Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Урок навчання грамоти. Звук [Х] . Позначення його буквами Хх. Читання складів і слів з ними.

Урок навчання грамоти. Звук [Х] . Позначення його буквами Хх. Читання складів і слів з ними.

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №CE102047
За публікацію цієї методичної розробки Мирна Ганна Вікторівна отримав(ла) свідоцтво №CE102047
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок

навчання грамоти

в 1 класі

Тема. Звук [Х] . Позначення його буквами

Хх. Читання складів і слів з ними.

Підготувала учитель початкових класів

Рязанцева О.В.

2017 н.р.

Тема. Звук [Х] . Позначення його буквами Хх. Читання складів і слів з ними.

Мета навчальна:

-ознайомити учнів з новою буквою;

-формувати уявлення про її назву та звукове значення;

-виробляти навички читання прямих і зворотних складів, слів з буквою [Х] (ха).

Розвивальна:

-розвивати уміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів;

-збагачувати словниковий запас учнів;

-розвивати зорову, слухову, смислову пам'ять;

-активізувати пізнавальну діяльність учнів;

-формувати аудіативні навички, артикуляційний апарат дітей;

-залучати до вивчення рідної мови;

-розвивати мовлення і мислення дітей.

Виховна:

-виховувати бажання вчитися, самостійність;

-виховувати дбайливе ставлення до природи.

Ключові компетенції:

Уміння вчитися: учень вміє організовувати та контролювати свою навчальну діяльність; виконує розумові операції й практичні дії; володіє вмінням й навичками самоконтролю; прагне здобувати нові знання; має власну думку, обгрунтовує її.

Комунікативна: здатність успішно користуватися мовою в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу; прагнення збагачувати словниковий запас; добре володіти усним і писемним мовленням.

Соціокультурна: охоплює загальнокультурний розвиток дітей, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі, громадянське та естетичне виховання.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

Руки гарно піднімати,

На уроці не дрімати.

  1. Актуалізація опорних знань.

1) Гра «Мікрофон».

- Які звуки мовлення ви знаєте? На які дві групи вони поділяються?

- Які звуки називаються голосними?

- Які звуки називаються приголосними?

- Якими ви повинні бути на уроці, щоб виконати всі завдання і добре працювати?

2) Робота над чистомовкою.

На-на-на — рідна сторона.

Ай-ай-ай — наш рідненький край.

Жу-жу-жу — землю бережу.

Ба-ба-ба — золоті хліба.

Ті-ті-ті — руки золоті.

  • Як ви розумієте вислів «золоті хліба»? «Золоті руки»? В якому значенні вони вживаються?

  1. Підготовка до сприймання матеріалу уроку.

1) Читання тексту «Вихор» учителем (с.128)

2) Пояснення значення окремих слів.

Вихор — сильний, поривчастий вітер; пасмо волосся, яке стирчить догори.

Баштан — поле, де вирощують городні рослини, переважно гарбузові (кавуни, дині, гарбузи).

Бриль — капелюх, головний убір.

3) Обговорення твору.

— Про що розповідається в тексті?

— Що зробив вихор?

— Що шепотіли колоски пшениці?

— Як сміявся вихор?

4) Артикуляційні вправи. Виділення звука [х].

— Уявіть себе вихором — повторіть: «хо-хо-хо».

— Які звуки ви чуєте?

— Вимовте звук [х]. Спробуйте розповісти, де і як він твориться в ротовій порожнині. (Перешкода на шляху струменя повітря утворюється глибоко в роті задньою частиною язика.)

Висновок: Звук [х] — приголосний, твердий.

  1. Повідомлення теми уроку.

  2. Осмислення нового матеріалу уроку.

1) Робота з Букварем (с.128).

а) Розглядання та аналіз сюжетного малюнка;

б) Вправа «Упіймай звук»:

- виокремлення слова із мовленнєвого потоку (вихор);

- виділення звука зі слова, визначення його позиції;

- складання звукової моделі слова ВИХОР.

2) Позначення звука буквою. Аналіз структури друкованої букви.

- На що схожа буква «ха»?

Глянь, схрестились дві стеблинки,

Бо висока ж лепеха.

Посміхнулася дитина:

То зростає буква «ха».

В. Гринько

Лепеха — трав’яниста багаторічна рослина з довгими мечеподібними листками і гострим запахом.

3) Читання складів (прямих та зворотних) на дошці.

4) Вправа «Впізнай слово» (с.128)

  1. Усвідомлення та первинне закріплення знань та умінь учнів.

1) Робота з «віночком» намальованих предметів ( с. 129 )

Вільха, хустка, ховрах, хміль, хризантеми, капелюх.

Хміль — рослина, що має суцвіття-шишки, які використовують у пивоварній промисловості та медицині.

— Визначте, чи є в словах виучуваний звук, його місце в слові, дайте йому характеристику.

2) Формування техніки читання . Читання уривка оповідання за В. Чухлібом ( с.131 ).

а)Словникова робота.

Галасував — кричав, горлав;

зойкнув — скрикнув протяжно, жалібно.

б) Читання-аналіз тексту. (Кожне речення читає один з названих учнів).

— Де гуляв вихор?

— Хто його боявся?

— Які слова лунали над полем?

— Хто не боявся вітру?

  1. Рефлексія.

  1. -Ми познайомились з новою буквою Х, пропоную вам знайти серед букв слова: вихор, хилитися, норах (Робота в парах за таблицею)

2)Аналітико-синтетична вправа на встановлення звязку слова з його звуковою моделлю

- Поєднати малюнок з відповідною схемою (на дошці).

1 – = –

2 – – –

3 =

  1. Підсумок уроку.

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Яку нову букву вивчили?

— Який звук позначає ця буква?

— Що найбільше сподобалося на уроці?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок навчання грамоти. Звук [Х] . Позначення його буквами Хх. Читання складів і слів з ними.
  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Читання
  • Клас
    1 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    532
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    8
  • Номер матеріала
    CE102047
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №CE102047
За публікацію цієї методичної розробки Мирна Ганна Вікторівна отримав(ла) свідоцтво №CE102047
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти