Урок № 117 Тема. Відсотки. Знаходження відсотків від числа.

Опис документу:
Урок № 117 Тема. Відсотки. Знаходження відсотків від числа. Мета: сформувати вміння, відпрацювати навички знаходження від¬сотків від числа; провести діагностику засвоєння знань і вмінь. Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь. Хід уроку Автор Бабенко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

2.4 Середнє арифметичне. Відсотки

Урок № 117

Тема. Відсотки. Знаходження відсотків від числа.

Мета: сформувати вміння, відпрацювати навички знаходження від­сотків від числа; провести діагностику засвоєння знань і вмінь.

Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь.

Хід уроку

I. Розминка
Усні вправи

  1. Розчин містить сіль і воду. Сіль становить 9% розчину. Скільки відсотків становить вода?

  2. Сплав складається з міді, цинку та алюмінію. Мідь становить 58% сплаву, цинк — 34%. Скільки відсотків сплаву становить алюміній?

  3. Скільки треба взяти води і скільки солі, щоб отримати 12 кг 30% розчину?

  4. Чому дорівнюють: 1) 40% від 40%; 2) 30% від 50%?

II. Перевірка домашнього завдання

Друга половина уроку присвячена виконанню самостійної роботи, тому, зібравши зошити учнів після виконання роботи, вчитель перевіряє як якість виконання домашньої роботи, так і самостійну роботу.

III. Вдосконалення знань

Попередня бесіда. Перш ніж приступити до розбору прикладу 3 (п. 34), учитель розповість учням, що взагалі на початку минулого сторіччя відсотки були поняттям комерційної арифметики, означення якої давали тільки щодо грошових розрахунків, наприклад: «Відсоток є прибуток, одержуваний з кожних ста карбованців капіталу, виданого на певний строк». Тепер відсотки набули значного поширення (їх використовують у хімії, біології, у фізиці, виробництві тощо). Але, які раніше, відсоток використовують у грошових розрахунках. Наприклад, коли вкладник кладе в банк якусь суму, банк за кожний повний рік (коли гроші лежать у банку) нараховує певний відсоток від покладеної суми. (Так і кажуть: п відсотків річних). Для того, щоб дізнатися, яку ж суму нараховує банк і, відповідно, зможе забрати з банку вкладник після нарахування відсотків, також мож­на застосовувати правило знаходження відсотків від числа.

Після цієї бесіди учні під керівництвом учителя розбирають приклад З (п. 34).

IV. Відпрацювання навичок

Розв'язання вправ: №№ 1044; 1079.

Додаткові задачі

У шкільній бібліотеці 1800 книжок. З них 28% становлять книжки науково-популярної тематики, 43% — книжки зарубіжних письменників, а решта — українських. Скільки книжок українських письменників у бібліотеці?

V. Самостійна робота

Варіант 1

  1. У табуні було 300 коней, з них 36% становили вороні. Скільки воро­них коней було в табуні?

  2. В їдальню завезли 160 кг овочів. Капуста становила 48% усіх овочів, морква — 23%, а картопля — решту. Скільки кілограмів картоплі за­везли в їдальню?

Варіант 2

  1. У череді було 200 тварин; 43% з них становили вівці. Скільки овець було в череді?

  2. Потрібно було відремонтувати 140 км дороги. За перший тиждень відремонтували 36% дороги, за другий — 32%, а за третій — решту. Скільки кілометрів дороги відремонтували за третій тиждень?

VI. Домашнє завдання

п. 34, №№ 1045; 1046; на повторення № 1051.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн