Урок № 30 Різноманітність ссавців

Опис документу:
Мета уроку: поглибити знання учнів про різноманітність ссавців, з’ясувати їх значення в екосистемах; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, висловлювати свою думку; формувати екологічно-цілісну орієнтацію в плані взаємин людини і навколишнього природного середовища.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 30

Різноманітність ссавців

Мета уроку: поглибити знання учнів про різноманітність ссавців, з’ясувати їх значення в екосистемах; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, висловлювати свою думку; формувати екологічно-цілісну орієнтацію в плані взаємин людини і навколишнього природного середовища.

Очікувані результати: учні наводять приклади різних видів ссавців, види ссавців, поширених в Україні та їхній місцевості; характеризують різноманітність ссавців, їхню роль в екосистемах та значення в житті людини.

Обладнання:

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота учнів за картками (роздавальний матеріал).

2.2. «Так — ні».

2.3. «Третій зайвий».

Визначити, яка тварина зайва в переліку, та пояснити свій вибір.

1. Кенгуру, опосум, єхидна. (Єхидна — яйцекладна.)

2. Їжак, качкодзьоб, єхидна. (Їжак — плацентарний.)

3. Єхидна, коала, проєхидна. (Коала — сумчастий ссавець.)

2.4. «Творча лабораторія».

— Укажіть, які зуби є в ротовій порожнині кози, тигра, зайця. Чи однакова в них форма зубів? Із чим це пов’язано?

3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Відгадайте тварину за підказками.

Підказка 1

Попри те, що ці тварини живуть поруч із нами, ми не все про них знаємо. Існує чимало легенд, наприклад, що вони добре ловлять мишей і що їх можна утримувати замість кішки. Тим часом на волі їм рідко вдається спіймати прудкого гризуна. Живиться ця тварина переважно шкідливими комахами та слимаками, руйнує гнізда й винищує виводки гризунів, що завдають шкоди сільському й лісовому господарству. У нашій країні їх живе два види: звичайний та вухатий. Найпоширенішим є звичайний. Його можна побачити на узліссях, у перелісках, порослих чагарями ярах та лісозахисних смугах. Вологих місць він уникає, а коли дощить, ховається в гнізді.

Підказка 2

Це єдина тварина, що досить близько підпускає до себе людину. Але зовсім не тому, що вона така хоробра. Просто вона недобачає, а більше покладається на нюх. Тож коли вітер дме у протилежний від неї бік, вона не чує наближення людини чи тварини.

Підказка 3

Не тікає і тому, що має свій спосіб захисту: зачувши небезпеку, ця тварина згортається в клубок і виставляє свої гострі тверді голки. Спробуй-но підійти!

Відповідь: їжак.

Про кожну тварину можна розповісти багато чого цікавого. Отже, сьогодні ми продовжуємо вивчати різноманітний світ ссавців.

Повідомлення теми уроку. Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку.

4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Різноманітність ссавців. (Розповідь учителя, повідомлення учнів, самостійна робота учнів з підручником, заповнення таблиці.)

2. Роль ссавців в екосистемах та значення в житті людини. Охорона ссавців. (Технологія «Мікрофон», складання опорного конспекту, бесіда.)

5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. «Знайди пару».

Розподілити запропонованих тварин по парах за особливостями будови та способом життя.

Дельфін, вечірниця руда, кролик дикий, олень благородний, ондатра, кашалот, нетопир малий, бобер, заєць-біляк, козуля.

Відповідь: дельфін — кашалот, вечірниця руда — нетопир малий, кролик дикий — заєць-біляк, олень благородний — козуля, бобер — ондатра.

5.2. «Творча лабораторія».

— У хрящових і кісткових риб лопаті хвостового плавця розміщені у вертикальній площині, а в китів — у горизонтальній. Як ви гадаєте, з якими відмінностями в способі плавання це пов’язано?

— Чому за швидкістю польоту кажани поступаються птахам?

— Чому взимку землерийка і кріт продовжують активну діяльність, а не впадають у сплячку?

6. Підбиття підсумків уроку

Складання Т-схеми до уроку

Я знав

Я дізнався

7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник

Зошит

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти сенкани на теми «Кажан», «Бобер», «Ведмідь», «Дельфін».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн