Урок № 27 Різноманітність птахів

Опис документу:
Мета уроку: продовжити ознайомлювати учнів з різноманітністю птахів; схарактеризувати окремі види птахів; з’ясувати роль птахів у природі та значення в житті людини; обґрунтувати необхідність їх охорони; розвивати вміння висловлювати та доводити власну думку; продовжувати вдосконалювати вміння працювати з ілюстративним матеріалом; здійснювати екологічне виховання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 27

Різноманітність птахів. Практична робота № 2
«Виявлення прикладів пристосувань до способу життя в різних птахів»

Мета уроку: продовжити ознайомлювати учнів з різноманітністю птахів; схарактеризувати окремі види птахів; з’ясувати роль птахів у природі та значення в житті людини; обґрунтувати необхідність їх охорони; розвивати вміння висловлювати та доводити власну думку; продовжувати вдосконалювати вміння працювати з ілюстративним матеріалом; здійснювати екологічне виховання.

Очікувані результати: учні наводять приклади птахів своєї місцевості; розпізнають тварин на зображеннях; характеризують роль птахів в екосистемах та значення в житті людини.

Обладнання:

Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.

1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Створення робочого настрою.

2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота учнів за картками (роздавальний матеріал).

2.2. «Вірю — не вірю».

2.3. «Шпаргалка з помилками».

Учні обмінюються «шпаргалками», підготовленими вдома, знаходять у них помилки та виправляють їх.

3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Відгадайте загадки, які я вам підібрала:

Летів птах через дах, сів на воротях у червоних чоботях. (Лелека.)

Сам вечірньої години заховався в кущ калини
Та на дудочку одну грає пісню чарівну. (Соловей.)

Уночі гуляє, а вдень спочиває, має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова.)

Довгі ноги, довгий ніс, по болоті ходить скрізь. (Чапля.)

— А які ви знайшли або, можливо, самі склали загадки про птахів?

За допомогою загадок ми пригадали декілька видів птахів.

— Як ви вважаєте, чи добре в них розвинений кіль?

— До якої групи їх можна віднести? (Кілегруді.)

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Різноманітність птахів. (Розповідь учителя, робота в групах (технологія «Ажурна пилка»), заповнення таблиці.)

«Ажурна пилка»

Завдання для груп:

— Схарактеризуйте різні види птахів за планом:

1) Назви птахів.

2) Особливості будови.

I група — перепілка звичайна та куріпка сіра.

II група — боривітер степовий та яструб малий.

III група — дятел строкатий та жовна чорна (дятел чорний).

IV група — ластівка міська та синиця велика.

V група — лебідь-шипун та гуска сіра.

VI група — сова сіра та сич хатній.

2. Основні екологічні групи птахів. (Розповідь учителя, технологія «Мікрофон», «Мозковий штурм».)

3. Роль птахів в екосистемах, їхнє значення для людини. (Бесіда, складання опорної схеми.)

5. Самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях

Практична робота № 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя в різних птахів.

5.1. Виконання практичної частини роботи.

1. Інструктаж із безпеки життєдіяльності учнів, інструкція № __________ .

2. Виконання практичної роботи (згідно з інструкційною карткою).

5.2. Звіт про виконання роботи.

6. Узагальнення і закріплення знань

6.1. Гра «Ланцюжок».

7. Підбиття підсумків уроку

Заключне слово вчителя

Про кожну пташку, яка мешкає в Україні, можна сказати щось цікаве. Голуби — це символи кохання, дятли — лікарі дерев, жайворонок — провісник ранку і сонця, соловей — символ молодості, зозуля — віщий птах… За поведінкою птахів визначають погоду, початок чи закінчення природних явищ. А поведінка птахів навесні, коли проявляються найкращі властивості у піклуванні про потомство, була і залишається по сьогоднішній день людям керівництвом до дії: намагатися бути такими ж працьовитими, жвавими, добрими, відданими своєму народові і своїй справі.

Іноді людей за тими чи іншими якостями можна порівняти з птахами: насуплений чоловік — сич, містичний дядько — чорний крук, тонконога дівчина,— як чапелька, говіркий хлопець — як горобець. А з яким птахом ви себе асоціюєте?

8. Домашнє завдання

8.1. Завдання для всього класу.

Підручник

Зошит

8.2. Індивідуальні та творчі завдання.

1. Підібрати цікаву інформацію (факти) про ссавців.

2. Написати твір-есе на тему «Моя участь в охороні птахів».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн