До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
6
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

урок на тему "ТРАНСПОРТНІ КОРИДОРИ ЄВРОПИ Й МІСЦЕ УКРАЇНИ В НИХ. НОВІ ВИДИ РУХОМОГО СКЛАДУ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 103

Дата:

ТРАНСПОРТНІ КОРИДОРИ ЄВРОПИ Й МІСЦЕ УКРАЇНИ В НИХ.

НОВІ ВИДИ РУХОМОГО СКЛАДУ.

ПРАКТИКУМ № 41. ПРАКТИЧНА РОБОТА

«ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА СУЕЦЬКОГО Й

ПАНАМСЬКОГО КАНАЛІВ».

Мета: закінчити формування в учнів уявлення про світову транспортну інфраструктуру, її склад та динаміку, місце української транспортної системи в ній; дати оцінку ролі української транспортної системи в міжнародних перевезеннях; познайомити учнів із новими видами рухомого складу.

Обладнання: підручник, настінна політична карта Європи з нанесеними на ній міжнародними транспортними коридорами, географічні атласи для 10 класу, посібник «Експрес-контроль», збільшені зображення аеробуса А-380, електромобіля, поїзда на магнітній подушці — трансрапіда, контурні карти світу, картки для виконання практичної роботи.

Ключові поняття: транспортний коридор, тунель, канал, шлюз, сервіс, транспортні послуги.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Експрес-контроль

Учні виконують завдання 15 тесту 10 із посібника «Експрес-контроль».

Перевірка домашнього завдання

Учитель збирає виконані вдома творчі роботи.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель звертає увагу учнів на швидкі зміни в транспортній системі світу, називає кілька конкретних прикладів таких змін. Він повідомляє, що існують не тільки певні тенденції змін транспортної інфраструктури світу, але й указує на їх плановий характер. Тому виникає необхідність вивчення цієї теми.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нового матеріалу

1. Поняття «транспортний коридор» (розповідь учителя).

2. Найважливіші транспортні коридори Європи та місце України в них, (учні під керівництвом учителя вивчають карту Європи з нанесеними на ній транспортними коридорами.)

3. Нові види рухомого складу транспорту (розповідь учителя з демонстрацією зображень нових видів рухомого складу транспорту.)

4. Географія існуючих і запроектованих підводних тунелів (робота з географічним атласом і контурною картою під керівництвом учителя, який розповідає про найвідоміші підводні тунелі світу — Єейкан, Дувр — Кале, Хонсю — Кюсю тощо.)

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Практична робота «Порівняльна характеристика Суецького і Панамського каналів»

У процесі виконання роботи учні заносять відсутні дані до таблиці та роблять відповідні висновки.

Критерії порівняння

Особливості каналів

Висновки

Суецький

Панамський

Які два водні об'єкти сполучає канал

Рік завершення будівництва

1869

1914

Довжина

161 км

82,4 км

Мінімальна ширина

200 м

150 м

Мінімальна глибина

15 м

12 м

Наявність шлюзів

немає

3

Кількість кораблів, які проходять за рік через канал

30000

16000

Кількість вантажів, які щороку перевозяться

650 млн т

250 млн т

Скорочення відстаней перевезень, які дає канал

6000—14000 км

2400—14500 км

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учні дають оцінку відповідності сучасної транспортної системи України вимогам, які висуваються до міжнародних транспортних коридорів, визначають, що конкретно потрібно зробити, щоб транспортна мережа України стала їх повноцінною складовою частиною.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте матеріал урока.

2. Повторите § 52.

3. Виконайте завдання 4 на контурній карті «Світове господарство» (посібник «Контурні карти із завданнями»).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.