Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Урок № 26
Птахи. Різноманітність птахів
Мета уроку: сформувати знання про особливості розмноження та розвитку птахів; ознайомити учнів з різноманітністю птахів; схарактеризувати окремі види птахів; розкрити особливості будови птахів у зв’язку зі способом життя; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення учнів, уміння працювати у групах; формувати навички самоаналізу, уміння робити висновки; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи, працелюбність, культуру спілкування.
Очікувані результати: учні наводять приклади птахів своєї місцевості; розпізнають тварин на зображеннях; характеризують особливості розмноження та розвитку, різноманітність птахів.
Обладнання:
Тип уроку: комбінований.
1. Організаційний момент
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів
2.1. Індивідуальна робота учнів за картками (роздавальний матеріал).
2.2. Виконання тестових завдань.
Вибрати одну або декілька правильних відповідей.
1. Ознаки, спільні для птахів і плазунів:
А відділи тіла Г похідні покривів
Б покриви Д три повіки
В дзьоб
2. Установіть причини поширення птахів у різних кліматичних зонах.
А великі розміри
Б теплокровність
В здатність у разі настання несприятливих умов упадати в сплячку
Г пір’яний покрив
3. Укажіть залози шкіри птахів.
А отруйні В пахучі
Б куприкова Г потові
4. Укажіть частини будови пера, відсутні у пухових перах.
А опахало
Б борідки першого порядку
В стрижень
Г борідки другого порядку
5. Укажіть функцію, яку виконують рульові пера.
А дають змогу створити прошарок повітря біля шкіри
Б створюють підйомну силу
В дають можливість змінювати напрям польоту
Г створюють обтічну форму
6. Укажіть функцію, що виконують покривні пера.
А дають змогу створити прошарок повітря біля шкіри
Б створюють обтічну форму
В створюють підйомну силу
Г дають можливість змінювати напрям польоту
Відповіді: 1 — А, Б, Д; 2 — Б, Г; 3 — Б; 4 — Г; 5 — В; 6 — Б.
2.3. «Поміркуйте».
3. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Послухайте сповідь птаха:
«Я — дуже дивний птах. Про мене розповідають багато цікавого, але не все із цього відповідає дійсності. За поширеною думкою, коли я відчуваю небезпеку, то ховаю свою голову в пісок, і в цей час можна легко підійти й схопити мене. Однак насправді ніхто цього ніколи не бачив. Адже я просто не роблю цього! А наштовхнути людей на таку думку могли ті обставини, що коли я в небезпеці, то лягаю на землю, витягую шию й уважно спостерігаю. Але як тільки небезпека наближається, я поводжусь так само, як і інші тварини,— підхоплююсь і тікаю! Я не вмію літати, але це компенсується моєю здатністю швидко бігати. Я можу пересуватися зі швидкістю 80 км/год і підтримувати цю швидкість принаймні кілометр! Усе в мені пов’язано з префіксом «най»: найшвидший, найбільший, найважчий».
Запитання учням:
— Оповідь якого птаха ви почули? (Страуса.)
— Як ви вважаєте, чи мають ці птахи розвинений кіль?
У світі налічують понад 8500 видів птахів, їх поділяють на три групи: безкільові, пінгвіни та кілегруді.
Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.
4. Засвоєння нового матеріалу
План пояснення нового матеріалу
1. Особливості розмноження і розвитку птахів. (Розповідь учителя, бесіда, самостійна робота учнів з підручником.)
2. Різноманітність птахів. (Бесіда, повідомлення учнів.)
5. Узагальнення і закріплення знань
5.1. «Поміркуйте».
6. Підбиття підсумків уроку
Складання Т-схеми до уроку
Я знав | Я дізнався |
7. Домашнє завдання
7.1. Завдання для всього класу.
Підручник
Зошит
7.2. Індивідуальні та творчі завдання.
1. Підібрати або скласти загадки про птахів.
2. Скласти «шпаргалку з помилками» за темою уроку (невеличкий опорний конспект, у якому допущено декілька помилок).
3. Підготувати повідомлення на тему «Пам’ятники птахам».
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»