Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Урок на тему "Вiдношення i пророцiя"

Математика

Для кого: 6 Клас

03.01.2021

168

6

0

Опис документу:
Розробка уроку для узагальнення та систематизації знань учнів про відношення, пропорції, пропорційні величини та підготовка до контрольної роботи; розвивати логічне міркування, уяву, спостережливість; виховувати в учнів працелюбність, самостійність любов до математики.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

«Відношення та пропорції», 6 клас

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про відношення, пропорції, пропорційні величини та підготовка до контрольної роботи; розвивати логічне міркування, уяву, спостережливість; виховувати в учнів працелюбність, самостійність.

Хто з дитячих років займається математикою,

той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю,

виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети.

О. Маркушевич

Х І Д У Р О К У:

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Фронтальне опитування:

  • Що таке відношення?

  • Яка основна властивість пропорції?

  • Як перевірити, чи правильна пропорція?

  • Як знайти невідомий крайній член пропорції? Невідомий середній член пропорції?

  • Що таке пропорція?

  • Як називаються члени пропорції?

  • Які величини називають прямо пропорційними?

  • Які величини називають обернено пропорційними?

  • Як розв’язуються задачі на пропорційні величини?

ІІІ. Розв’язування задач.

  1. Усні вправи.

Чи правильна пропорція?

  1. 16 : 4 = 12 : 3;

  2. 9 : 3 = 24 : 8;

  3. 7 : 2 = 3 : 1;

  4. 10 : 2 = 15 : 3;

  5. 15 : 3 = 25 : 5.

Знайти невідомий член пропорції.

  1. 25 : 5 = 10 : х;

  2. 9 : х = 3 : 5;

  3. х : 8 = 7 : 10;

  4. 2 : 6 = 5 : х;

  5. 3 : 4 = х : 12.

  1. Задача від Старого Хоттабича.

Учитель. Скоро буде день Святого Миколая. На ім’я класу прийшов лист від нього. Давайте відкриємо його і прочитаємо!

«Мудрі юні математики! Дуже давно у вашому затишному класі я заховав цінний напій – напій знань. Учні, які його знайдуть і вип’ють хоч один ковток, зможуть переконатися, що вони стали кмітливішими і що їм під силу найважча задача чи приклад. Я знаю, що ви любите Сятого Миколая. Я вас теж дуже люблю і тому хочу, щоб ви знайшли цей напій. Шлях до нього – задачі з листа, який лежить у цьому конверті. Не бійтеся труднощів! Хай щастить!»

Яка команда швидше розв’яже задачі, тій і дістанеться напій мудрості.

Задачі з листа.

1. Із 3 кг сирих зерен кави виходить 2,5 кг смажених зерен кави. Скільки кілограмів сирих зерен треба взяти, щоб отримати 1 кг смажених зерен?

Розв’язання

Сирих зерен смажених зерен

3 кг 2,5 кг

? х 1 кг

3 : х = 2,5 : 1,

х = 1,2.

Відповідь. 1,2 кг сирих зерен кави.

2. Поле, площа якого 8400 га, засіяли пшеницею, житом і ячменем у відношенні 6 : 5 : 1. Скільки гектарів поля засіяно кожною культурою?

Розв’язання

6х + 5х +х = 8400,

12х = 8400,

х =8400/12

х = 700,

6 х 700 = 4200,

5 х 700 =3500.

Відповідь. 4200 га засіяли пшеницею, 3500 га – житом, 700 га – ячменем.

  1. 5 трактористів можуть зорати поле за 30 год. Скільки трактористів зможуть зорати це поле за 75 год?

Розв’язання

Трактористи Час

    1. 30 год

х? 75 год

5 : х = 75 : 30,

Х = (5 х 30 ): 75

Х = 2.

Відповідь. 2 трактористи.

Учитель. Відповідь цієї задачі вказує на шафу, де захований «напій знань».

Молодці, що не злякалися труднощів, а дружно шукали «напій знань», який надає людині впевненості, сміливості і мудрості.

ІV. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.

VІ. Домашнє завдання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.