! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Урок на тему : "Усний переказ тексту за планом. Тварини і люди."

Опис документу:
Мета. Удосконалювати навички учнів переказувати текст, вчити переказувати детально за запитаннями і планом; розвивати навички усного мовлення, уміння бачити і відчувати красу природи, заохочувати дітей до творчості, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати любов до природи, бажання оберігати тварин та допомагати їм.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

План переказу. Усний переказ тексту за планом.

Тварини і люди.

Мета.

Удосконалювати навички учнів переказувати текст, вчити переказувати детально за запитаннями і планом; розвивати навички усного мовлення, уміння бачити і відчувати красу природи, заохочувати дітей до творчості, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати любов до природи, бажання оберігати тварин та допомагати їм.

Хід уроку

    1. Організація класу до уроку.

    2. Актуалізація опорних знань.

  1. Загадки.

    • На подвір’ї ходить птах і співає по складах .(Півень).

    • Хоч мала сама на зріст, та великий має хвіст, пухова руденька шуба із сосни стриба на дуба .(Білка).

    • По квітучих садах я літаю, солодкі дарунки збираю. (Бджола).

  2. Бесіда за запитаннями.

Як назвати ці відгадки одним словом? (Тварини).

Де живуть тварини?

Чим живляться?

  1. Розповідь вчителя з використанням наочності.

Світ тварин, які населяють нашу планету, дуже різноманітний. Вони живуть на суші, в землі, деякі пристосувалися до життя у воді. Послухайте вірш «Хто де живе?».

Білка селиться в дуплі,

Їжачисько – у кублі,

Вепр – у хащах верболозів,

Ведмедиця – у барлозі,

Вовк – у лігві,

Лис – у норах …

Тигр – у джунглях,

Барс – у горах,

Красень олень – у лісах …

А верблюд – в пустелі,

А могутній птах орел –

у гнізді на скелі.

О. Орач

У природі всі тварини потрібні. Кожна займає своє місце і має певне значення. Щоб зберігся світ, в якому ми живемо, треба зберегти і різноманітність тварин. Люди в свою чергу повинні дбати про тварин, доглядати та охороняти їх.

Діти часом завдають шкоди тваринам, забираючи їх з лісу, поля, намагаючись нагодувати невідповідною їжею. Іноді така турбота закінчується трагічно для тварин.

Бувають випадки, коли діти, погравшись з тваринами, викидають їх. Цього робити не можна. Якщо ви зацікавились життям тварин, краще дізнайтеся якомога більше про них: які умови їм потрібні, який догляд найкращий.

Багато тварин майже зникли поблизу великих міст. Охорона тварин – обов’язок кожної людини. Життя багатьох тварин залежить від нас, нашої поведінки в природі.

  1. Розповідь вчителя про синичку.

    • Загадка. Пташечка маленька, блакитно-сіренька,

жовті грудки має, по гілках стрибає,

в теплий край не відлітає,

рідний край не залишає. (Синичка).

Так, це синичка. Вони не відлітають в теплі краї, тільки взимку перебираються ближче до людей в надії прогодуватися. Значення синичок у знищенні шкідників дуже важливе. Вони відшукують комах та їх личинок протягом року. Синичка з’їдає за день комах стільки, скільки важить сама. Підраховано, що пара синичок оберігає плодовий сад на 40 дерев. І все ж взимку полювати їм важче, і синички часто гинуть не стільки від холоду, скільки від голоду. Голодний птах не переносить навіть слабких морозів. Із 10 синичок перезимовують тільки 2. Тому взимку синички стають птахами всеїдними. В годівнички треба класти все: крихти хліба, крупу, злакові, зерна соняшнику, можна на нитках підвішувати кусочки сала. Навесні птахи вам віддячать за увагу, винищуючи комах у ваших садах, гаях, парках та лісах.

5.Опис синички за ілюстрацією.

Діти, подивіться на картину. Яка пташка тут зображена?

Яке у неї тільце? (Маленьке).

Який дзьобик? (Гостренький).

Які ніжки? (Тонесенькі).

Які грудки? (Жовтенькі).

Що їдять синички? (Комашки, гусінь).

А тепер опишемо синичку за малюнком. (Відповіді дітей).

Синичка – пташка невеличка. Дзьоб у неї маленький, чорненький, всюдисущий. На голові в цієї хитрунки – синя шапочка, а навколо оченят біленькі кружальця. Животик у пташки жовтий. Крильця та хвостик у синиці синьо-чорні, а спинка зеленкувато-блакитного кольору.

Тримається вона на тонесеньких чорненьких ніжках з гострими кігтиками.

Дуже корисна ця пташка.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати план до тексту і детально переказувати за планом, а також навчимось любити та оберігати природу.

IV.Робота над детальним переказом тексту.

1.Читання тексту.

Сувора зима

Василько дуже чекав зими. І ось нарешті випав перший пухнастий сніг.

Василько вибіг на вулицю і на ґанку побачив замерзлу синичку. Хлопчик узяв пташку, зігрів у руках і відніс її додому. Синичка ожила і стала весело стрибати по кімнаті.

Василько розповів про свою знахідку друзям. Усі разом вирішили зробити годівничку для птахів. Годівницю діти повісили в парку, де літає багато горобців, синичок, щигликів. Птахи смачно поласували того дня. А діти не забували про своїх пернатих друзів.

Бесіда за змістом прочитаного.

Яку пору року з нетерпінням чекав Василько?

Кого знайшов хлопчик на ґанку?

Що сталося з синичкою в хаті?

Кому розповів Василько про свою знахідку?

Що вирішили зробити хлопці?

Як ви допомагаєте птахам узимку?

V.Фізкультхвилинка.

2.Словникова робота. Пояснити значення слів.

Ґанок – прибудова, присінок біля входу в будинок із майданчиком, на який ведуть східці, веранда.

Поласували – поїли чогось смачного.

3.Повторне читання тексту і складання плану .

Скільки абзаців у тексті?

Прочитайте перший абзац. Яке питання ви до нього поставите? (Яку пору року чекав Василько з нетерпінням?)

Прочитайте другий абзац і поставте до нього запитання. (Кого побачив Василько на ґанку і що він зробив?).

Прочитаємо третій абзац і поставимо питання. (Що зробили хлопчики для птахів?).

Це ми склали план до тексту. Запишемо його.

План

1)Яку пору року чекав Василько?

2)Кого побачив Василько на ґанку і що він зробив?

3)Що зробили хлопчики для птахів?.

За допомогою яких речень ми побудували план? (Питальних).

Отже, план можна складати у вигляді питань.

4.Усний переказ за планом. (2-3 учні).

Творче завдання.

  1. Дібрати інший заголовок до прочитаного тексту.

  2. Визначити тип тексту. Які речення є зачином? Яка кінцівка розповіді?

  3. Доповнити текст своїми міркуваннями про допомогу птахам узимку.

VII. Підсумок.

Що ми вчились робити на уроці?

Як можна скласти план?

Як потрібно ставитись до природи?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн