+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

УРОК НА ТЕМУ : ВІДМІНЮВАННЯ ОСОБОВИХ ЗАЙМЕННИКІВ

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ВІДМІНЮВАННЯ ОСОБОВИХ ЗАЙМЕННИКІВ

Мета: ознайомити учнів з відмінюванням займенників; вчити відмінювати особові займенники за зразком,; користуватися навчальною таблицею для визначення відмінків займенників у реченні; розвивати мовлення, мислення, увагу; виховувати любов до рідної землі.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Вправа 243

Назвіть використані автором займенники. Поясніть їхню роль у тексті.

Прочитайте продовження тексту, назвіть займенники.

2. Робота над прислів’ями

Прочитайте, поясніть зміст. Підкресліть займенники.

1) Дерево живе, хоча з нього й осипається листя. 2) Час не віл, його не налигаєш. 3) Ото, мамо, хвалять нас: чи ви мене, чи я вас. 4) Шануй сам себе, шануватимуть і люди тебе. 5) Хай робота тебе боїться, а не ти її.

3. Каліграфічна хвилинка

Гг ер об гр гд гб ер ед

гардероб

4. Словникова робота

Гардеро́б — 1) Приміщення в установі, театрі тощо, де зберігається одяг відвідувачів, глядачів; роздягальня.

2) Шафа для зберігання одягу.

Це слово два значення має:

У нього я одяг складаю,

Який цим самим словом називаю.

Гра «Упізнай відмінок»

Стоїть біля гардероба.

Поклав у гардероб.

Лежить у гардеробі.

Закрив гардеробом.

Стоїть гардероб.

Перевірте за словником правильність уживання закінчення у словосполученні підійшов до гардероба.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як займенники змінюються за відмінками.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 125–128)

Вправи 244–249

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота в парах

Замість пропусків поставте у потрібних відмінках особові займенники, названі на початку ряду.

Я

До ... прийшов товариш.

Тато купив ... книжку.

Старший брат пишається...

Сьогодні ... похвалили.

Ми

У... дружній клас.

З ... весело працювати.

Усім ... подобаються рухливі ігри.

2. Диктант-«мовчанка»

Учитель показує картки, а учні записують займенники. (Один учень працює біля дошки.)

2-га особа однини

Прийшов до (він)

3-тя особа однина ж. р.

Згадувати (я)

1-ша особа множини

Спілкуватися з (ми)

Перевірка диктанту

Ти, вона, ми, прийшов до нього, згадувати мене, спілкуватися зі мною.

3. Робота в парах.

Спишіть словосполучення, змінюючи займенники за змістом. Укажіть відмінок займенників.

дивився (на кого?)

Я

вибачився (перед ким?)

МИ

розмовляв (з ким?)

Я

сміявся (з кого?)

МИ

4. Робота над деформованими реченнями

Очі, були, у, великі, нього, сині, очі.

(У нього були великі сині очі.)

Як ви написали словосполучення у нього? Чому?

Визначте особу, число, відмінок цього слова. (3-тя ос. одн., Р. в.)

Висновок. В особових займенниках можна визначити особу, в деяких — рід, число, відмінок.

5. Поетична хвилинка

Виділити займенник із тексту, вказавши його особу, число, відмінок.

  • Сад мовчить і тихо мріє,

Він проспить зимові дні.

Л. Первомайський

  • Я встаю раненько влітку.

Стільки ж бо тоді краси!

М. Познанська

6. Самостійна робота

Прочитайте, поясніть зміст. Визначте рід, число, відмінок займенників.

1) Йому, як з гуски вода. 2) Їй кажеш «ячмінь», а вона каже «гречка». 3) Сорочка мені ближче, ніж каптан.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Що нового дізналися на уроці?

Що таке займенник?

Назвіть займенники 1-ї, 2-ї, 3-ї особи.

Складіть кілька речень із займенниками.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 250 (с. 128).

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів з відмінюванням займенників; вчити відмінювати особові займенники за зразком,; користуватися навчальною таблицею для визначення відмін¬ків займенників у реченні; розвивати мовлення, мислення, увагу; виховувати любов до рідної землі. Джерела: 1. Володарська М. О., Мазурок Г. П., Пілаєва О. М. Українська мова. 4 клас. IІ семестр

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн