

Розв'язування вправ 510—513.

Розв'язання і відповіді

  • Вправа 510.

Р = 2 · 3r + 2r + = 8r + πr.

S = 2r · 3r + = 6r2 + .

  • Вправа 511.

а) 17; б) ; в) -2; г) .

  • Вправа 512.

а) 2. б) 10. в) 0,25.

  • Вправа 513.

а) 36а8 = 3а4 · 12а4 = 6а · 6а7;

б) 30x4y9 = 15х4 · 2y9 = 5x2y2 · 6х2у7;

в) -18а10b5 = -2а10 · 9b5 = -3а5b5 · 6а5;

г) 100x5y3 = 10x5 · 10у3 = 4х3у3 · 25x2;

ґ) т2п6 = 6m2 · п6 = тп · тп5;

д) x4y4 = x4 · (-у4) = -x2y2 x2y2.

IV. Домашнє завдання

§ 13. Вправи 490, 492, 503.

V. Підбиття підсумків уроку

Завдання класу.

  1. Подайте у вигляді многочленів (усно):

а) (а + b)(т п); б) (х 2)(х 3); в) (2x 3)(ab);

г) (a2 b)(ab2); д) (a2 + b)(a2 + b); e) .

  1. Спростіть вирази:

1) (а + b)(а b) + b2; 2) (а + b)(а + b)2аb.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.