Урок "Населення і політична карта Північної Америки"

Опис документу:
Поглибити систему знань про формування та склад населення Пн. Америки; сформувати в учнів уявлення про особливості політичної карти материка; удосконалювати в учнів практичні навички працювати з картами атласу, підручником, виховувати дружні стосунки, толерантність, уважність, інтерес до предмету

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Населення і політична карта Північної Америки

Мета: поглибити систему знань про формування та склад населення Пн. Америки; сформувати в учнів уявлення про особливості політичної карти материка; удосконалювати в учнів практичні навички працювати з картами атласу, підручником, виховувати дружні стосунки, толерантність, уважність, інтерес до предмету.

Обладнання: політична карта Північної Америки, підручники, атласи.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Девіз етапу: “Налаштуємося на географію

Нагадайте, який материк ми вивчаємо впродовж декількох уроків?

Щоб перевірити ваші знання, ми виконаємо цікаві завдання.

  1. Географічна мозаїка( робота в парах )

Необхідно скласти розрізані назви географічних об’єктів, визначити тему, якою вони об’єднані, показати на карті /Колумбія, Колорадо, Міссурі, Агабаска, Маккензі – річкі. Ері, Гурон, Вінніпег, мічиган, велике Ведмеже – озера/.

  1. Впізнай мене”

За поданим списком впізнати об’єкт, звернути увагу на топоніміку, показати на карті ( робота в парі ).

- Затока, названа на честь англійського мореплавця на ім’я Генрі

( Гудзонова ).

- Цю землю відкрив у 982 році Ерік Рудий і назвав мовою скандинавів – «зелена земля» ( Гренландія).

- Назва цього об’єкта виникла випадково, коли іспанський капітан Ернандес Кордоба запитав про назву місцевості у індіанців ( Юкатан ).

- Індіанці, які жили на берегах цієї річки називали її «велика вода», а письменник Майн Рід «батько вод» ( Міссісіпі ).

- На берегах цієї річки побував російський лейтенант Загоскін, який записав три назви з мови місцевих племен. Усі три назви означали «велика річка»

( Юкон ).

- Цей об’єкт відкритий англійським дослідником і мореплавцем Джоном Каботом і назвав він його «Нововідкритою землею» ( Ньюфаундленд ).

  1. Гра “Що таке? Хто такий?” ( колективна вправа)

Гольфстрім, Ерік Рудий , Сент-Чарльз, Мексиканська.

  1. Перевірка виконання роботи парами.

  2. Мандрівник” ( індивідуальне завдання)

За поданим описом назвати географічні об’єкти, показати їх на карті:

  • Цей об’єкт лежить на висоті нижче рівня моря на 86 метрів. У 1913 році тут було зафіксовану температуру повітря +56,70С. ( Долина Смерті )

  • Цей об’єкт відомий своїми гейзерами. Тут є невеличкі фонтанчики заввишки 2-3 м, які б’ють через кожні 3-4 хв., є поодинокі гейзери , а є – групи. Є гейзери – гіганти, які викидають воду на висоту до 90 м. Тут живуть рідкісні чорні ведмеді та ведмеді – грізлі. ( Єллоустонський парк)

  • Вражають розміри цього об’єкта: довжина – 350 км, висота – до 2 км, ширина – від 6 до 28 км. Мільйони туристів тут бувають щороку. ( Великий Каньйон Колорадо ).

  1. Гра “Вірю – не вірю”

  • Чи вірите ви, що Пн. Америка розташована у Південній півкулі? ( Ні )

  • Чи вірите ви, що крайня південна точка материка – мис Мар’ято? (Так)

  • Чи вірите ви, що озера і річка Атабаска названі за ім’ям індіанського племені атабаска? ( Так)

  • Чи вірите ви, що Пн. Америка бідна на корисні копалини? ( Ні )

  • Чи вірите ви, що на материку не існують екологічних проблем? ( Ні)

  • Чи вірите ви, що найвища вершина Кордельєра – гора Мак-Кінлі? (Так)

  • Чи вірите ви, що у Нью-Йорку м’якіша і тепліша, ніж у Києві? ( Так )

  1. Перевірка індивідуального завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Девіз етапу: “Мені це цікаво!”

Ми вже вивчили природу Пн. Америки, ознайомилися з наслідками господарської діяльності людини, історію відкриття материка вихідцями європейських країн. Ми також знаємо, що у великому місті Нью-Йорк у зимку тепліше, ніж у нашій столиці, і чули про те, що Америка – це рай земний і мрія кожного – побувати там. Тож тема сьогоднішнього уроку – «Населення і політична карта Північної Америки»

IV. Вивчення нового матеріалу

Девіз етапу: “Нудьгувати ніколи!”

  1. Бесіда

Що ви знаєте з названої теми?

Що ви хочете знати з цієї теми?

  1. Міні-лекція про історію освоєння материка

До приходу європейців на материк, тут жили численні племена, різних мовних груп, а саме індіанці, ескімоси, алеути (переважно представники монголоїдної раси). Ці племена-переселенці були з усіх європейських і багатьох азіатських та африканських країн. Найвищого рівня досягли племена півдня материка, що створили землеробські держави.

  1. Аналіз карти заселення Північної Америки

Давайте проаналізуємо, як людина потрапила до Північної Америки? Відомо, що найвищого рівня розвитку досягли племена півдня материка – ацтеки і майя. Послухайте розповідь про побут давніх народів.

