До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
1
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "ЗАКОНОМІРНОСТІ ПОШИРЕННЯ МЕТАЛЕВИХ (РУДНИХ) КОРИСНИХ КОПАЛИН СВІТУ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №25

Дата:

ЗАКОНОМІРНОСТІ ПОШИРЕННЯ МЕТАЛЕВИХ

(РУДНИХ) КОРИСНИХ КОПАЛИН СВІТУ.

Мета: продовжувати поглиблення знань учнів про мінеральні природні ресурси та закономірності їх просторового поширення, конкретизувати їх; розвивати вміння учнів розпізнавати корисні копалини за їхніми зовнішніми ознаками.

Обладнання: підручник, настінна тектонічна карта світу, географічні атласи для 7 класу, посібник «Експрес-контроль», зразки залізних (гематит, магнетит, лімоніт, залізистий кварцит), алюмінієвих (боксит), мідних (халькопірит), марганцевих (піролюзит), олов'яних (каситерит) руд, збільшені зображення умовних знаків, якими позначають на картах родовища залізних, мідних, марганцевих, алюмінієвих, олов'яних, хромових, нікелевих руд.

Ключові поняття: чорні метали, кольорові метали, руда, басейн корисних копалин.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель збирає контурні карти з виконаним удома завданням, відповідає на запитання, які виникли в учнів при опрацюванні тексту підручника.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Фронтальне опитування

1. На які три групи поділяються мінеральні ресурси світу?

2. Назвіть три найважливіші горючі корисні копалини.

3. Який чинник найчастіше є вирішальним при утворенні родовищ корисних копалин?

4. Яке походження мають більшість горючих корисних копалин?

5. Які ще бувають гірські породи за походженням?

6. Чому одній і тій самій геологічній експедиції не варто здійснювати одночасно пошуки родовищ нафти й золота?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Останнє запитання до учнів мало проблемний характер. Воно обумовлює посилення пізнавальної активності учнів, активізує їхнє мислення. Тому вчитель повідомляє, що на цьому уроці ми продовжимо виявляти закономірності поширення різних корисних копалин. При цьому будемо вивчати географію запасів рудних корисних копалин світу. Матеріал важливий, оскільки наша країна, з одного боку, володіє запасами деяких руд, що мають світове значення, а а другого — у неї немає руд багатьох необхідних нам металів. Учитель пропонує учням наприкінці уроку пояснити таку ситуацію з точки зору закономірностей поширення рудних корисних копалин.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Міні-дослідження (робота зі зразками мінералів і гірських порід)

Учитель звертає увагу учнів на зразки корисних копалин, які лежать на кожній парті, наголошуючи, що вони розділені на дві купки (у купці № І — руди заліза й марганцю, у купці № 2 — руди кольорових металів), і пропонує назвати мінерали та гірські породи, зразки яких вони бачать, а також пояснити принцип їх поділу на дві групи, у разі потреби допомагає учням дати відповіді на поставлені завдання. У процесі роботи встановлюється: 1.) руда — це корисна копалина, із якої" можна виплавляти метали; 2) усі метали поділяються на чорні (залізо та його сплави) і кольорові (усі інші метали і сплави). Відповідно руди також поділяються на дві групи. Учитель повідомляє, що хоча до чорних металів відносять лише ті, в основі яких є залізо, проте на них припадає 90 % усієї продукції металургії світу. Тому саме руди чорних металів та їх географію потрібно вивчати в першу чергу.

Вивчення матеріалу відбувається у формі розповіді вчителя з використанням зразків залізних і марганцевої руд, демонстраційних умовних знаків корисних копалин, тектонічної карти світу.

Експрес контроль

Учні виконують завдання 1 тесту 7 із посібника «Експрес-контроль».

Узагальнюючи вивчений матеріал, учні за допомогою вчителя роблять висновок, що найбільші запаси залізних руд у світі зосереджені в районах щитів давніх платформ.

Метод «Мозковий штурм»

Учитель повідомляє, що на сьогодні з кольорових металів за обсягами річної виплавки впевнено лідирує алюміній, найкращою рудою якого є боксити (демонструє зразок та умовний знак родовищ алюмінієвих руд), після чого показує на карті будови земної кори чотири найважливіші райони їх поширення у світі (Західна Африка, Бразилія, північ Австралії, Карибський басейн) і звертає увагу, що боксити — рудні корисні копалини — часто розташовані там, де кристалічні породи залягають глибоко в надрах. Учні мають пояснити причину такого явища. (Боксити мають осадове походження, а тому їх залягання не пов'язане із щитами чи областями давніх гір.)

Далі вивчення нового матеріалу триває у формі інтерактивної бесіди з елементами практичної роботи з картою будови земної кори та використанням зразків корисних копалин і демонстраційних умовних знаків родовищ корисних копалин.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Географічний крос

1. Усі метали поділяються на ...

2. До чорних металів належать ...

3. Із кольорових металів за виплавкою перше місце у світі посідає ...

4. Найкращою його рудою є ...

5. За походженням вони ...

6. Найбільші родовища бокситів сконцентровані в чотирьох районах світу: ...

7. Серед важких кольорових металів найважливішими є ...

8. Мідні руди утворюють у світі кілька поясів: ...

9. Бронза — це сплав міді та ...

10. Найбільші родовища олова утворюють три пояси: ...

11. Метали, які використовують як добавки для надання сплавам особливих властивостей, називають ...

12. Із рудних корисних копалин України світове значення мають ...

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте §14 підручника.

2. За допомогою атласу нанесіть на контурну карту світу найважливіші родовища фосфоритів, калійних солей та алмазів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.