+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Урок на тему : Узагальнення знань про числівник

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ПРО ЧИСЛІВНИК

Мета: узагальнити знання учнів про числівник; вчити будувати словосполучення з числівниками за зразком; розвивати зв’язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Вправа 226

Прочитайте запитання, що стосуються числівників 28, 29; 365, 366.

2. Робота над прислів’ями

Складіть та запишіть прислів’я. Підкресліть числівники, поставте до них питання.

Як молодим був,

десять невчених дають, іще й не хочуть брати.

Потрібне

то тридцять вареників гнув, а тепер хамелю-хамелю — і ледве шістдесят умелю.

За одного вченого

три дні спить, два — слабий, а на сьомий — вихідний.

Трапляється і такий год,

як п’яте колесо у возі.

Лінивий день гуляє,

що на день по сім погод.

3. Каліграфічна хвилинка

Ші ст сот іс шістсот

Складіть та запишіть словами математичний приклад із цим числівником.

т те ем тем пе ра температура

4. Словникова робота

Температу́ра — 1) Ступінь нагрівання чого-небудь, тепловій стан тіла, речовини.

2) Ступінь прогрівання повітря в приміщенні, надворі.

3) Ступінь теплоти тіла людини, що характеризує стан її здоров’я.

4) Підвищений ступінь теплоти тіла при захворюванні.

Складіть та запишіть речення зі словом температура таким чином, щоб у ньому обов’язково був числівник.

Загадка-добавлянка

  • Я п’ю пілюлі і мікстуру,

Бо піднялась... (температура).

5. Вікторина «Числівник»

Що таке числівник?

На які питання відповідають числівники?

З якими частинами мови найчастіше числівники пов’язані у реченнях?

Яким членом речення найчастіше виступає числівник?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ми підсумуємо ваші знання про числівник як частину мови.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 116–118)

Як ви вважаєте, яка тварина витримує найнижчі температури?

Вправа 227 (робота в парах)

Хвилинка спілкування

Читання діалогу на с. 116.

Вправа 228

Робота з орфографічним словником.

Вправа 229

2. Фізкультхвилинка

3. Робота над загадками

Прочитайте і відгадайте загадки. Випишіть числівники, поставте до них питання.

  • Не з заліза, не з дерева

Ця пухкенька сплюха:

Є у неї два черева

І чотири вуха.

Д. Білоус

  • Плету хлівець на четверо овець,

А на п’яту окремо.

  • Тридцять два білих брати сидять у темниці,

Коли темниця відчиняється — брати не виходять.

  • Виходило дванадцять молодців,

Випускали п’ятдесят два соколи

та триста шістдесят п’ять лебедів.

ТРИ БРАТИ

Три брати ідуть по світу —

від зими назустріч літу.

Перший пройде — тане лід,

другий пройде — всюди квіт,

третій пройде — укрива

землю шовкова трава!

Нерозлучні три брати.

Не стрічався з ними ти.

П. Воронько

4. Самостійна робота

Запишіть текст, подавши числівники та одиниці вимірювання словами.

Пташки-колібрі, яких ще 300 років тому європейці вважали комахами, живуть в Америці, у тропіках, субтропіках та інших кліматичних зонах, навіть на Алясці. Найбільший вид колібрі досягає завдовжки 22 см, а найменший — карликова бджілка — 6 см від кінчика хвоста до дзьоба. Усього ж налічується 350 видів таких птахів.

Хвилеподібний помах крил колібрі виконується більше 40 разів на секунду. Блискавичні рухи, здатність зависати в повітрі роблять їх схожими на бджіл. Коли колібрі потрібно зависнути в повітрі, то, зупиняючись, вона витягує тіло вперед і розправляє хвостові пір’я для опору повітрю. А розгорнутися колібрі може за 18 сотих частки секунди. У зв’язку з активним пересуванням, у неї на крилах у 2 рази більше м’язів, ніж у звичайної пташки. Колібрі можуть добувати пилок у 20-сантиметрової квітки своїм дзьобом зав- довжки 10 см.

Ця дивовижна пташка за день може облетіти до 2 тисяч квіток. У джунглях, незважаючи на перешкоди, вона переміщується зі швидкістю 100 км/год. Нектару їй потрібно від 2 до 8 разів більше ваги самої птахи для постачання енергії.

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Які слова належать до числівників?

На які питання відповідають числівники?

Змініть за питаннями числівники п’ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят.

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 230 (с. 118).

Опис документу:
Мета: узагальнити знання учнів про числівник; вчити будувати словосполучення з числівниками за зразком; розвивати зв’язне мовлення; виховувати бережливе став¬лення до природи. Джерела: 1. Володарська М. О., Мазурок Г. П., Пілаєва О. М. Українська мова. 4 клас. IІ семестр

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн
590 грн