  1. Випереджальне завдання

Розповідь про ацтеків, майя, їхні життя та побут.

Корінні жителі Америки - індіанці, яких відносять до американської гілки монголоїдної раси. За назвою індіанці об’єднані в чисельні етноси, які відрізняються зовнішністю, культурою, мовою. До приходу європейців, індіанські племена перебували на різних рівнях розвитку. На більш високому ступені перебували Мексики і Центральної Америки – майя, ацтеки. У середні віки майя вже будували міста, мали свою писемність і систему лічби, володіли технологією обробки металу. Усе це було б неможливо без праці хлібороба і головної культури давньої Америки – маїсу. Майя вирощували різні культури (батат, маніокові, гарбуз, квасолю, томати, перець) , але маїс (кукурудза) служив основною продовольчою культурою. З маїсового тіста пекли коржі, готували різноманітні страви й напої. Майя створили свій календар , що дозволяв вчасно проводити господарські роботи. Зазвичай у квітні здійснювалося випалювання лісу, наприкінці травня – на початку червня проводилась сівба. Упродовж сезону дощів на ділянках здійснювалося прополювання , а з листопада до березня , залежно від сорту маїсу, збирався врожай. Наступного року земля очищалася від старих стебел і трави, випалювалася і засівалася знову.

Ацтеки прийшли на Мексиканське нагір’я з півночі і заснували тут місто Теночтітлан. Спочатку більшість ацтеків мешкали і цьому місті та його околицях, створивши своєрідне місто – державу. Потім було створено політичне об’єднання, що складалося з ацтеків і представників деяких сусідніх народів та простяглося від берегів Мексиканської затоки на сході до Тихого океану на заході. На поливних землях ацтеки вирощували ті самі сільськогосподарські культури що і майя, а також розводили гусей, качок та індиків, займалися полюванням та збиранням. Ацтекські ремісники вміли мистецьки обробляти камінь, мідь, золото і срібло, виготовляли гарні прикраси й керамічний посуд , прикрашений малюнками.

У наш час у Північній Америці проживає близько 460 млн. чоловіків. 94 % є представниками європеоїдної раси, 5 % - негроїдної раси. Аборигенів – індіанців 1 %. Найбільша густота населення на островах карибського моря та на материковій частині Центральної Америки, східній частині материка та в районі Великих озер; найменша – у гірських районах Кордильєра, на півночі материка.

Цікавий факт

Разом із вихідцями з Європи в США «емігрували» назви багатьох європейських міст. На сучасній карті США можна знайти 13 населених пунктів під назвою Афіни, Кембридж і Оксфорд, 9 під назвою Берлін , 8 – Варшава, 7 – Париж, Лісабон, Москва, 6 – Неаполь, 5 – Рим, 4 – Мадрид і Лондон.

Знайомство з політичною картою Північної Америки

На материку та на прилеглих до нього островах розташовано понад 20 країн. Але найбільшими і найрозумнішими є США і Канада. Тож зараз ви спробуєте скласти портрет цих двох держав.

Завдання ( робота в групах ). Учні отримують основні пункти плану, за яким необхідно скласти портрет названих країн:

  • Столиця

  • Природні багатства

  • Промисловість

  • Сільське господарство

  • Зв’язки з Україною

Презентація роботи групи

Символ Федеративного устрою США є й державний прапор країни, який було схвалено скоро після завоювання незалежності у 1776 р. В лівому верхньому куті прапора розміщено синій прямокутник з білими п’ятикутними зірками, кількість яких відповідає кількості штатів, що входять у федерацію; кількість їх поступово збільшувалась. 50-ту зірку було нанесено на прапор у 1959 році після надання статусу штату Гавайським островам. Саме полотнище прапора складається з 13 білих і червоних смуг, які чергуються; вони символізують перші 13 штатів, що об’єдналися у 1776 р. єдину державу.

Місто Вашингтон було закладено у 1791 р. в нижній течії р. Потомак на кордоні штатів Півночі і Півдня першим Президентом США Джорджем Вашингтоном як столицю держави, що незадовго до цього утворилася. В центрі міста знаходиться резиденція президента Білий Дім. Ця назва виникла на початку XIX ст., після того як будівлю, що постраждала від пожежі пофарбували білою краскою. На відміну від інших американських міст у Вашингтоні немає хмарочосів. Тут заборонено зводити будівлі вищі за Капітолій – будинок конгресу Сполучених Штатів.

1. Гра “Доповни речення”

1. Перші племена з’явилися у Північній Америці…

2. Найвищого рівня розвитку в давнину досягли племена…

3. Кількість населення материка становить…

4. У Північній Америці проживають представники …рас.

5. Найрозвинутішими країнами на материку є…

6. Всього на материку і островах…країн.

7. Столиця Канади…

8. Столиця США…

9. Єллоустонський національний парк розташований…

10. «Країна кленового листа»…

11. Дві державні мови в …це…

12. Про історію формування держави розповідає прапор…

2. Географічний практикум

Практична робота.

Нанесіть на контурну карту Північної Америки країни та їх столиці.

VI. Підсумок уроку.

Рефлексія.

Чи можете ви тепер оцінити ваші знання на початку уроку і на завершальному етапі?

Чи готові ви до мандрівки країнами Північної Америки?

VII. Домашнє завданння

Повторити тему «Північна Америка», скласти кросворд.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
3
міс.
2
5
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!