УРОК № 3 Тема. Ряд натуральних чисел.

Опис документу:
УРОК № 3 Тема. Ряд натуральних чисел. Мета: узагальнити і поглибити знання учнів про натуральні числа; формувати вміння розпізнавати натуральні числа, наводити їх приклади. Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку I. Актуалізація опорних знань Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК № 3

Тема. Ряд натуральних чисел.

Мета: узагальнити і поглибити знання учнів про натуральні числа; формувати вміння розпізнавати натуральні числа, наводити їх приклади.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

Оскільки тема не є новою для п'ятикласників, доцільно провести з уч­нями бесіду:

  • Скільки тобі років?

  • Скільки кольорів у веселки?

  • Скільки предметів ти будеш вивчати у цьому навчальному році?

Після отримання відповідей учитель нагадує учням, що названі числа мають дещо спільне — використовуються для лічби, тому називаються натуральними числами.

Після цього можна запропонувати учням навести приклади натураль­них чисел, що означають кількість учнів у ряду, кількість учнів у класі тощо (при цьому учні повторюють, як записуються і читаються багатоцифрові числа).

Далі вчитель пропонує учням дати відповідь на запитання:

  • Яку частину тижня складають робочі дні?

  • Яку частину навчального року складає один семестр?

  • Яку частину року складає літо?

  • Скільки в класі навчається людей, віком старше ніж 20 років?

Кожне з названих чисел учні (або учитель) записують на дошці (і в зошитах), після чого учитель запитує учнів, чи є названі числа натуральни­ми. Після цього учитель ще раз акцентує увагу учнів на тому, що:

  1. числа, що використовуються під час лічби предметів, є натуральними;

  2. не всі числа, які знаємо, є натуральними.

Тепер учні готові сприймати додаткові знання про властивість нату­ральних чисел.

II. Вивчення нового матеріалу

Цей етап уроку також доцільно провести у вигляді евристичної бесіди. Для здобуття знань про основні властивості натуральних чисел доцільно запропонувати учням, наприклад, такі запитання:

  • Якщо треба порахувати кількість учнів у класі (зошитів на парті, по­верхів у будинку тощо), то з якого числа починаємо лічбу? Отже, яке нату­ральне число є найменшим?

  • Як відрізняється кожне наступне число від попереднього? А від на­ступного?

  • Яке натуральне число передує числу 365, стоїть за числом 349?

Після відповідей на запитання учитель разом з учнями робить важливі висновки:

  1. Найменшим натуральним числом є 1.

  2. Найбільшого натурального числа не існує.

  3. Усі натуральні числа, записані в порядку зростання, утворюють ряд натуральних чисел.

Наприклад: 1, 2, 3, 4, 5, ... — ряд натуральних чисел;

1, 2, 4, 5 — не є рядом натуральних чисел.

III. Закріплення нових знань і вмінь учнів

Усні вправи

  1. Назвіть 14 перших натуральних чисел (учні з місця називають по черзі по одному числу в прямому і зворотному напрямках).

  2. Чи є в ряді натуральних чисел: 1) найменше число; 2) найбільше число?

  3. Чи кожне число в ряді натуральних чисел має: 1) наступне число; 2) попереднє число?

  4. Чого не вистачає в запису 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, ... щоб він позначав натуральний ряд?

  5. Дано натуральний ряд чисел: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, ... Скільки натуральних чисел стоїть в ньому між числами 2 і 6; 2 і 9; 2 і 12 (після простого підрахунку запропонувати визначити закономірність: між п і п + k міститься k1 натуральне число)?

Письмове виконання вправ (з коментарем учнів з місця або біля дошки)

№№ 5; 6; 8; 10. (Повторити ще раз висновок, зроблений під час розв'я­зання усних вправ.)

Додатково

Розгадайте анаграму і знайдіть зайве слово:

ОСЛИЧ; ЛЬНУ; РІДБ; НАСІТ.

(Розв'язання. Число; нуль; дріб; стіна; зайве — стіна.)

IV. Підсумок уроку

Перед оголошенням домашнього завдання доцільно ще раз повтори­ти з учнями основні поняття, що були розглянуті на уроці.

  • Які числа є натуральними?

  • Наведіть приклади чисел, що не є натуральними.

  • Назвіть найменше натуральне число.

  • Чи існує найбільше натуральне число?

  • Який запис називається рядом натуральних чисел? Скільки нату­ральних чисел стоїть у натуральному ряду між 100 і 900?

V. Домашнє завдання

§1, п. 1, №№ 7; 9; 11.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.