УРОК № 20 Тема. Додавання натуральних чисел. Властивості додавання.

Опис документу:
УРОК № 20 Тема. Додавання натуральних чисел. Властивості додавання. Мета: закріпити знання учнів про властивості додавання натуральних чисел; відпрацювати навички додавання багатоцифрових натуральних чисел; додавання величин і застосування переставної та сполучної вла¬стивостей додавання для раціоналізації обчислень. Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК № 20

Тема. Додавання натуральних чисел. Властивості додавання.

Мета: закріпити знання учнів про властивості додавання натуральних чисел; відпрацювати навички додавання багатоцифрових натуральних чисел; додавання величин і застосування переставної та сполучної вла­стивостей додавання для раціоналізації обчислень.

Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь.

Обладнання: таблиця-схема «Властивості додавання».

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

На дошці скорочено записане розв'язання домашніх вправ (наприк­лад, в №№ 184,190 вказано тільки порядок виконання додавання, а потім відповідь).

184

190

1) ;

2) ;

3)

4)

1) ;

2) ;

3) ;

4)

197 (2)

191

15 год 40 хв + 3 год 50 хв =

=18 год 90 хв =19 год 30 хв, оскільки

90 хв = 1 год 30 хв

201

444 + 44 + 4 + 4 + 4 = 500

II. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Ігровий момент

Учитель нагадує учням, що найкраще додавання виконується, коли хоча б один з двох доданків — кругле число (закінчується на 0).

Зараз ми проведемо гру: ведучий (спочатку вчитель, а потім будь-хто з учнів) називає одноцифрове (двоцифрове) число, а будь-хто з гравців (учні класу) називають таке, щоб сума двох названих чисел була круглим числом.

(Наприклад, ведучий називає число 27, гравець — 13.)

Можна модифікувати гру так, щоб залучити до неї якомога більше учнів (наприклад, учні розбиваються на 2 команди, одна називає перший, інша — другий доданок, а ведучий перевіряє правильність).

Після виконання № 1 доречними будуть такі завдання:

  1. Виконайте додавання, вибравши найбільш зручний порядок вико­нання дій.

1) (3 + 71) + 19; 2) 16 + (89 + 184);

3) 13 + 18 + 17 + 22; 4) 38 + 47 + 53 + 62.

  1. Спростіть вираз:

1) (14 + п) + 16; 2) 17 + (п + 43); 3) 71 + b + 29; 4) с + 293 + 207.
Які властивості було вами використано в №№ 2, З?

III. Відпрацювання навичок

Оскільки в більшості учнів вміння виконувати додавання багатоциф-рових чисел сформовані, бажано на цьому уроці організувати роботу так, щоб якомога більше часу учні працювали самостійно.

Розв'язання задач

№№ 179 (2, 4, 6); 183 (2, 4, 6, 8); 189 (2, 4, 6, 8); 194 (2, 4, 6, 8); 186.

IV. Перевірка засвоєння матеріалу та рівня сформованості вмінь і навичок учнів

Тестова самостійна робота

Варіант 1

  1. Який із зазначених порядків виконання дій є найзручнішим для об­числення суми 83 + 127 + 273 + 417?

1) (273 + 417) + (127 + 83); 2) (273 + 127) + (417 + 83);

3) (417 + 127) + (273 + 83); 4) (83 + 127) + (417 + 273).

  1. У якій з наведених сум вирази в дужках рівні?

1) (0 + 132) + (132 + 1); 2) (731 + 13) + (702 + 42);

3) (67 + 22) + (43 + 45); 4) (30 + 40) + (75 + 0).

  1. Яке число треба поставити замість *, щоб сума 224 + * + 1276 дорівнюва­ла 2500?

1) 100; 2) 0; 3) 50; 4) 1000.

  1. Яке з наведених чисел дорівнює сумі 4 м 76 см + 3 м 48 см?
    1) 7 м 76 см; 2) 7 м 48 см; 3) 8 м 24 см; 4) 7 м 124 см.

Варіант 2

  1. Який із зазначених порядків виконання дій є найзручнішим для об­числення суми 158 + 388 + 1012 + 1242?

1) (158 + 388) + (1012 + 1242); 2) (1242 + 1012) + (388 + 158);

3) (1012 + 388) + (158 + 1242); 4) (1242 + 388) + (1012 + 158).

  1. У якій з наведених сум вирази в дужках рівні?

1) (203 + 0) + (1 + 203); 2) (135 + 25) + (0 + 160);

3) (290 + 5) + (209 + 95); 4) (707 + 7) + (770 + 70).

  1. Яке число треба поставити замість *, щоб сума 240 + * + 637 дорівнюва­ла 1637?

1) 1000; 2) 870; 3) 0; 4) 760.

  1. Яка з величин є значенням суми 3 год 28 хв + 5 год 35 хв?
    1) 8 год 63 хв; 2) 9 год 3 хв; 3) 8 год 28 хв; 4) 8 год 3 хв.

V. Домашнє завдання

Повторити п. 7, №№ 192; 204; 207.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стрес і стрес-менеджмент учасників освітнього процесу»
Левченко Вікторія Володимирівна
30 годин
590 грн