Урок № 123 Тема. Масштаб.

Опис документу:
Урок № 123 Тема. Масштаб. Мета: доповнити знання учнів про алгоритм розв'язування задач на знаходження масштабу карти; відпрацьовувати навички розв'язування задач на використання (застосування) масштабу; провести діагностику рівня навчальних досягнень учнів. Тип уроку: засвоєння навичок і вмінь. Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

2.4 Середнє арифметичне. Відсотки

Урок № 123

Тема. Масштаб.

Мета: доповнити знання учнів про алгоритм розв'язування задач на знаходження масштабу карти; відпрацьовувати навички розв'язування задач на використання (застосування) масштабу; провести діагностику рівня навчальних досягнень учнів.

Тип уроку: засвоєння навичок і вмінь.

Хід уроку

І. Розминка

Усні вправи

  1. Обчисліть усно:

    1) 0,25 · 2,

    2) 57 · 0,1,

    3) 0,82 – 0,4,

    4) 2,8 + 6,2,

    · 0,6,

    : 3,

    : 0,6,

    : 0,1,

    + 3,7,

    + 4,4,

    ·5,

    : 60,

    : 10;

    : 0,9;

    - 2,5;

    · 2.

  2. В автопарку було 16 мікроавтобусів, що становить 6% усіх машин. Скільки всього машин було в автопарку?

  3. Скільки треба взяти кілограмів води і скільки кілограмів солі, щоб отримати 12 кг 40% розчину?

II. Перевірка домашнього завдання і актуалізація опорних знань

Розв'язання (з однією помилкою) записані на дошці. Учням дано завдання: знайти помилку у розв'язанні. Під час перевірки розв'язків учні повторюють зміст поняття масштаб і алгоритми розв'язування задач на масштаб, розібраних на попередньому уроці.

III. Засвоєння знань

Бесіда. Друзі! Ви вже знаєте, що масштаб записується як частка вигля­ду 1:п, де п — число, яке показує, в скільки разів відстань на місцевості більша за відстань на карті (або у скільки разів відстань на карті менша за відповідну відстань на місцевості). Минулого уроку ми дізналися, як з до­помогою масштабу, знайти відстань на місцевості, знаючи відстань на карті, і навпаки. А як знайти масштаб?

Як відповісти на таке запитання?

В якому масштабі треба виконати план кімнати, щоб він умістився на аркуші зошита?

Якщо згадати зміст поняття масштабу, стає зрозумілим, що треба поділити відстань на місцевості на відповідну відстань на карті (виразив­ши в одних одиницях вимірювання) — отримаємо число п, тоді запис 1:п і буде масштабом карти.

Приклад. Відстань на місцевості 20 м зображено на плані відрізком 2 см. Визначити масштаб плану.

Розв'язання. 20 м : 2 см = 2000 см : 2 см = 1000, отже, масштаб плану 1 : 1000.

Відповідь. 1: 1000.

IV. Відпрацювання навичок

Розв'язування вправ

На уроці учні розв'язують задачі на знаходження масштабу та на за­стосування поняття масштаб підвищеного рівня складності. №№ 1090,1092, 1093, 1094.

V. Діагностика засвоєння
Тестові завдання

Варіант 1

  1. У скільки разів відстань між містами на місцевості більша за відстань
    між містами на карті, якщо масштаб карти 1: 250 000?

1) у 25 разів; 2) у 250 разів; 3) у 250 000 разів; 4) у 0,25 разів;

5) інша відповідь.

  1. Відстань між містами на карті масштабом 1:1000 000 дорівнює 3,5 см.
    Яка відстань між містами на місцевості?

1) 3,5 км; 2) 35 км; 3) 35 000 000 км; 4) 3 500 000 км; 5) інша відповідь.

  1. Відстань між станціями Конотоп і Кролевець дорівнює 40 км. В якому
    масштабі треба зробити карту, щоб на ній ця відстань дорівнювала 40 см?
    1) 1:1000; 2) 1:10000; 3) 1:100000; 4) 1:1000000; 5) інша відповідь.

Варіант 2

  1. У скільки разів відстань між містами на карті менша від відстані між
    містами на місцевості, якщо масштаб карти 1: 50 000?

1) У 50 разів; 2) у 500 разів; 3) у 5 разів; 4) у 50 000 разів;

5) інша відповідь.

  1. Відстань між містами на місцевості 42 км. Яка буде відстань між цими
    містами на карті масштабом 1: 300 000?

1) 14см; 2) 140 см; 3) 14км; 4) 0,00014 см; 5) інша відповідь.,

  1. Відстань між Києвом та Одесою 489 км. У якому масштабі треба зро­бити карту, щоб на ній ця відстань дорівнювала 48,9 км?

1) 1 : 1 000 000; 2) 1 : 100 000; 3) 1: 10 000; 4) 1 : 1000.

VI. Підсумок уроку

Перевірка та аналіз результатів тестової роботи

Коди відповідей:

№ завдання

1

2

3

В. 1

3

2

3

В. 2

4

1

1

VII. Домашнє завдання

п. 36, №№ 1091; 1095, на повторення п. 33, 34, № 365°; 372°; 384° - у робочих зошитах.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стрес і стрес-менеджмент учасників освітнього процесу»
Левченко Вікторія Володимирівна
30 годин
590 грн