До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
4
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

урок на тему "ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА КРАЇН ПІВНІЧНОЇ ЄВРОПИ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 117

Дата:

ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА КРАЇН ПІВНІЧНОЇ ЄВРОПИ.

Мета: сформувати в учнів уявлення про межі та склад Північної Європи, її природні умови й ресурси та їх вплив на господарство регіону; створити цілісний образ Північної Європи як окремого субрегіону; продовжувати доведення того, що природні умови не відіграють вирішальної ролі в рівні розвитку країн; виховувати повагу до праці, толерантність до інших народів, нетерпимість до проявів расизму й агресивного націоналізму.

Обладнання: підручник, настінна політична карта Європи, географічні атласи для 10 класу, ілюстрація «Області Європи», статистичні таблиці з показниками ВВП на душу населення, структури зайнятості економічно активного населення, величинами ІРЛП, збільшені паперові умовні знаки корисних копалин (нафта, природний газ, залізні, мідні, поліметалеві руди), мікрофон.

Ключові поняття: ЕГП, природні умови, природні ресурси, населення, трудові ресурси.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель оголошує оцінки за виконання завдань «Експрес-контролю», аналізує типові помилки.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель організовує заслуховування підготовлених учнями повідомлень про шведську модель соціалізму, після чого коротко розповідає, що собою являла Швеція в середині XIX ст. Виникає питання: яким чином шведам удалося здійснити такий стрімкий стрибок від відсталості до світових вершин? Учитель говорить, що шведський досвід, так само як і досвід її сусідів, насамперед Фінляндії та Норвегії, може бути зараз дуже цінним для України. Тому вивченню особливостей країн Північної Європи й будуть присвячені два наступні уроки.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Тестові завдання

1. Найбільшим за вантажообігом портом Європи є місто:

А Антверпен В Роттердам

Б Амстердам Г Гаага

2. Відома швейцарська фірма «Нестле» спеціалізується на виробництві:

А меблів В годинників

Б побутової техніки Г продуктів харчування

3. Великим експортером природного газу вважають:

А Нідерланди В Швейцарію

Б Бельгію Г правильної відповіді немає

4. На заводах Бельгії щороку виробляється:

А менше ніж 100 тис. автомобілв Б 100—-500 тис. автомобілів

В 0,5—1 млн автомобілів Г понад 1 млн автомобілів

5. Штаб-квартира НАТО розташована на території:

А Нідерландів В Швейцарії

Б Бельгії Г правильної відповіді немає

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Склад і кордони субрегіону.

Учитель, використовуючи настінну карту Європи та ілюстрації підручника знайомить учнів із різними підходами виділення меж і складу Північної Європи: у складі Фенноскандії, Данії, Ісландії, країн Балтїї, Ірландії та Великої Британії; у тому самому складі, але без колишніх радянських республік Прибалтики; у складі Фенноскандії, Данії та Ісландії.

2. Фізико-географічне й економіко-географічне положення Північної Європи.

Бесіда з елементами усної практичної роботи з картою Європи та картами географічного атласу для 10 класу.

3. Природні умови регіону, їх вплив на спеціалізацію господарства; забезпеченість природними ресурсами.

Розповідь учителя з використанням ілюстрації «Області Європи» та елементами інтерактивної бесіди, у процесі якої підкреслюється складність природних умов субрегіону: гірський характер чи заболоченість значної частини території, прохолодність літа й наявність холодної зими на більшій частині субрегіону.

При вивченні природних ресурсів потрібно звернути увагу учнів на великі диспропорції в розташуванні корисних копалин — бідність Ісландії та Данії, добру забезпеченість рудними й незабезпеченість паливними корисними копалинами Швеції та Фінляндії, мінеральні багатства Норвегії; значні водні ресурси й гідроресурси більшості країн; малу родючість ґрунтів; нерівномірність поширення лісів (дуже високий рівень забезпеченості Швеції й Фінляндії, достатній — Норвегії, їх відсутність у Данії та Ісландії); своєрідність рекреаційних ресурсів субрегіону (шхери Швеції та Фінляндії, фіорди й водоспади Норвегії, вулкани, гейзери і водоспади Ісландії).

4. Заселеність країн регіону; національний склад населення.

Практична робота: учні мають знайти в підручнику або атласі площу й населення кожної з країн Північної Європи, розрахувати середню густоту їх населення та на основі отриманих даних зробити висновки щодо ступеня заселення регіону. Під час подальшої бесіди виявляються причини низької густоти населення в більшості країн (виняток — Данія) та величезних диспропорцій у густоті населення різних регіонів кожної з країн.

5. Загальна характеристика рівня розвитку господарства країн Північної Європи.

Робота зі статистичними таблицями, наслідком якої має бути встановлення того, що держави Північної Європи належать до розвинених індустріальних країн.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з настінною картою

Розмістіть на карті Європи родовища корисних копалин (нафта, природний газ, мідні, залізні, поліметалеві руди).

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Метод «Мікрофон»

Сформулюйте головні тези вивченого матеріалу (учні відповідають по черзі, передаючи одне одному мікрофон).

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § 60 підручника.

2. Підготуйте короткі повідомлення про компанії «СААБ-Сканія», «Вольво», «Еріксон», «Нокіа», «Електролюкс», «Норськ гідро», «СКФ», «Оріфлейм».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн