До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
2
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "ВИКОРИСТАННЯ ВОДНИХ РЕСУРСІВ. ОПРІСНЕННЯ СОЛОНОЇ ВОДИ. ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ ЛЬОДОВИКІВ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №31

Дата:

ВИКОРИСТАННЯ ВОДНИХ РЕСУРСІВ.

ОПРІСНЕННЯ СОЛОНОЇ ВОДИ.

ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ ЛЬОДОВИКІВ.

ГІДРОЕНЕРГЕТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ СВІТУ.

Мета: пояснити методи опріснення вод, розкрити екологічні проблеми, які при цьому виникають; ознайомити учнів із географією опріснення вод та перспективами використання льодовиків для подолання водного дефіциту; виявити особливості територіального розподілу гідроенергоресурсів; розвивати вміння учнів вести дискусію, обґрунтовувати й відстоювати власні твердження.

Обладнання: підручник, схема дистиляційної установки, настінні кліматична й фізична карти світу, контурні карти світу, настінні картки «Гірський льодовик», «Покривний льодовик», «Айсберг», «Рівнинна річка» та «Гірська річка».

Ключові поняття: опріснення води, льодовик, гідроенергетичний потенціал, пороги.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Фронтальне опитування

1. Яку частку водних ресурсів світу становлять прісні води?

2. Де зосереджена найбільша частка прісних вод?

3. Який материк має найбільші ресурси річкових вод?

4. Що таке водокористування?

5. Чим водоспоживання відрізняється від водокористування?

6. Які причини регіонального водного дефіциту ви знаєте?

7. Що собою являють водосховища?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Проблемне запитання

Назвіть острови, які відчувають водний дефіцит. Поясніть, як жителі цих островів можуть розв'язувати проблему.

У процесі дискусії учні доходять висновку, що зробити це можна різними способами. Учитель повідомляє, що природний водний дефіцит характерний також і для багатьох країн, у тому числі й великих, наприклад для Саудівської Аравії. У зв'язку з цим ще не так давно один літр прісної води в Кувейті коштував дорожче, ніж один літр бензину. А уряд Саудівської Аравії навіть у свій час оголосив, що тому, хто доставить до її берегів айсберг, крім плати за воду буде виплачена премія в розмірі 1 млн дол. США. Усе це свідчить про гостроту проблеми. Тому для повного розуміння особливостей використання водних ресурсів необхідно також ознайомитися і з деякими шляхами розв'язання проблеми водного дефіциту, а також звернути особливу увагу на водокористування без водоспоживання.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нового матеріалу

1. Опріснення солоної води як один із шляхів подолання регіонального водного дефіциту (розповідь учителя з використанням настінної фізичної та кліматичної карт світу, схеми дистиляційної установки).

2. Перспективи використання льодовиків (дискусія з використанням фізичної карти світу, ілюстрації айсберга, гірського льодовика, покривного льодовика).

3. Гідроенергетичний потенціал річкового стоку, його розподіл на території суходолу (інтерактивна бесіда з використанням фізичної та кліматичної карт світу, ілюстрації гірської річки, рівнинної річки).

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з контурною картою

Нанесіть на контурну карту: 1) напрямки можливого транспортування айсбергів у майбутньому; 2) річки, які мають значний неосвоєний гідроенергетичний потенціал.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

І. Опрацюйте §17 підручника.

2. Випереджальне завданая. Підготуйте короткі повідомлення про значення лісів для людей.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.