Урок № 28 Ссавці

Опис документу:
Мета уроку: дати загальну характеристику ссавцям; розглянути особливості зовнішньої будови ссавців у зв’язку з різними середовищами існування; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати та робити висновки, удосконалювати вміння спостерігати, аналізувати, творчо вирішувати поставлені завдання; формувати розуміння того, що людина — частина природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 28

Ссавці

Мета уроку: дати загальну характеристику ссавцям; розглянути особливості зовнішньої будови ссавців у зв’язку з різними середовищами існування; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати та робити висновки, удосконалювати вміння спостерігати, аналізувати, творчо вирішувати поставлені завдання; формувати розуміння того, що людина — частина природи.

Очікувані результати: учні називають середовища існування ссавців; ознаки будови, які вирізняють цих тварин з-поміж інших; характеризують особливості будови ссавців, зумовлені пристосуванням до середовища існування; визначають риси пристосованості ссавців до середовища існування; порівнюють особливості зовнішньої будови хребетних тварин.

Обладнання:

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Створення робочого настрою.

2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота учнів за картками (роздавальний матеріал).

2.2. «Установи відповідність».

1. Установити відповідність між назвами птахів та їх характерними ознаками.

Назва птаха

Характерні ознаки

1 болотна сова

2 яструб

3 великий строкатий дятел

4 глухар

А живе на деревах, харчується комахами та їхніми личинками, має тверді рульові пера хвоста

Б має велике тіло і короткі крила, сильні ноги з добре розвиненими кігтями, живиться рослинною їжею та безхребетними

В здатний до тривалого польоту й ширяння, має дзьоб, загнутий у вигляді гачка

Г має густе й м’яке оперення, яке забезпечує безшумний політ, зіниці розширені, дзьоб загнутий у вигляді гачка

Д великий птах з довгими ногами й довгою шиєю

Відповіді: 1 — Г, 2 — В, 3 — А, 4 — Б.

2. Утворити пари між птахами, які мають схожі риси пристосування до способу життя.

Назва птаха

Назва птаха

1 тетерук

2 лебідь-кликун

3 боривітер степовий

4 пугач

5 малий строкатий дятел

6 соловей звичайний

А хатній сич

Б жайворонок лісовий

В жовна зелена

Г біла куріпка

Д білощока казарка

Е яструб великий

Є журавель степовий

Відповіді: 1 — Г, 2 — Д, 3 — Е, 4 — А, 5 — В, 6 — Б.

3. Мотивація навчальної діяльності

Запитання до учнів:

— Які тварини живуть у вас удома?

Ми щодня вигулюємо наших песиків і пестимо наших котиків. Ми звикли до них і сприймаємо цих маленьких істот як частинку свого життя. Важко уявити, що такі ж самі тваринки ще в сиву давнину були частиною життя наших далеких пращурів. Тільки от сприймали вони їх зовсім по-іншому.

В українських легендах та переказах кіт постає твариною, що створена Богом. Так, у Літинському повіті вірили, що ця тварина добра й оберігає людину від усілякого зла. У Подільській губернії до новозбудованої хати на одну ніч пускали чорних півня та курку, на другу — чорних кішку та кота, і тільки потім уже перебиралися самі перед сходом сонця із хлібом у руках.

Багато можна прочитати й про собаку як найближчу до людини тварину і її вірного та надійного друга.

— До якої групи хребетних тварин належать ваші домашні улюбленці? (До ссавців.)

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

Ознаки зовнішньої будови та риси пристосування до способу життя ссавців. Пристосування ссавців до середовища життя. (Розповідь учителя, бесіда, робота з ілюстративним матеріалом, складання опорної схеми, самостійна робота учнів з підручником, складання опорних конспектів.)

5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. «Біологічний ланцюжок».

5.2. «Вибери істотне».

6. Підбиття підсумків уроку

Складання Т-схеми до уроку

Я знав

Я дізнався

7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник

Зошит

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

1. Скласти сенкан на тему «Ссавці».

2. Підготувати короткі повідомлення про качкодзьоба, єхидну та сумчастих ссавців.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.