УРОК № 10. Тема. Заняття населення Стародавнього Єгипту.

Опис документу:
Усе життя в Стародавньому Єгипті було підпорядковано Нілу та повністю залежало від нього. Саме тому греки влучно назвали Єгипет «даром Нілу». Але без наполегливої праці людей навряд чи цей дар був використаний.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Андріївська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Слайд № 1

Андріївська ЗОШ І-ІІІ ступенів

познайомитися з періодизацією історії Стародавнього Єгипту; визначити особливості впливу природно-географічних умов на розвиток єгипетської цивіліз...
Слайд № 2

познайомитися з періодизацією історії Стародавнього Єгипту; визначити особливості впливу природно-географічних умов на розвиток єгипетської цивілізації; охарактеризувати господарське та повсякденне життя стародавніх єгиптян; застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «Раннє царство», «Давнє царство», «Пізнє царство», «іригація», «шадуф»; розвивати вміння працювати з історичною картою

чиновники, вельможі, суспільна піраміда, іригація, шадуф.
Слайд № 3

чиновники, вельможі, суспільна піраміда, іригація, шадуф.

Міна (Мінос), Хеопс, Хефрен, Джосер, Тутанхамон,
Слайд № 4

Міна (Мінос), Хеопс, Хефрен, Джосер, Тутанхамон,

друга половина IV тис. до н. е. — кінець VI ст. до н. е. — історія Стародавнього Єгипту. близько 3000 р. до н. е. — заснування Давньоєгипетської де...
Слайд № 5

друга половина IV тис. до н. е. — кінець VI ст. до н. е. — історія Стародавнього Єгипту. близько 3000 р. до н. е. — заснування Давньоєгипетської держави.

Тестова перевірка знань
Слайд № 6

Тестова перевірка знань

Фронтальне опитування 1. Якими були причини об’єднання Єгипту в єдину державу? 2. Чому стародавні греки називали піраміди чудом світу? 3. Охарактер...
Слайд № 7

Фронтальне опитування 1. Якими були причини об’єднання Єгипту в єдину державу? 2. Чому стародавні греки називали піраміди чудом світу? 3. Охарактеризуйте структуру єгипетського суспільства. Чому структура суспільства нагадує вигляд піраміди? 4. Як ви розумієте грецький вислів: «Усе боїться часу, а час боїться тільки пірамід»? 5. Порівняйте владу фараона та вождя племені в первісні часи. 6. Що спонукало стародавніх єгиптян докладати неймовірних зусиль, використовувати величезні ресурси для будівництва великих пірамід?

Що визначало господарське життя Єгипту? Які ремесла були розвинені в Єгипті? Як було організоване єгипетське суспільство? Що визначало спосіб життя...
Слайд № 8

Що визначало господарське життя Єгипту? Які ремесла були розвинені в Єгипті? Як було організоване єгипетське суспільство? Що визначало спосіб життя та побут мешканців Єгипту?

Що визначало господарське життя Єгипту?
Слайд № 9

Що визначало господарське життя Єгипту?

• Роздивіться давньоєгипетський розпис. Про які заняття давніх єгиптян свідчать малюнки? • Як організовано працю єгиптян? Про що це свідчить? Чому ...
Слайд № 10

• Роздивіться давньоєгипетський розпис. Про які заняття давніх єгиптян свідчать малюнки? • Як організовано працю єгиптян? Про що це свідчить? Чому перше зображення іноді називають «календарем» хліборобських робіт? • Що робить на полі перед початком жнив єгиптянин з мотузкою, зображений на другому малюнку? Про що це свідчить? • Чим відрізняється одяг різних людей на малюнку? Зображення занять давніх єгиптян з гробниць фараонів.

Іригація (від латин. irrigatio) —зрошування. У Стародавньому Єгипті люди будували великі іригаційні споруди (дамби, канали, водосховища) для регулю...
Слайд № 11

Іригація (від латин. irrigatio) —зрошування. У Стародавньому Єгипті люди будували великі іригаційні споруди (дамби, канали, водосховища) для регулювання розливів Нілу та використання його вод із метою штучного зрошування полів.

Слайд № 12

Шадуф — пристрій для зрошування, схожий на колодязний «журавель», для підняття води на вищий рівень.
Слайд № 13

Шадуф — пристрій для зрошування, схожий на колодязний «журавель», для підняття води на вищий рівень.

• Роздивіться давньоєгипетський розпис. Чому, не прокопуючи каналів та рівчаків, єгиптяни не могли виростити врожай? Розписи із зображенням занять ...
Слайд № 14

• Роздивіться давньоєгипетський розпис. Чому, не прокопуючи каналів та рівчаків, єгиптяни не могли виростити врожай? Розписи із зображенням занять давніх єгиптян.

