Урок № 29 Ссавці. Різноманітність ссавців

Опис документу:
Мета уроку: розглянути особливості внутрішньої будови ссавців у зв’язку з різними середовищами існування; знайти ускладнення в будові ссавців порівняно з плазунами; дати характеристику процесам розмноження і розвитку, турботи про нащадків; сформувати знання про сумчастих і яйцекладних ссавців; розвивати логічне мислення, творчу активність учнів; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 29

Ссавці. Різноманітність ссавців

Мета уроку: розглянути особливості внутрішньої будови ссавців у зв’язку з різними середовищами існування; знайти ускладнення в будові ссавців порівняно з плазунами; дати характеристику процесам розмноження і розвитку, турботи про нащадків; сформувати знання про сумчастих і яйцекладних ссавців; розвивати логічне мислення, творчу активність учнів; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи.

Очікувані результати: учні наводять приклади сумчастих і яйцекладних ссавців; розпізнають їх на зображеннях; характеризують особливості розмноження і розвитку ссавців; порівнюють особливості будови ссавців і плазунів; визначають риси пристосованості ссавців до середовища існування.

Обладнання:

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота учнів за картками (роздавальний матеріал).

2.2. «Вірю — не вірю».

Учням необхідно позначити пропоновані твердження познач­ками «+» — вірю або «–» — не вірю.

Чи вірите ви, що

1) тіло ссавців складається з голови, шиї, тулуба, хвоста і двох пар кінцівок?

2) кінцівки ссавців розташовуються з боків тулуба?

3) хвіст може допомагати деяким ссавцям лазити по деревах?

4) на голові ссавців розміщені губи, ніс із ніздрями, очі, вушні раковини?

5) кінчик носа і ніздрі вкриті шкірою з волоссям?

6) у всіх ссавців ступінь розвитку органів чуття однаковий?

7) довге і товсте волосся називається остю?

8) коротке та м’яке волосся називається підшерстям?

9) ость зберігає тепло тіла тварини?

10) до шкірних залоз ссавців належать: потові, пахучі, сальні та молочні?

11) шкіра собаки має значну кількість потових залоз?

12) речовину, що виділяють молочні залози, називають молоком?

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

+

+

+

+

+

+

+

2.3. Конкурс сенканів.

Учні зачитують сенкани на тему «Ссавці», які вони склали вдома.

2.4. «Коло ідей».

3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

У битві за виживання кожний вид тварин дбає про продовження свого роду, тобто про потомство. Тварини зігрівають, годують і бережуть своїх малят від хижаків. Для ссавців характерний дуже міцний зв’язок між матір’ю і дитинчатами. Наприклад, дитинчата копитних народжуються цілком розвиненими і здатними самостійно пересуватися. Матері сумлінно їх вилизують і підштовхують носом, заохочуючи до того, щоб вони підвелися на ноги — інакше малюки можуть стати легкою здобиччю хижаків. Дитинчата сумчастих тварин з’являються на світ ще на ембріональній стадії, у них добре розвинені тільки передні кінцівки і рот. Подальший їхній розвиток відбувається в сумці.

Коли гепарди відчувають, що їхнім дитинчатам загрожує небезпека, вони переносять їх, одного за одним, у безпечне місце, міцно, але ніжно тримаючи за загривок. Дитинчата не пручаються і терпляче переносять такий «переїзд». Самка хом’яка переносить своїх дитинчат у защічних мішках або у збільшеному проміжку між зубами.

— Чи всі ссавці піклуються про своє потомство?

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Особливості внутрішньої будови ссавців, пов’язані з пристосуванням до середовища існування. (Самостійна робота учнів з підручником, бесіда, пошукова робота, складання опорних конспектів.)

2. Особливості розмноження і розвитку ссавців. (Розповідь учителя, складання опорного конспекту, пошукова робота.)

3. Різноманітність ссавців. (Повідомлення учнів, бесіда, робота з роздавальним матеріалом.)

5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. «Цікаві запитання»

6. Підбиття підсумків уроку

Учитель разом з учнями підбиває підсумки уроку.

Технологія «Мікрофон»

— Як би ви оцінили свою роботу на уроці?

Оцінювання учнів.

7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник

Зошит

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення про різні види ссавців (крота, білку, кажана тощо).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн