Урок навчання грамоти на тему : "Закріплення знань про літери Цц. "

Опис документу:
Закріплення знань про літери Цц. Опрацювання казки «Родичі». Виразне читання, читання в особах.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дата: _18.02 Клас: 1-А Предмет Навчання грамоти_

Урок №__86

Тема. Закріплення знань про літери Цц. Опрацювання казки «Родичі».

Виразне читання, читання в особах.

Мета.

      • Закріпити знання учнів про букву Цц та її звукові значення; формувати свідомі навички читання слів з буквою Цц.

      • Розвивати зв’язне мовлення, мислення увагу.

      • Виховувати повагу до свого роду, бажання більше дізнатись про історію роду.

Обладнання. «Буквар» М. Вашуленка, малюнок Українки, предметні малюнки, картки для мовленнєвої розминки, звукові схеми, картки для гри «Зміни місце», «Склади слово із складів», ілюстрації для інсценізації казки «Родичі», картки для складання прислів’їв.

Тип уроку. Урок систематизації й узагальнення вивченого матеріалу. Урок - гра.

СТРУКТУРА УРОКУ

    1. Організаційний етап

Дзвоник всім нам дав наказ

До роботи швидше в клас.

Біля парти станем чемно

Хай мине час недаремно

Будем уважні і старанні всі

Сядемо тихенько на місця свої.

  • Сьогодні до нас на урок завітала гостя. Спробуйте відгадати , хто вона?

Хто вродлива ця панянка,

Що сорочка вишиванка.

Вона вдосвіта вставала,

все узори вишивала.

Уквітчала свій віночок

Цвітом маку та барвінку.

Каже : - А я дівчинка Устинка,

Я маленька … ( Українка).

  • А ви подивіться на цю україночку і скажіть , якими б словами ви її описали? Яка вона? ( Красива, вродлива, працьовита, …)

  • А чому ж україночка завітала до нас ? У неї трапилась біда. Вона готувала віночок до свята , а вітерець налетів і всі квіточки порозносив. Але сонечко ласкаве підказало дівчинці Устинці, що першокласники можуть їй допомогти, якщо правильно виконуватимуть завдання. То що допоможемо україночці Устиночці?

    1. Етап всебічної перевірки знань

Попрацюймо колективно

І уважно, і активно!

Як годиться для порядку

Все повторимо спочатку.

  1. Повторення вивченого про звуки

  • Діти, давайте пригадаємо, а які звуки ми чуємо навколо себе? (мовні і немовні). Якими бувають мовні звуки? (голосні і приголосні). Назвіть які знаєте голосні звуки? Приголосні? З якими звуками познайомились на попередньому уроці? Якою буквою позначаємо? Які слова запам’ятали?

  1. Артикуляційна розминка.

Урок продовжим без зупинки

з артикуляційної розминки.

- А повторимо ми вмить :

Молоток, як стукотить?(ток-ток-ток-ток).

Як ворони кричать? (карр-р-р-р).

А як сердиться тигр? ( Р-р-р-р-р).

Кішка з кішкою співа, які підбира слова? (няв-няв-няв-няв).

Як комарик набрида? (Дз-з-з-з-з-з).

«Смачне варення» ( Уявіть, що ми поїли смачне варення. На верхній губу залишилось варення. Язичком облизуємо верхню губу вправо, вліво)

  1. Гра «Допомоги потребую,

Жодне слово не складу я». (Робота з анаграмами).−

рокцу сицяли неатць

− o o

− o o = o

− o o =

  • Запишіть звуковий аналіз слів.

  1. Гра –руханка «Зміни місце».

  2. Гра « Склади слово із складів»

На різних фігурах записані склади.

  • Складіть склади з однакових фігур і прочитайте утворені слова.



    1. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань

  • Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання про літеру Цц. Будемо вчитися читати в особах казку «Родичі».

  • А чи знаєте ви хто такі родичі?

  • Родовід, рід, родина, рідня... Слова одного кореня, які здавна в Україні вважалися святими. Народні традиції, народна мораль, виховували з дитинства в людині глибоку повагу до цих святинь. Люди зобов'язані були знати своїх предків від "сьомого коліна". Тих, хто цурався свого роду чи зневажав його, називали "людина без роду-племені".

  • Дитина змалку щоденно вбирала душею тепло любові батька й матері, ласку дідусів і бабусь, піклування старших братів і сестер, увагу родичів, про сім’ю, рідних, народні вислови на цю тему. Сутність родових відносин розкривається у дитячому фольклорі часто через образи навколишньої природи, що дуже імпонує уяві, розуму й серцю дітей, а тому легко запам'ятовується. І не дивно, що кожна українська дитина знає напам'ять і охоче декламує, скажімо, такий віршик, як «Ходить гарбуз по городу»:

Ходить гарбуз по городу,

Питається свого роду:

— Ой чи живі, чи здорові,

Всі родичі гарбузові?

  • Так от сьогодні ми читаємо казку «Родичі».

  • Спробуйте відгадати, хто ж буде героями цієї казки.

Той, хто їсть його, той знає –

Всіх мікробів він вбиває.

Овоч цей корисний дуже,

Та від нього сліз калюжа.

(Цибуля)

В розмальованій хустині,

Солоденька всередині.

Коли нею почастують,

Діти тішаться, ласують. ( Цукерка).

Гичка вгору, хвостик вниз,

Ціле літо гарно ріс.

На завод восени привезли.

Цукор з нього на стіл принесли. ( Цукровий буряк).

    1. Етап узагальнення й систематизації вивченого.

      1. Інсценізація казки «Родичі».

  • Що навчила Цибулина Цукерку?

      1. Словникова робота

Закопилила губи – надулася, розсердилася.

Барвисте платтячко – забарвлене в різні кольори, різнокольорове.

Не цурайтеся свого роду – не забувайте свій рід.

      1. Читання казки вчителем.

– Кого в цій казці можна назвати родичами?

4.Читання тексту учнями.

А) «Луна».

Б) Способом одного слова.

- Що запитав Буряк Цукерку? Що відповіла на те Цукерка? Що пояснила тітка Цибулина?

4. Фізкультхвилинка (музична пауза)

5. Вибіркове читання .

- Знайдіть слова з буквою ц і прочитайте їх.

- Знайдіть окличне речення і прочитайте його.

Знайдіть питальне речення і прочитайте його.

6.Читання казки в особах.

– З якою інтонацією читаємо слова Цукерочки? Буряка? Цибулини?

7. Гра « Читає Незнайко».

8 . Робота з прислів’ями.

  • Знання свого родоводу — традиційна вимога української родини. І

ця вимога неухильно виконувалась. Упевненість «Нема в світі, як родина, то вам скаже і дитина» хіба не підтверджує це? Підтримувати родину означає, перш за все, берегти честь свого народу, його високий авторитет, радувати свій рід гарною поведінкою.

  • Звичайно, увага й повага до сім'ї до роду не приходить сама собою. Її

треба виховувати. Це і є той природний, надійний шлях, яким дитина

змалку усвідомлює свою приналежність до родини, роду, а через них — до

рідного народу, української нації.

Без роду такий плід

Яке коріння, немає народу

Який рід таке й насіння

  • У кожного з нас велика і міцна родина. Але ви як найменші члени цієї родини ще не знаєте її традиції, її родовід. Я вам покажу , як працювали діти над вивченням свого роду. І від сьогоднішнього дня ви почніть розпитувати своїх батьків про своїх предків, щоб в майбутньому скласти таке дерево родоводу.

  • За всі правильно виконанні завдання сонечко допомагало вам знайти квіточку. Тож давайте прочитаємо вислів , що вийшов на віночку.

Рід бережи!

9. Підсумок уроку.

- Про яких родичів ми читали казку ? Що запам’ятали з цієї казки?

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»