До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
1
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "ТВАРИННИЦТВО СВІТУ. СТРУКТУРА ГАЛУЗІ. ТВАРИННИЦЬКІ РАЙОНИ СВІТУ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 99

Дата:

ТВАРИННИЦТВО СВІТУ. СТРУКТУРА ГАЛУЗІ.

ТВАРИННИЦЬКІ РАЙОНИ СВІТУ.

ВІДМІННОСТІ ТВАРИННИЦТВА В КРАЇНАХ

ІЗ РІЗНИМ РІВНЕМ РОЗВИТКУ ТА РІЗНИМИ

СОЦІАЛЬНИМИ УМОВАМИ.

Мета: актуалізувати й розширити знання учнів про галузеву структуру сільського господарства, конкретизувати їх щодо світової економіки; ознайомити учнів із кількісними та якісними показниками розвитку тваринництва; сформувати знання й розуміння закономірностей просторового поширення у світі скотарства, свинарства, вівчарства, птахівництва, їх спеціалізації та рівня розвитку; розкрити залежність спеціалізації тваринництва від природних, економічних і соціальних обставин; розвивати в учнів дослідницькі навички, допитливість; виховувати повагу до чужоземних звичаїв і традицій.

Обладнання: настінні політична карта світу та карта природних зон світу, географічні атласи для 10 класу, підручник, посібник «Картографічний тренінг», збільшена діаграма «Світове поголів'я деяких свійських тварин» та схема «Розподіл поголів'я свійських птахів між регіонами світу», різнокольорові паперові кружечки різного розміру, картки зі статистичними матеріалами про країни з найбільшим поголів'ям великої рогатої худоби, овець, свиней, колекція «Вовна», зразки консервних виробів із яловичини, свинини, пташиного м'яса, молока, шкіри, контурні карти світу.

Ключові поняття: тваринництво, пасовищне тваринництво, стійлове утримання худоби, скотарство, свинарство, вівчарство, птахівництво, тваринницькі райони світу.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Картографічний тренінг

Учні виконують завдання 1, 3 (с. 8) із посібника «Картографічний тренінг».

Перевірка домашнього завдання

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Дискусія

Чи повні знання про сільське господарство світу та всі його галузі ви зараз маєте? (Під час дискусії визначається необхідність вивчення матеріалу про тваршіництво.)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя

За час, який минув після переходу більшої частини людства від полювання, рибальства та збирання, людство встигло окультурити кілька тисяч видів рослин. Проте за цей самий час удалося зробити свійськими лише кілька десятків видів ссавців, менше ніж десять видів птахів, три види комах, два види риби. Люди навчилися також розводити деякі види молюсків. Як ви вважаєте, як вплинула зазначена обставина на галузевий склад тваринництва, якщо порівнювати його з галузевим складом рослинництва?

1. Галузевий склад тваринництва, його кількісні та якісні показники.

Розповідь учителя з елементами інтерактивної бесіди з опорою на знання, які мають учні, та використанням діаграми «Світове поголів'я деяких свійських тварин».

2. Особливості скотарства, його значення й географія; відмінності скотарства різних районів світу та причини цих відмінностей.

Робота починається у формі інтерактивної бесіди, під час якої визначають продукцію скотарства та його напрямки (молочне, м'ясо-молочне, м'ясне, тяглове). Із метою збільшення інтересу учнів до роботи вчитель демонструє банку м'ясних консервів (тушкована яловичина), банку згущеного молока та клаптик шкіри та повідомляє, що вони є головною продукцією скотарства й частково відображають його напрямки.

Вивчення географії скотарства доцільно здійснити у формі практичної роботи. Один з учнів працює біля настінної політичної карти світу, інші — за партами із картками, які містять статистичні дані про країни з найбільшим поголів'ям великої рогатої худоби. За вказівками однокласників учень прикріплює до карти кружечки коричневого кольору (їхній розмір залежить від величини поголів'я великої рогатої худоби; найбільші відповідають країнам, де поголів'я перевищує 100 млн голів, середні — країнам із поголів'ям великої рогатої худоби від 50 до 100 млн і/олів, найменші — іншим країнам

із великим поголів'ям худоби). Учитель у разі потреби коригує роботу учнів та організовує обговорення, мета якого — виявити регіони з найрозвиненішим скотарством та причини, які обумовлюють таку географію скотарства.

3. Напрямки й особливості розвитку свинарства, його географія.

Робота будується таким самим чином, як і під час вивчення скотарства. Доцільно продемонструвати банку тушкованої свинини та повідомити, що в ній практично відображена вся продукція свинарства. Учні порівнюють її склад зі складом продукції скотарства, роблять висновки щодо значення свинарства у світі.

Наступна частина роботи — вивчення географії свинарства — виконується на політичній карті світу (застосовуються кружечки білого кольору). Вона завершується проблемним запитанням: чому свинарство не набуло поширення в Південно-Західній, Центральній, Південній і більшій частині Південно-Східної Азії?

4. Напрямки й особливості розвитку вівчарства, його географії.

Робота будується так само, як і вивчення попередніх галузей. Учитель використовує в роботі колекцію «Вовна». Учень працює з настінною картою природних зон і використовує кружечки сірого кольору. У процесі обговорення ставиться проблемне запитання: які спільні умови мають райони, де вівчарство набуло значного поширення?

5. Значення та географія птахівництва.

Учні самостійно визначають значення птахівництва. Учитель демонструє схему розподілу поголів'я свійських птахів між регіонами світу, коротко пояснює її.

6. Другорядні галузі тваринництва (розведення кіз, буйволів, коней, віслюків, мулів, верблюдів, оленів, яків).

Матеріал подається у формі розповіді вчителя з використанням настінної карти світу. Головна увага звертається на цілі розведення; причини другорядності галузей; найважливіші райони.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Практична робота

Учні під керівництвом учителя заповнюють таблицю «Порівняння тваринництва (скотарства, свинарства, вівчарства, птахівництва) розвинених країн і країн, що розвиваються».

Робота з контурною картою

Під керівництвом учителя.учні на контурній карті виділяють головні тваринницькі райони світу та порівнюють статистичні дані про поголів'я тварин і виробництво м'яса, молока й вовни з метою виявлення подібних і відмінних рис їх географії.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § 51 підручника.

2. Розв'яжіть проблемну ситуацію: Монголія та Велика Британія — дві країни, які мають дуже різні природні умови й рівень розвитку, проте в обох країнах провідною галуззю сільського господарства є вівчарство. Поясніть причини такого збігу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розроблення і використання цифрового освітнього контенту в освітньому процесі Нової української школи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.