2. Які ремесла були розвинені в Єгипті?
Слайд № 15

2. Які ремесла були розвинені в Єгипті?

Давньоєгипетські ремісники.
Слайд № 16

Давньоєгипетські ремісники.

Давньоєгипетські ремісники.
Слайд № 17

Давньоєгипетські ремісники.

Основні заняття єгиптян Заняття Характеристика Землеробство Неможливе без зрошення — іригаційне; вирощували ячмінь, пшеницю, льон, цибулю, фінікову...
Слайд № 18

Основні заняття єгиптян Заняття Характеристика Землеробство Неможливе без зрошення — іригаційне; вирощували ячмінь, пшеницю, льон, цибулю, фінікову пальму, гранат, виноград Скотарство Випасне: розводили биків, корів, кіз, овець, качок, гусей, антилоп. Використовували коней (від II тис. до н. е.), верблюдів Ремесло Будівництво (іригаційні споруди, храми, піраміди, палаци), виплавляння металів та ковальство (мідь, золото, бронза, срібло, пізніше — залізо), ткацтво, гончарство, ювелірна справа та ін. Торгівля Обмінна торгівля (гроші з’являються в IV тис. до н. е.) — між номами й містами, пізніше з країнами Середземномор’я та Передньої Азії. Торгівля велася по Нілу, Середземному та Червоному морю, суходолом

Слайд № 19

3. Як було організоване єгипетське суспільство?
Слайд № 20

3. Як було організоване єгипетське суспільство?

Слайд № 21

Вельможі — багаті та знатні люди. Чиновники — люди, які перебувають на державній службі (писар, збирач податків, наглядач, скарбник та інші).
Слайд № 22

Вельможі — багаті та знатні люди. Чиновники — люди, які перебувають на державній службі (писар, збирач податків, наглядач, скарбник та інші).

Суспільна піраміда Давнього Єгипту. Чому, щоб показати єгипетське суспільство, часто використовують піраміду? 2. Поясніть розташування різних предс...
Слайд № 23

Суспільна піраміда Давнього Єгипту. Чому, щоб показати єгипетське суспільство, часто використовують піраміду? 2. Поясніть розташування різних представників єгипетського суспільства. 3. Поміркуйте, чому на схемі немає рабів.

4. Що визначало спосіб життя та побут мешканців Єгипту?
Слайд № 24

4. Що визначало спосіб життя та побут мешканців Єгипту?

1. Фараон Тутанхамон з дружиною в саду. Рельєф на кришці скриньки. Середина 14 ст. до н. е. 2. Будинок єгипетського вельможі. Реконструкція.
Слайд № 25

1. Фараон Тутанхамон з дружиною в саду. Рельєф на кришці скриньки. Середина 14 ст. до н. е. 2. Будинок єгипетського вельможі. Реконструкція.

1. Зображення жінки, яка збирає льон. З розпису єгипетських гробниць. 2. Єгиптянин Сенеб з родиною. Давньоєгипетська скульптура. Роздивіться ілюстр...
Слайд № 26

1. Зображення жінки, яка збирає льон. З розпису єгипетських гробниць. 2. Єгиптянин Сенеб з родиною. Давньоєгипетська скульптура. Роздивіться ілюстрацію, на якій зображено одну з найвідоміших давньоєгипетських скульптур - єгиптянина Сенеба із сім’єю. Який висновок можна зробити про родинне життя давніх єгиптян? 2. Яку фізичну ваду мав Сенеб? Як ви гадаєте, як ставилися єгиптяни до таких людей?

Витлумачте поняття: суспільна піраміда, вельможі, чиновники, писарі, податки, раби. 2. Які галузі господарства були поширені в єгиптян? 3. Хто посі...
Слайд № 27

Витлумачте поняття: суспільна піраміда, вельможі, чиновники, писарі, податки, раби. 2. Які галузі господарства були поширені в єгиптян? 3. Хто посідав верхівку суспільної піраміди Давнього Єгипту? Чим становище можновладців відрізнялося від решти суспільства? 4. Порівняйте буденне життя й побут фараона, вельможі та простолюдина в Давньому Єгипті.

Мікрофон Які відомості про буденне життя давніх єгиптян вразили найбільше? Про що хотіли б дізнатися докладніше?
Слайд № 28

Мікрофон Які відомості про буденне життя давніх єгиптян вразили найбільше? Про що хотіли б дізнатися докладніше?

Опрацюйте матеріал відповідного параграфа підручника. Творче завдання. За допомогою додаткових джерел інформації підготуйте розповідь про життя й з...
Слайд № 29

Опрацюйте матеріал відповідного параграфа підручника. Творче завдання. За допомогою додаткових джерел інформації підготуйте розповідь про життя й заняття давньоєгипетського селянина або ремісника.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
1
дн.
1
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!