До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
8
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

урок на тему "ТРАНСПОРТНА ІНФРАСТРУКТУРА: СКЛАД, ДИНАМІКА РОЗВИТ-КУ СВІТОВОЇ ТРАНСПОРТНОЇ МЕРЕЖІ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 102

Дата:

ТРАНСПОРТНА ІНФРАСТРУКТУРА: СКЛАД, ДИНАМІКА РОЗВИТКУ СВІТОВОЇ ТРАНСПОРТНОЇ МЕРЕЖІ.

Мета: сформувати в учнів уявлення про світову транспортну інфраструктуру, її склад і динаміку; порівняти техніко-економічні характеристики різних видів транспорту; дати уявлення про типи транспортних систем світу, їхні характерні ознаки та райони, де представлена кожна з них.

Обладнання: підручник, настінна політична карта світу, географічні атласи для 10 класу, збільшені діаграми «Структура світового вантажообігу» та «Структура світового пасажирообігу», заготовка схеми «Галузевий склад транспорту», збільшені зображення поїзда, автомобіля, коня або осла, запряженого у візок, супертанкера, річкового пасажирського корабля, літака, Трансаляскинського нафтопроводу, ЛЕП, прикладів різних портів світу (наприклад Йокогами, Касабланки, Гамбурга).

Ключові поняття: транспортна інфраструктура, вид транспорту, контейнерна революція, транспортні «мости» (лендбрідж).

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Учитель послідовно називає складові частини ринку послуг. Учні наводять приклади їх проявів у світі.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель повідомляє, що на сьогоднішньому уроці учні починають докладно вивчати складові частини ринку послуг. Вивчення цього матеріалу починається з розгляду транспортної інфраструктури світу. Учитель обґрунтовує це тим, що транспорт відіграє ключову роль у розвитку таких видів послуг, як міжнародна торгівля та туризм.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Галузевий склад транспорту та організація транспортної інфраструктури

Розповідь учителя з елементами інтерактивної бесіди та практичної роботи учнів із заготовкою схеми «Галузевий склад транспорту», яку вони заповнюють; із метою збільшення цікавості учнів до вивчення теми вчитель може використовувати зображення поїзда, автомобіля, літака, супертанкера, пасажирського річкового судна, Трансаляскинського нафтопроводу, осла або коня, запряженого у візок, лінії електропередачі; після заповнення схеми учні під керівництвом учителя відновлюють свої знання про транспортні вузли та вивчають класифікацію морських портів за характером їх розташування; під час, останньої роботи доцільно використати політичну карту світу (щоб показати розташування порту Манаус) та збільшені зображення портів різних типів.

2. Значення різних видів транспорту.

Аналіз учнями під керівництвом учителя збільшених діаграм структури світового вантажообігу та пасажирообігу.

3. Географія світового транспорту.

Аналіз карти «Транспорт» географічного атласу для 10 класу; мета — виявлення закономірностей нерівномірного розвитку транспорту в різних регіонах світу; виділення регіонів підвищеного значення певних видів транспорту.

4. Зміни транспортної інфраструктури світу та причини виникнення цих змін.

Розповідь учителя з елементами інтерактивної бесіди.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Завдання

Заповніть таблицю «Типи транспортних систем світу» за планом: типи транспортних систем; особливості транспортних систем; регіони, де така система сформувалася.

VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § 52 підручника.

2. Нанесіть на контурну карту транспортні об'єкти, що були створені або реконструйовані за час існування незалежної України (нафтопровід Одеса — Броди, порт Южний, ділянки автотрас Київ — Одеса і Харків — Сімферополь, Харківський і Донецький аеропорти).

3. Уявіть, що ви — зернотрейдер, займаєтеся експортом пшениці з України до Південної Кореї. Оберіть маршрут транспортування свого вантажу та види транспорту, якими ви будете користуватися. Обґрунтуйте свої рішення.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.