До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
4
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

урок на тему "СВІТОВИЙ ФІНАНСОВИЙ РИНОК І СВІТОВІ ФІНАНСОВІ ЦЕНТ-РИ. ГЕОГРАФІЯ СВІТОВОГО РУХУ КАПІТАЛІВ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 107

Дата:

СВІТОВИЙ ФІНАНСОВИЙ РИНОК І СВІТОВІ ФІНАНСОВІ ЦЕНТРИ. ГЕОГРАФІЯ СВІТОВОГО РУХУ КАПІТАЛІВ.

Мета: сформувати знання учнів про світовий фінансовий ринок, світові фінансові центри та географію й закономірності руху капіталів у світі; показати роль світового фінансового ринку у світовій економіці, вплив на неї світових фінансових центрів; дати уявлення про способи регулювання міжнародних валютно-фінансових відносин та діяльність найважливіших міжнародних валютно-фінансових організацій.

Обладнання: підручник, настінна політична карта світу, географічні атласи для 10 класу, збільшена схема «Склад світового фінансового ринку», контурні карти світу.

Ключові поняття: фінансовий ринок, світовий фінансовий центр, банк, офшор, кредит, капітал, вивіз капіталу, фінансові потоки, інвестиції.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Географічний крос

1. Увезення товарів із-за кордону називається ...

2. Сальдо торговельного балансу — це різниця між ...

3. У світовій торгівлі найбільшу частку товарів становить продукція ...

4. Вивезення товарів, які не були вироблені або перероблені в певній країні, називається ...

5. Найважливішим торговельним партнером України є ...

6. Державна політика, спрямована на стримування імпорту та сприяння експорту, називається ...

Робота в групах

Назвіть галузі господарства України, для яких вступ до СОТ приніс позитивні (І група) та негативні (II група) результати.

Перевірка домашнього завдання

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Проблемна ситуація

У 2005 р. США експортували товари на суму 905 млрд дол. США, одночасно імпортувавши інших товарів на суму 1735 млрд дол. США. Така картина спостерігається вже багато років країна має велике від'ємне сальдо зовнішньої торгівлі. Виникає питання: де беруть кошти США, якщо вони вже давно мають постійно пасивний торговельний баланс?

Під час дискусії учні підводяться до думки, що, крім зовнішньої торгівлі, валютні надходження в країну можуть потрапляти й іншими способами, серед яких один із найважливіших — кредитно-фінансові операції. Вивчення цієї галузі економіки і є темою поточного уроку.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Перевірка випереджального домашнього завдання

Виступи учнів із повідомленнями про фінансову кризу 2008 р.

1. Поняття «світовий фінансовий ринок», його склад.

Розповідь учителя з використанням збвльшеної схеми «Склад світового фінансового ринку».

Склад світового фінансового ринку

2. Поняття «світовий фінансовий центр», функції світових фінансових центрів, географія та значення.

Розповідь учителя з використанням настінної політичної карти світу; під час розповіді вчителя учні створюють картографічний конспект — виконують практичну роботу «Нанесення на контурну карту основних фінансових центрів і потоків світу».

3. Поняття «офшорна зона»; географія офшорних зон світу.

Інтерактивна бесіда з використанням настінної політичної карти світу та карт географічних атласів для 10 класу; учні продовжують виконання практичної роботи.

4. Характеристика способів регулювання міжнародних валютно-фінансових відносин та діяльності найважливіших міжнародних валютно-фінансових організацій.

Розповідь учителя з елементами інтерактивної бесіди.

5. Форми вивозу капіталу та сучасних напрямків капіталовкладень.

Інтерактивна бесіда з опорою на знання учнів з історії та використанням настінної політичної карти світу й карт географічних атласів для 10 класу.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Учні під керівництвом учителя складають словник термінів і понять, засвоєних ними на уроці.

VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § 57 підручника.

2. Повторіть матеріал за темою «Світове господарство».

3. Складіть таблицю «Переваги та недоліки форм вивозу капіталу (підприємницької та позикової)».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.