УРОК № 28 Тема уроку. Рівняння.

Опис документу:
УРОК № 28 Тема уроку. Рівняння. Мета: формування поняття рівняння, кореня рівняння (розв'язку); вироблення навичок розв'язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання. Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання: таблиця-схема «Рівняння». Хід уроку Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК № 28

Тема уроку. Рівняння.

Мета: формування поняття рівняння, кореня рівняння (розв'язку); вироблення навичок розв'язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: таблиця-схема «Рівняння».

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

Запитання до класу

  1. До якого числа треба додати 17, щоб отримати 50? Як знайти це число?

(х + 17 = 50; х = 50 – 17; х = 33)

  1. Від якого числа треба відняти 14, щоб отримати 66? Як знайти це невідоме число? (х – 14 = 66; х = 66 + 14; х = 80)

  2. Яке число треба відняти від 100, щоб отримати 35? Як знайти це чис­ло? (80 – а = 35; а = 80 – 35; а = 45)

  3. Прочитайте вираз, використовуючи слова «сума», «різниця»:

1) х + 34; 2) х – 54; 3) 206 – у; 4) (134 + х) – 583; 5) (х – 506) + 215;

6) (942 – а) – 126; 7) 475 – (х – 671); 8) 987 – (х + 364).

II. Формування знань

На основі розв'язаних усних вправ (невідомий шуканий компонент дії позначали буквами х, у, а) вчитель формулює поняття рівняння як рівності, в якій невідоме число позначене буквою. Після чого вчитель вивішує таблицю-схему «Рівняння» і подальші пояснення робить, спи­раючись на неї.

Рівняння

х + 78 = 100; х – 34 = 82 – рівняння;

х + 78 = 100; х = 22 — корінь, бо 22 + 78 = 100 — правильна рівність.

х = 23 — не є коренем, бо 23 + 78 = 100 — неправильна рівність.

Розв'язання рівнянь

1) , х = 100 – 78;

2) , х = 82 + 34;

3) , х = 108 – 96.

Під час розглядання правил розв'язання рівнянь слід звернути увагу на те, що якщо замість якого-небудь компонента додавання або віднімання поставити не число, а вираз, то названі правила треба буде застосувати не один раз. Після цього зауваження за підручником розби­рається розв'язання рівнянь такого вигляду (приклад 4 і 5 п. 10, с. 75).

На закріплення розібраних понять (корінь рівняння тощо) учні вико­нують усно № 281, 282.

III. Вироблення навичок

Для успішного оволодіння навичками розв'язування рівнянь слід обов'язково вимагати від учнів формування правил знаходження невідомих компонентів дій.

Для фронтальної роботи пропонується № 284, 286 (1-6) і додаткові задачі 1 і 2.

Додатково

  1. Знайдіть різницю коренів рівнянь:

1) (х + 320) – 243 = 454 і 912 – (р + 39) = 625;

2) (x – 120) – 763 = 610 і (1900 – k) – 279 = 1268.

  1. 1) На автостанції було х машин. Коли з неї поїхали 27 машин і при­їхали 19, то стало 63 машини. Скільки машин було на автостанції спо­чатку?

2) Якщо до числа а додати 13, то ця сума на 27 буде менша за число 50. Знайдіть а.

IV. Підсумок уроку

Після закінчення розв'язування вправ учитель ще раз нагадує учням зміст основних понять уроку (рівняння, корінь рівняння).

V. Домашнє завдання

§ 2, п. 10, №№ 283; 285 (1, 3); 287 (1, 2,4); 292.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн