Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

УРОК НА ТЕМУ: «УКРАЇНА ПІД ЧАС ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ (1939 -1945 РР.). (історія України, 10 клас)

Історія України

Для кого: 10 Клас

30.07.2020

280

5

2

Опис документу:
Мета уроку: - аналізувати політичні цілі і наміри Німеччини і СРСР - визначати хронологічні послідовність та описувати події, що відбулися на території України в роки Другої світової війни - висловлювати та аргументувати особисту думку щодо ролі України в радянсько-німецькій війні - давати оцінку щодо внеску українського народу у розгром нацистської Німеччини
Перегляд
матеріалу
Отримати код

УРОК НА ТЕМУ: «УКРАЇНА ПІД ЧАС ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ (1939 -1945 РР.).

(історія України, 10 клас)

Мета уроку:

- аналізувати політичні цілі і наміри Німеччини і СРСР

- визначати хронологічні послідовність та описувати події, що відбулися на території України в роки Другої світової війни

- висловлювати та аргументувати особисту думку щодо ролі України в радянсько-німецькій війні

- давати оцінку щодо внеску українського народу у розгром нацистської Німеччини

Тип уроку: урок-гра

Обладнання: карта «Україна в роки Другої світової війни», атласи, контурні карти, картки з варіантами завдань, емблеми, таблички, документи, підсумкова таблиця оцінювання із результатами успішності, дидактичний матеріал.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Учитель оголошує тему і мету уроку, ознайомлює з умовами проведення уроку. Клас заздалегідь поділений жеребкуванням на команди, які отримали випереджальне завдання, підготовлені конверти різного кольору із завданнями та підсумкову таблицю.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Кожна група в конвертах різного кольору отримує завдання, у яких зазначено час на виконання цього завдання.

1-й етап. Розминка

1-ша команда – картка 1

2-га команда – картка 2

Максимальна кількість – 10 балів

ІІ етап. «Знавці історії»

1-ша команда – картка 3.

2-га команда – картка 4.

Максимальна кількість – 8 балів.

ІІІ етап. «Картографія»

1-ша команда – картка 5.

2-га команда – картка 6.

Максимальна кількість – 20 балів.

ІV етап. «Дослідницький»

1-ша команда. Співвіднести дати з подіями – картка 7.

2-га команда. Установіть відповідність між зонами окупації України та територіями, які їм підпорядковувалися, - картка 8.

Максимальна кількість – 30 балів.

Vетап. «Кейс завдання»

1-ша команда

- Що собою являв рух Опору німецько-фашистським загарбникам?

Максимальна кількість – 5 балів

2-га команда

- Охарактеризувати внесок українського народу в розгром нацистської Німеччини та її союзників.

Максимальна кількість – 5 балів.

ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Підрахунок балів. Вручення «Сови мудрості» кращим учням – знавцям історії Другої світової війни.

ДОДАТКИ

КАРТКА 1

Виконайте завдання

1. Назвіть роки Другої світової війни.

2. Коли було розроблено плани «Барбаросса» та «Ост»?

3. Поясніть значення слова «колабораціонізм».

4. Назвіть рік «входження» Західної України до складу УРСР.

5. Яку операцію зі звільнення України називають «другим Сталінградом»?

КАРТКА 2

Виконайте завдання.

1. Назвіть причини поразки Червоної армії на першому етапі війни.

2. Де відбулася перша танкова битва на радянсько-німецькому фронті?

3. Коли було звільнено останній населений пункт від німецько-фашистських загарбників?

4. Розкрийте сутність політики «радянізація».

5. Окупаційна політика в Україні здійснювалася згідно з планом….

КАРТКА 3

Виконайте завдання.

1. Укажіть назву країни та число, місяць і рік.

«Друга світова війна розпочалася нападом….. на ….. року».

2. Коли було утворено УПА?

3. Якого року було остаточно звільнено Україну?

4. Якими були наслідки гітлерівської окупації для української культури?

КАРТКА 4

Виконайте завдання.

1. Укажіть рік, місяць, число підписання пакту про ненапад Молотова-Ріббентропа.2. Коли Північна Буковина та Придунайські українські землі увійшли до складу УРСР?3. «Акт проголошення відновлення Української держави» було оприлюднено…….. (число, рік, місяць).

4.Радянська армія звільнила місто Львів від німецьких окупантів у…. (число, місяць, рік).

КАРТКА 5

Виконайте завдання.

1. Поставте події у хронологічній послідовності.

А Битва за Дніпро

Б танкова битва в районі Луцьк-Броди-Рівне-Дубно

В оборона Одеси

Г звільнення Лівобережної України

Д Львівсько-Сандомирська операція.

2. Співвіднесіть назву українського міста і дату його звільнення від фашистських окупантів.

1) 27 липня 1944р.

2) 6 листопада 1943р.

3) 23 серпня 1943р.

4) 14 жовтня 1943р.

5) 9 травня 1944 р.

А Київ

Б Харків

В Запоріжжя

Г Львів

Д Севастополь

КАРТКА 6

Виконайте завдання.

1. Співвіднесіть події і дати

1) Капітуляція Берлінського гарнізону

2) зустріч радянських та американських військ на р. Ельба

3) початок Берлінської операції

4) звільнення Праги

5) відкриття установчої конференції ООН у Сан Франциско

А 15 квітня 1945р.

Б 23 квітня 1945р.

В 2 травня 1945р.

Г 8 травня 1945р.

2. Поставте події у хронологічній послідовності.

А Битва за Дніпро

Б танкова битва в районі Луцьк-Броди-Рівне-Дубно

В оборона Одеси

Г звільнення Лівобережної України

Д Сталінградська битва

КАРТКА 7

Співвіднести дати з подіями

А Листопад 1939р.

Б Липень 1942р.

В Жовтень 1942р.

Г Листопад 1943р.

1) Партизанські загони під командуванням С. Ковпака та О. Сабурова здійснили рейд Правобережною Україною

2) західну Україну включено до складу УРСР

3) визволення Києва від окупантів

4) територія України повністю окупована німцями

5) акт відновлення Української держави.

КАРТКА 8

Установіть відповідність між зонами окупації України й територіями, які їм підпорядковувалися.

А Румунська провінція «Трансністрія»

Б дистрикт «Галичина»

В рейхскомісаріат «Україна»

Г прифронтові райони підпорядковані військовому командуванню

1) Львівська, Дрогобицька, Станіславська та Тернопільська області УРСР

2) Донбас, Чернігівська, Сумська, Харківські області

3) Чернівецька та Ізмайлівська обл.. УРСР, а також землі між Бугом і Дністром

4) більша частина українських земель (окрім прифронтових), Крим, Орловська область Росії, деякі райони Білорусії.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.