До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
8
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

урок на тему "ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА КРАЇН ПІВДЕННОЇ ЄВРОПИ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 119

Дата:

ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА КРАЇН ПІВДЕННОЇ ЄВРОПИ.

Мета: сформувати в учнів загальні уявлення про характерні риси країн Південної Європи; показати, як може змінюватися ЕГП у часі; виявити вплив сучасного ЕГП, природних умов і природних ресурсів на господарство країн Південної Європи; визначити значення Південної Європи для України; виховувати повагу до історичного минулого народів Середземномор'я.

Обладнання: підручник, настінні політична й економічна карти Європи, історичні карти «Європа в Середні віки» та «Античні держави Середземномор'я», географічні атласи для 10 класу, посібник «Експрес-контроль», настінна ілюстрація «Області Зарубіжної Європи», збільшене зображення Колізею, Пізанської вежі, Великого каналу Венеції, Акрополя, Ескоріалу, бастіону Белен, храмів Метеори, Саграда Фамілії, статево-вікової піраміди однієї з країн Південної Європи, діаграм національного складу населення країн Південної Європи.

Ключові поняття: ЕГП, природні умови, природні ресурси, рекреаційні ресурси, народжуваність, смертність, природний приріст населення, старіння нації, субтропічне землеробство.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель організовує заслуховування повідомлень про культурні пам'ятки Південної Європи, підготовлених учнями, демонструє їх зображення. Він наголошує на Значному внеску країн Південної Європи в культурному й пізнавальному розвитку людства та пропонує вивчити сьогодення цього регіону.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Експрес-контроль

Учні виконують завдання тесту 12 із посібника «Експрес-контроль».

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Склад Південної Європи, її межі.

Розповідь учителя з елементами практичної роботи учнів із політичними картами.

2. Оцінка ЕГП країн субрегіону.

Спільний аналіз змін ЕГП країн Південної Європи від античних часів до сучасності з використанням настінних карт «Античні держави Середземномор'я», «Європа в Середні віки» та сучасної економічної карти Європи.

3. Природні умови і природні ресурси Південної Європи.

Розповідь учителя з елементами інтерактивної бесіди та використанням настінної ілюстрації «Області Зарубіжної Європи» і карти Європи.

4. Населення Південної Європи.

Засвоєння демографічних особливостей населення країн Південної Європи відбувається в процесі розгляду та аналізу збільшеного зображення статево-вікової піраміди однієї з країн Південної Європи. Відзначається невисокий рівень народжуваності, смертності та природного приросту, досить значна тривалість життя населення, наявність ознак процесу старіння нації. Особливості розселення людей по території Південної Європи учні визначають шляхом аналізу карти густоти населення. Із метою виявлення національного складу країн Південної Європи вчитель демонструє відповідні кругові діаграми. Учні мають самостійно зробити висновок щодо того, до якого типу країн за цією ознакою належать держави Південної Європи. Завершується вивчення цієї частини матеріалу повідомленням учителя про українську діаспору (заробітчан) Італії, Іспанії та Португалії.

5. Політичні та економічні системи держав Південної Європи.

Перша частина матеріалу вивчається у формі інтерактивної бесіди з опорою на знання учнів з історії. Ознайомлення учнів з особливостями економічних систем країн Південної Європи здійснюється у формі розповіді вчителя.

Прийом «Розпізнай і розкажи»

Назвіть форми правління держав Південної Європи за наведеними описами їх державного устрою.

Описи держав: 1) Законодавчий орган Греції — однопалатний парламент, який обирається на пропорційній основі. Парламентом формується уряд, який є найвищим органом виконавчої влади. Очолює уряд лідер партії, яка перемогла на виборах. Згідно з конституцією найвищою посадовою, особою Греції є президент. Він обирається всенародним голосуванням строком на п'ять років. Повноваження його переважно представницькі, хоча за певних умов він може розпускати парламент чи уряд. 2) Вищою посадовою особою Італії вважається президент, який обирається на спільному засіданні обох палат парламенту. Президент не контролює роботу уряду (це робить парламент). Прем'єр-міністр призначається президентом, але лише за поданням парламенту. 3) В Іспанії головою держави є король. Він має певні права (наприклад за певних умов розпускати парламент), проте до виконавчої влади відношення не має. Немає в нього й законодавчих повноважень, які здійснює двопалатний парламент. Саме він формує уряд країни. Очолює його прем'єр-міністр, який підзвітний парламенту. 4) У Португалії головними ланками вищої влади є президент, уряд на чолі з прем'єр-міністром та однопалатний парламент.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Гра «Ти — мені, я — тобі»

Учитель об'єднує учнів у дві групи, які по черзі ставлять запитання одна одній. Зміст запитань має відповідати змісту навчального матеріалу, який вивчався під час уроку.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § 61 підручника.

2. Випереджальне завдання. Підготуйте візитну картку Італії.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Google-сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
390 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.