Урок № 118 Тема. Знаходження числа за його відсотками.

Опис документу:
Урок № 118 Тема. Знаходження числа за його відсотками. Мета: сформувати поняття знаходження числа за його відсотком (дробом); виробити вміння використовувати завдання, що передбачають знаходження числа за його відсотками. Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь Хід уроку Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

2.4 Середнє арифметичне. Відсотки

Урок № 118

Тема. Знаходження числа за його відсотками.

Мета: сформувати поняття знаходження числа за його відсотком (дробом); виробити вміння використовувати завдання, що передбачають знаходження числа за його відсотками.

Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Знайдіть значення виразу: 1) 0,02 : 4 · 100; 2) 16 : 0,8 · 100;

3) (0,1 + 0,9 : 0,45) : 0,07; 4) 2,4 · 3 – 2,4 : 3.

  1. Золоту медаль за успіх у навчанні отримали 14 випускників, що становить усіх учнів школи. Скільки учнів навчається в цій школі?

  2. Вік Петрика становить віку його батька. Скільки років батькові, якщо Петрику 8 років?

  3. Запишіть звичайним дробом: 1) 14%; 2) 120%; 3) 5%.

II. Застосування знань

Учитель пропонує учням порівняти умови й розв'язати задачі.

  1. Вершкове морозиво містить цукру. Скільки кілограмів морозива виготовлено, якщо було використано 49 кг цукру?

  2. Вершкове морозиво містить 14% цукру. Скільки кілограмів морозива виготовлено, якщо було використано 49 кг цукру?

  3. Зрозуміло, що єдина різниця в умовах задач — замість дробу у першій задачі стоїть 14% у другій. Але, враховуючи, що 14 % = , маємо ідентичні розв'язання:

1) 49 : 14 = 3,5 (кг) становить 1% морозива;

2) 3,5 · 100 = 350 (кг) виготовлено морозива.

(Або можна записати один вираз: 49: 14 • 100 = 350 (кг))

Відповідь. 350 кг.

Отже, щоб найти число за значенням його відсотків, треба поділити на кількість відсотків і помножити отриманий результат на 100.

III. Формування умінь

Розв'язування задач початкового і середнього рівня не викликає в учнів труднощів, якщо відомо, який саме алгоритм застосовувати. Але зазви­чай учні помиляються в задачах на відсотки, тому головна мета цього уроку — навчити учнів розрізняти типи задач: на знаходження відсотків від числа (попередня тема на знаходження числа за його відсотками. Тому перед письмовим розв'язуванням вправ було б доречним розв'язати усні вправи. 1.

  1. Руда містить 60% заліза:

1) Скільки можна отримати заліза із 72 т руди?

2) Скільки треба взяти руди, щоб отримати 72 т заліза?

Щоб показати різницю в умові задач, можна записати їх коротку умову:

1)Руда

Залізо

2) Руда

Залізо

72 т, 100%

60%, ?т

?т, 100%

60%, 72 т

Тому: 1) задача на знаходження відсотків від числа;

2) задача на знаходження числа за його відсотками.

Після цього учні письмово розв'язують виправи №№ 1053; 1054; 1056; 1060; 1062 на засвоєння алгоритму знаходження числа за його відсотками та, якщо вистачить часу, № 1077.

IV. Підсумок уроку

Запитання до класу

  1. Чому дорівнює число, 1% якого становить: 1)7; 2) 0,7; 3)3,6; 4) 5,123?

  2. Який з виразів відповідає умові задачі? Знайдіть число, 30% якого дорівнюють 60:

1) 60 : 100 · 30; 2) 30 : 100 · 60; 3) 60 : 30 · 100; 4) 60 · 30.

V. Домашнє завдання

п. 35, №№ 1055; 1057; 1059; 1061; на повторення № 965 (5).

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.