! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Урок навчання грамоти 1 клас. Закріплення букви Щ. Опрацювання тексту «Наша Батьківщина»

Опис документу:
Урок-телепередача з навчання грамоти на закріплення знань про звук та букву Щ, опрацювання тексту "Наша Батьківщина". Мета.Закріплювати знання учнів про звукове значення букви щ; удосконалювати навички читання зв’язного тексту, удосконалювати артикуляційні навички; формувати вміння слухати, орієнтуватися в змісті тексту; розвивати мовлення дітей; збагачувати їх словниковий запас; виховувати любов до рідного краю, до своєї Батьківщини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Закріплення букви Щ. Опрацювання тексту «Наша Батьківщина»

Мета. Закріплювати знання учнів про звукове значення букви щ; удосконалювати навички читання зв’язного тексту, удосконалювати артикуляційні навички; формувати вміння слухати, орієнтуватися в змісті тексту; розвивати мовлення дітей; збагачувати їх словниковий запас; виховувати любов до рідного краю, до своєї Батьківщини.

Обладнання. Комп’ютер, телевізор, картки, Буквар, наочний матеріал, малюнки дітей, презентація, відео та аудіо записи.

Форма проведення уроку. Урок-телепередача.

Хід уроку

І. Створення емоційного настрою уроку.

Всі почули ви дзвінок –

Він покликав на урок.

Кожен з вас вже постарався

До уроку готувався,

Тож девіз тепер згадаймо

І урок вже починаймо.

Красиво читаємо!

Чітко відповідаємо!

Мовлення розвиваємо!

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

–        Сьогодні на уроці навчання грамоти ми закріпимо свої знання про літеру «ща», продовжимо вдосконалювати навички правильного, виразного, швидкого, усвідомленого читання, будемо вчитися слухати вчителя та своїх однокласників.

–        Урок навчання грамоти наш незвичайний, тому що ви зможете хоча б на хвилинку відчути себе справжніми телеведучими, дикторами, кореспондентами.

Я рада вітати всіх присутніх на нашому телеканалі Н 2 .

Сьогодні ми разом з гостями відвідаємо такі студії:

  1. Студія юного диктора

  2. Студія Мовки та Суржика

  3. Студія юного кореспондента

  4. Студія народного танцю

  5. Студія «Подорож Україною»

  6. Студія здоров’я

  7. Студія « Рідний край»

  8. Студія «Підсумки каналу Н2»

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

–        А ви знаєте, що на телебаченні працюють ведучі та кореспонденти, які повинні багато читати, швидко орієнтуватися у запропонованих текстах, чітко і виразно промовляти слова. Може хтось з вас у майбутньому буде диктором . Тому запрошую Вас на заняття в Студії юного диктора

–        Зробимо вправи на розвиток мовленнєвого апарату.

  1. Звукова зарядка

Чистомовка

Ли- ли –ли – урок почали.

Ри-ри-ри – чітко говори.

Си-си-си – букви в слово запроси.

Ди-ди-ди – речення склади.

Жи-жи-жи – свою думку скажи.

Скоромовка

Ящірка від дощику

В щілинку під кущик

Швидко шмигнула.

Йди іще, дощику!

–        Яке звукосполучення чули найчастіше? (шч)

–        Якою буквою позначається? (Щ)

–        Що маємо про неї пам’ятати? ( 2 звуки)

2.Звуковий аналіз (робота в парах)

–        Які слова з буквою щ почули у скоромовці?

- Що серед цих слів належить до живої або неживої природи?

Ящірка дощик кущик

–        З’єднайте їх із звуковими схемами.

- Порівняйте уважно слова. У яких слів звукові схеми співпадають?

дощик кущик

–        Телеведучі повинні вміти швидко читати текст, тому зараз вправа на розвиток швидкості читання.

Юні диктори впоралися з завданнями і нам час вирушати до Студії Мовки та Суржика ( закрити відео)

ІV. Опрацювання нового тексту

–        Ви молодці багато вже слів прочитали з буквою «ща» і тепер можемо прочитати одне з найдорожчих слів для кожної людини. А що це за слово ви дізнаєтесь, коли прочитаєте розсипанку.

  1. Вправа «Розсипанка» Б А Т Ь К І В Щ И Н А

Молодці і нам вже час перевірити а як же в Студії юного кореспондента

  1. Вправа «Інтерв’ю»

–        Що таке Батьківщина? Допоможуть нам з’ясувати наші телеглядачі.

Це питання їм сьогодні задасть кореспондент нашої студії … .

–        Як по іншому називають Батьківщину? (Рідний край, Вітчизна)

- Що для вас Батьківщина?

Які телеглядачі молодці! Всі впоралися із завданням. Час трішечки перепочити і ми переходимо до Студії народного танцю Ф/Х

Відпочивши час ще трішечки попрацювати та показати, які ми молодці!

Час відправлятися до студії «Подорож Україною», де ми попрацюємо з текстом «Наша Батьківщина»

Читаючи текст «Наша Батьківщина» нам зустрінуться такі слова

  1. Словникова робота

Прадід – предок

Безкраї – безмежні, великі

Шахта – підземна споруда, в якій добувають корисні копалини.

Дніпро має старовинну назву Славутич. Іноді ці обидві назви вживають разом: Дніпро-Славутич.

  1. Первинне ознайомлення з текстом «Наша Батьківщина»

Учитель читає, діти слухають, готуючи відповідь на запитання: якими словами тексту можна пояснити, що ж таке Батьківщина?

  1. Читання тексту «ланцюжком»

  2. Вибіркове читання за завданням учителя

–        Знайдіть і прочитайте речення про те, як називається наша Батьківщина.

–        Прочитайте речення про лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади.

–        Що здавна звучить у нашому краї? Зачитайте, будь ласка.

–        Куди несе свої води Дніпро-Славутич?

А зараз ми на хвилинку заглянемо в студію здоров’я

Фізкультхвилинка для очей

Повертаємося до нашої студії «Подорож Україною»

7. Гра «Я починаю, ти продовжуєш»

8.Гра «Розвідники»

–        Скільки разів в тексті зустрічалося слово Батьківщина? 3 Україна? 2

–        Отже, з нами в студії Подорож Україною, в якій, вдосконалювали навички правильного, виразного, швидкого читання.

Крім великої славетної Батьківщини-України у кожного з нас є маленький куточок України де ми народились й живемо, куди хочеться повертатися знову і знову.

це наше рідне місто. Час вирушати до студії «Рідний край»

Народна мудрість

Робота з прислів’ями

Без верби і калини немає України.

Без Батьківщини немає людини.

Всюди на світі добре, а вдома найкраще.

Нема на світі другої України, немає другого Дніпра.

–        Нагадую, що ми побували в студії народної творчості

VІ. Підсумок уроку

–        А зараз Студія «Підсумки каналу Н2»

Підсумкова бесіда

–        А наш ефір добігає кінця. Підіб’ємо підсумки:

–        В яких студіях ми з вами побували і що дізналися з кожної з них?

–        Яка студія вам сподобалась найбільше? Чим?

–        Який настрій у вас був на уроці?

–        Сьогодні ми в котрий раз переконалися, що наша Україна прекрасна та неповторна. Тож давайте любити її дбати про її майбутнє. Нехай з кожним днем розквітає наша країна, а ми допоможемо їй.

Відео «Ми Вкраїни діти» (с 0:27 по 2:10)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись