Урок № 26 Птахи. Різноманітність птахів

Опис документу:
Мета уроку: сформувати знання про особливості розмноження та розвитку птахів; ознайомити учнів з різноманітністю птахів; схарактеризувати окремі види птахів; розкрити особливості будови птахів у зв’язку зі способом життя; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення учнів, уміння працювати у групах; формувати навички самоаналізу, уміння робити висновки; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи, працелюбність, культуру спілкування.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 26

Птахи. Різноманітність птахів

Мета уроку: сформувати знання про особливості розмноження та розвитку птахів; ознайомити учнів з різноманітністю птахів; схарактеризувати окремі види птахів; розкрити особливості будови птахів у зв’язку зі способом життя; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення учнів, уміння працювати у групах; формувати навички самоаналізу, уміння робити висновки; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи, працелюбність, культуру спілкування.

Очікувані результати: учні наводять приклади птахів своєї місцевості; розпізнають тварин на зображеннях; характеризують особливості розмноження та розвитку, різноманітність птахів.

Обладнання:

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота учнів за картками (роздавальний матеріал).

2.2. Виконання тестових завдань.

Вибрати одну або декілька правильних відповідей.

1. Ознаки, спільні для птахів і плазунів:

А відділи тіла Г  похідні покривів

Б покриви Д  три повіки

В дзьоб

2. Установіть причини поширення птахів у різних кліматичних зонах.

А великі розміри

Б теплокровність

В здатність у разі настання несприятливих умов упадати в сплячку

Г пір’яний покрив

3. Укажіть залози шкіри птахів.

А отруйні В  пахучі

Б куприкова Г  потові

4. Укажіть частини будови пера, відсутні у пухових перах.

А опахало

Б борідки першого порядку

В стрижень

Г борідки другого порядку

5. Укажіть функцію, яку виконують рульові пера.

А дають змогу створити прошарок повітря біля шкіри

Б створюють підйомну силу

В дають можливість змінювати напрям польоту

Г створюють обтічну форму

6. Укажіть функцію, що виконують покривні пера.

А дають змогу створити прошарок повітря біля шкіри

Б створюють обтічну форму

В створюють підйомну силу

Г дають можливість змінювати напрям польоту

Відповіді: 1 — А, Б, Д; 2 — Б, Г; 3 — Б; 4 — Г; 5 — В; 6 — Б.

2.3. «Поміркуйте».

3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Послухайте сповідь птаха:

«Я — дуже дивний птах. Про мене розповідають багато цікавого, але не все із цього відповідає дійсності. За поширеною думкою, коли я відчуваю небезпеку, то ховаю свою голову в пісок, і в цей час можна легко підійти й схопити мене. Однак насправді ніхто цього ніколи не бачив. Адже я просто не роблю цього! А наштовхнути людей на таку думку могли ті обставини, що коли я в небезпеці, то лягаю на землю, витягую шию й уважно спостерігаю. Але як тільки небезпека наближається, я поводжусь так само, як і інші тварини,— підхоплююсь і тікаю! Я не вмію літати, але це компенсується моєю здатністю швидко бігати. Я можу пересуватися зі швидкістю 80 км/год і підтримувати цю швидкість принаймні кілометр! Усе в мені пов’язано з префіксом «най»: найшвидший, найбільший, найважчий».

Запитання учням:

— Оповідь якого птаха ви почули? (Страуса.)

— Як ви вважаєте, чи мають ці птахи розвинений кіль?

У світі налічують понад 8500 видів птахів, їх поділяють на три групи: безкільові, пінгвіни та кілегруді.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Особливості розмноження і розвитку птахів. (Розповідь учителя, бесіда, самостійна робота учнів з підручником.)

2. Різноманітність птахів. (Бесіда, повідомлення учнів.)

5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. «Поміркуйте».

6. Підбиття підсумків уроку

Складання Т-схеми до уроку

Я знав

Я дізнався

7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник

Зошит

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

1. Підібрати або скласти загадки про птахів.

2. Скласти «шпаргалку з помилками» за темою уроку (невеличкий опорний конспект, у якому допущено декілька помилок).

3. Підготувати повідомлення на тему «Пам’ятники птахам».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн